Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Feature:

Gameplay 07


Door Martijn Steinpatz op 26-11-2007 om 14:07
Bron: Gamed

Terwijl mijn ingewanden worden verpletterd door de aandringende menigte, worstel ik mij richting de ingang. De kutkoters blijven echter in mijn rug douwen dus gooi ik maar een elleboogje naar iemand. Helaas duw ik hem enkel weg in plaats van dat ik zijn neus breek. Gelukkig maar, anders was deze Gamed reporter de eerste weggestuurde journalist in de geschiedenis van Gameplay geweest. Anderzijds had ik waarschijnlijk niet veel gemist.

Nee, Gameplay en Gamed gaan nooit echt lekker samen. Ieder jaar proberen we er een vrolijk positief stuk uit te krijgen en ergens blijven we altijd hangen in ‘het is druk, het is krap, de meeste games kenden we al en we worden krankzinnig van al die mensen om ons heen’. Dit jaar mocht ondergetekende een poging wagen en nee, het is weer niet gelukt een enthousiast artikel op de webpagina te zetten.

Dat ligt niet helemaal aan Gameplay. De beurs doet zijn stinkende best om topgames op de stands te krijgen. De meesten kende we alleen al. Zo had Nintendo acht Wii’s met Super Mario Galaxy staan, konden we bij EA Skate, Portal en FIFA 08 spelen en kregen we verder Call of Duty, Halo 3, Heavenly Sword, en Folkore bij de Microsoft en Sony stands te zien. Grotendeels goeie games, maar als je dat nou nog niet weet, dan moet je toch dringend onze reviews lezen.



Dat betekent niet dat er geen nieuwe spellen waren. Resident Evil: Umbrella Chronicles bijvoorbeeld was er eentje waar we onze tanden in konden zetten. Eerlijk gezegd had ik grote twijfels toen ik hoorde dat Capcom weer een on-rails shooter ging uitbrengen. De Dead Aim serie op de PSX was van zo’n wanstaltige kwaliteit dat er gevangenisstraf op dient te staan. Umbrella Chronicles daarentegen ziet er een stuk beter uit. Alleen de Wii Zapper bewoog wat wazig over het scherm waardoor het af en toe moeilijk richten was.

Een andere aankomende game is Devil May Cry 4. Veel nieuws kon ik niet ontdekken – lees daarvoor onze preview – wel kan ik melden dat de besturing lekker vloeiend is. Duidelijk een topper in de maak. Verdere nieuwkomers waren Uncharted, Kingdom under Fire en Mass Effect, maar die vielen nauwelijks op door de overkill aan reeds bekende titels. Sterker nog, ik hoorde pas van een speelbare God of War versie op de PSP toen ik vanochtend nog even op de Gameplay site keek. Die titel had best wat meer aandacht mogen hebben.



De grootste irritatiefactor waren echter de bezoekers zelf. Het begon al bij de opening toen duizend man persé met zijn allen in één keer door twee smalle ingangen wilden. Verder moest ik mijn fotoreportage van plaatselijke schoonheden opgeven omdat iedere gamer zo nodig met ze op de foto moest. Schijnbaar wilde ze de wereld (vergeefs) laten geloven dat hun enige date van de afgelopen maanden heus niet enkel met Cortana, Nariko of de dames van Dead or Alive 4 was. En dan heb ik niet over dat vreselijk gespring (plaatselijke aardbevingen zullen niet vreemd geweest zijn) om een t-shirt van vijf euro te scoren.

Gelukkig had Sega een oplossing om aan de meute te ontkomen. Voor The Club gaven ze een presentatie achter gesloten deuren. Een verademing, want in plaats van dat ik naar de bedoeling van een game moest gissen omdat de technomuziek al het andere geluid verstomde, kreeg ik een rustige uitleg over Sega’s nieuwe titel. Neem notities, heren uitgevers, want dit is de manier om een spel te promoten. Een verslag van deze presentatie – samen met een hands-on van Army of Two – krijgen jullie heel binnenkort te lezen.

