Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Cage: 'Heavy Rain was mijn nachtmerrie'


Door Rene Groen op 18-03-2010 om 15:27
Bron: G4

Ieder normaal mens heeft ze, en dus ook ontwikkelaars: nachtmerries. De meeste delen we niet graag met de buitenwereld, maar David Cage is niet zo moelijk.

De ontwikkelaar van Heavy Rain heeft de afgelopen twee jaar namelijk steeds dezelfde nachtmerrie gehad: het uitleggen van zijn game aan het publiek. In deze periode moest hij over zijn titel praten om mensen te laten weten dat deze in ontwikkeling was, maar hoe hard hij zijn woorden ook kracht trachtte bij te zetten, mensen snapte simpelweg niet welke ervaring de game zou gaan geven.

Nu de game eenmaal uit is kunnen mensen de game zelf ervaren, waarmee Cage de nachtmerrie ook overgegeven heeft aan het publiek:

quote:
“Now, it’s really funny to see players who played the game try to explain it to their friends and facing the same issues. Because if I ask you ‘what do you do in Heavy Rain?’ — you know, if I ask you ‘what you do in any shooter?’ you say ‘I shoot and it was exciting because of this or that,’ but if I ask you ‘what you do in Heavy Rain?’ it’s a difficult question to answer."


Cage legt verder uit dat de titel altijd een sterke boodschap uit zou zenden, of deze nu commercieel zou falen of juist een succes zou worden. In het eerste geval zou het iedereen laten weten dat niemand geďnteresseerd is in het creëren van een aparte ervaring voor een volwassen publiek, een ervaring die bestaat uit een interactief verhaal en emoties.

Werd de game wel een succes, dan zou het deuren kunnen openen voor andere mensen. De titel zou uitdragen dat je creatief kunt zijn en iets nieuws kan proberen, iets waarmee je ook nog eens een commercieel succes kunt bereiken.

Inmiddels weten we wel in welke categorie we de game kunnen plaatsen.



15:33  Tales of Monkey Island komt op DVD
15:22  BioWare wil romantische DLC
 Reacties (13)
 Pagina: 1
LePok op 18-03-2010 om 15:31 [Niv: 48 / Exp: 2415]
welke categorie? euh interactieve filmgame?

Gast (84.24.239.xxx) op 18-03-2010 om 15:41
@ LePok Rene bedoelt denk ik bij de categorie: succesvolle game

Rene Groen (Eindredacteur) op 18-03-2010 om 15:47 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Inderdaad, als je de keuze tussen de categorieën 'faal' of 'succes' hebt denk ik toch echt dat Heavy Rain onder de laatste valt.

GekooktEi op 18-03-2010 om 15:59 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Denk ik ook inderdaad. Volgens mij heeft hij het goed gedaan, vooral voor zo'n game waar niemand echt denderend succes verwachtte omdat niemand het kende of snapte.

Gast (89.146.52.xxx) op 18-03-2010 om 16:07
ik heb hem uitgespeeld de eerste keer en ik zat er qua emotie echt even doorheen. Wat een toppertje is deze game zeg! Je wordt echt heen en weer geslingerd. Zeker als het einde naderd. ik ga nu voor de 2de keer spelen en ben eens benieuwd of ik nu anders uitkom en hoe dit tot stand komt.

Gast (62.200.20.xxx) op 18-03-2010 om 16:17
en toen prakte je MW2 in je PS3 en knalde je ff alles aan gort ...omdat je erdoorheen zat zeg maar ;)

Gast (81.240.20.xxx) op 18-03-2010 om 16:19
Voor mij toch de eerste echte toppper van 2010(van de games die ik gespeeld heb) _O_

chimnino op 18-03-2010 om 17:11 [Niv: 94 / Exp: 4709]
Geweldige ervaring. Idd moeilijk uit te leggen aan anderen wat je precies doet in het spel...

Icecubez op 18-03-2010 om 18:31 [Niv: 45 / Exp: 2261]
Was echt een unieke ervaring en verhaal was echt klasse.
Heb hem nog maar 1x gespeeld, is gewoon teveel om te gamen

Gast (86.83.169.xxx) op 18-03-2010 om 22:14
Geweldige game, ik hou wel van dit soort games met een verhaal dat je gewoon grijpt en x uur niet meer los laat. Met beide Uncharteds had ik hetzelfde en ik verwacht dat Alan Wake voor de 360 ook een vergelijkbare ervaring wordt.
Nu is de vergelijking natuurlijk vreemd aangezien je acties in Uncharted & Alan wake (waarschijnlijk) vrij weinig gevolgen hebben voor het einde, dit in tegenstelling tot heavy rain.

Ik ben op een vrijdag (had vrij) begonnen met spelen in de woonkamer bij m'n ouders en ik denk dat ik rond 17:30 ongeveer bij het einde aangekomen was. In de +- 6-7 uur dat ik gespeeld heb, hebben mijn broertje, zusje en moeder er ongeveer de helft van de tijd bij gezeten en gewoon zitten kijken en genieten van het verhaal. Dit terwijl mijn ma het altijd maar kinderachtig en debiel vindt als ik zit te gamen :)

En ok Heavy Rain heeft misschien niet de uber twitch actie die je terug vindt in MW2 of Uncharted. Maar tijdens gevechten of bijv. de scene op de autoweg zat ik toch echt op het puntje van m'n stoel omdat ik het zo goed mogelijk wilde doen.

Shadowx op 18-03-2010 om 22:28 [Niv: 155 / Exp: 7765]
De besturing was zeker een nachtmerrie

Gast (87.208.96.xxx) op 19-03-2010 om 00:20
creatief zijn, iets nieuws doen? Dit is dezelfde gameplay als fahrenheit/indigo prophecy, dus zo nieuw is het niet.

(fahrenheit is ook van hem, dus hij krijgt het krediet er wel voor hoor)

Gast (81.11.241.xxx) op 20-03-2010 om 19:13
ps3 is gewoon een nachtmerrie

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Heavy Rain
Type:
Game
Releasedatum:
26-02-2010
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media