Of je Heavy Rain nu verhalend goed of filmisch slecht vond, er valt moeilijk te ontkennen dat de game erg creatief is. David Cage zou dit aspect ook graag in andere games terug zien.
In gesprek met The Guardian geeft hij een waarschuwing af naar uitgevers: zij moeten meer aandacht geven aan creativiteit bij de ontwikkeling van games. Eerder gaf de ontwikkelaar van Heavy Rain dat zijn titel een boodschap zou geven aan de game-industrie, een boodschap die zowel positief als negatief kon zijn, gekeken naar het verkoopsucces. Nu we weten dat de titel goed ontvangen is en tevens goed verkoopt gelooft Cage in het positieve verhaal: gamers zijn daadwerkelijk geďnteresseerd in 'nieuwe soorten' games. Hiermee krijgen dus ook analisten ongelijk:
quote: “An analyst wrote that no matter how good Heavy Rain would be, it would not sell because gamers do not want to think when they play. I was really shocked by this idea, as if gamers were all stupid teenagers only interested in killing zombies in corridors."
Cage zegt verder dat gamers niet de personen zijn voor wie uitgevers ze vaak aanzien. Het publiek is volwassen en klaar om eens iets nieuws te proberen. De limieten liggen niet bij de gamer, maar bij de ontwikkelaars en uitgevers. Zij durven geen risico's te nemen terwijl ze juist moeten begrijpen ze het publiek uit kunnen breiden.
|