Gameplay 07 was dus geen succes voor mij. Er waren te weinig games die we nog niet kenden of niet gespeeld hadden. De interessante titels werden verder continu gespeeld, zoals het goedogende Unreal Tournament III met een belachelijke deathmatch van vijftig kills, of over het hoofd gezien, zoals God of War. Tenslotte hou ik maar op over de bezoekers, want dan ben ik nog twee pagina’s bezig. Alsjeblieft, organiseer voor de volgende keer een speciaal persavond, dan hoef ik me niet meer aan de rest van de mensen te ergeren.


14:27  Mario & Sonic at the Olympic Games
13:59  Surfer Girl boos op PSM 3
 Reacties (24)
 Pagina: 1
Gast (80.126.1.xxx) op 26-11-2007 om 14:10
Beetje droog artikel he, je wist het vantevoren... Het is ook een beurs voor het publiek en niet voor de pers...

Zanar op 26-11-2007 om 14:27 [Niv: 21 / Exp: 1051]
Ik was er ook en vond het een klein beetje tegenvallen. Er was inderdaad niets wat we nog niet hadden gezien en bijna alles wat er was was gewoon al in de winkel te kopen. Verder viel het kwa drukte behoorlijk mee. Ik was er op de zaterdag vanaf de openingstijd en het was erg rustig voor een beurs van die omvang.

Niet om te zeggen dat het k*t was, maar ik hoop dat het volgend jaar wat beter is.

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-11-2007 om 14:28 [Niv: 747 / Exp: 37359]
@ Gast: het gaat er natuurlijk niet alleen om dat je pers bent (klein beetje maar ), maar dat duwen, trekken en rammen meer regel dan uitzondering is.

Gast (145.46.130.xxx) op 26-11-2007 om 14:30
Kan me helemaal vinden in het verhaal! Het is gewoon stevens druk! Het zou mooi zijn als ze bijvoorbeeld voor de pers aparte ruimtes hebben zodat die een eigen "hoekje" hebben waar ze kunnen gamen, en de rest ja........of je wordt gameredacteur of je moet in de rij staan ;)

Lawliet op 26-11-2007 om 15:05 [Niv: 346 / Exp: 17280]
ik vond het ook niks aan ik haap dat de volgende gameplay beter word

Gast (84.24.28.xxx) op 26-11-2007 om 15:42
Er is een speciale persdag, vrijdag. Voor de bezoekers op de beurs zijn. Dat je daarvoor niet bent uitgenodigt! Tsja wat zal ik zeggen...

ProGamer op 26-11-2007 om 15:45 [Niv: 26 / Exp: 1292]
LOL

LUPUS op 26-11-2007 om 15:55 [Niv: 81 / Exp: 4043]
Ja, zo lust ik er nog een paar. Zeuren over een persavond omdat je vrijdagochtend niet kunt. Well, excuse me, maar dat is echt geen stijl.

Als dit artikel echt voor de lezers - en niet voor journalisten - was bedoeld, hadden Devil May Cry en andere wél te spelen nieuwkomers uitgebreid behandeld mogen worden. Had je kunnen zeggen dat de dames mooi waren. Nu schiet je er zelf een fotoreportage van maar erger je je dat anderen met de dames op de foto willen! Terwijl die dus gewoon hetzelfde doen als jij!

Dit artikel kleeft ergens tussen elitair wangedrag en verwend rotgamertje in. Sorry.

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-11-2007 om 16:06 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Ho, wacht, stop!
Ik ben het contactpersoon geweest en heb niets meegekregen over een persochtend. Hoewel ik contact heb gehad met de organisatie is hier geen woord over gerept en kregen we gewoon een uitnodiging om langs te komen tijdens de Gameplay. Dat er een persochtend was hoor ik nu pas, dat Martijn dit opmerkt in zijn feature komt dan ook omdat wij dit simpelweg niet wisten, niet vanwege het gegeven dat we het vertikten om op vrijdag langs te komen. Om verwarring te voorkomen heb ik Joni's reactie even weggehaald.

Over de beurs zelf kan ik niet oordelen, hoewel ik wel het plan had om te gaan gooide een bijkomend examen roet in het eten en miste ik simpelweg de tijd om af te reizen. Over de inhoud moet je dus verder bij Martijn zijn

Gewijzigd door Rene Groen op 26-11-2007 om 16:11

Uchiha_Shadow op 26-11-2007 om 17:21 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Ben een paar jaar geleden gegaan, vond er helemaal niks aan. Ben daarna dus ook nooit meer gegaan.

Ik denk dat dit zich richt op andere soorten mensen.

Gast (86.87.196.xxx) op 26-11-2007 om 17:28
Pfff, pers...pers...Volgens mij krijgt de pers betaald voor zijn diensten

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-11-2007 om 17:30 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Was het maar zo'n feest

Martijn Steinpatz op 26-11-2007 om 17:44 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Als ik had geweten van die persavond dan had ik uiteraard die laatste zin eruit gehaald. Ik vind het alleen jammer dat uitgevers ook niet voor publiek nieuwe games 'achter gesloten deuren' had gepresenteerd. Op die manier kan je beter uitleggen, hoe 'tof die game is', maar misschien was er ook te weinig ruimte voor.

Umbrella Chronicles en DMC heb ik niet uitgebreid behandeld omdat we er al eerder over hebben gehad en de demo's verder niets nieuws brachten (DMC) of ik hem te kort had gespeeld (RE UC)om een goed oordeel te treffen. Andere games zoals The Club en Army of Two komen binnenkort op de site. Andere nieuwkomers had ik dolgraag behandeld, maar alleen kan je niet alles doen - hoewel ik God of War er zeker bij had gedaan.

Wat de kids betreft. Enthousiasme vind ik niet erg, maar de opening van Gameplay 07 op zondag 10:00 deed mij erg aan een golfslagbad denken. Ik snap dat je graag naar binnen wilt, maar doe dat alsjeblieft een beetje rustiger. En ik wou alleen de dames op de foto hebben, niet de kids erbij. Ik probeerde dat ook duidelijk te maken, maar eh de muziek stond te hard en de jongeren kwamen achter elkaar. Daardoor werd ik lichtelijk chagerijnig en dat is te merken in het stuk.

Excuses als ik wat elitair overkom, maar ik was nog steeds pissig vanochtend. En nee we worden nog niet betaald. Jammer genoeg.

Gewijzigd door Martijn Steinpatz op 26-11-2007 om 17:45

Gast (82.73.66.xxx) op 26-11-2007 om 18:19
Zeer slap artikel. Gameplay was naar mijn mening geslaagd en miereneuken kun je altijd.

En dat je niet wist dat er een persdag was, zegt naar mijn mening meer over Gamed dan over Gameplay.

Gast (193.172.253.xxx) op 26-11-2007 om 18:23
twee jaar naar gameplay geweest en twee jaar die strontvervelende koters moeten verdragen. dit jaar was de maat vol: ik ging niet. als ik martijn zo hoor weet ik precies waarom ik niet gegaan ben. blij om te zien dat iemand nog de durf heeft om eerlijk te zijn over het grootste gamesevenement in nederland

Rene Groen (Eindredacteur) op 26-11-2007 om 18:48 [Niv: 747 / Exp: 37359]
@ Gast (82.73.66.xxx)

Kennelijk zit er dan toch iets verkeerd in de communicatie van de Gameplay zelf, er werd mij niets verteld over een persdag en op navraag hiervan is geen reactie gekomen. Maar ach, zo leren we weer wat voor volgend jaar.

Wat betreft het mierenneuken, als ik de reacties zo lees zijn we iig niet de enige die er zo over denken, ik lees dezelfde kritieken ook op veel collega-sites, en het zijn voornamelijk kritieken die zich jaar op jaar herhalen. Neemt niet weg dat het een hele prestatie is om een beurs van dit formaat op te zetten, maar er zijn nu eenmaal punten die beter aangepakt kunnen worden.

wackyprofessor op 26-11-2007 om 21:10 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Jammer, ben zelf er ook heen gegaan kan me wel in vinden met het stukje van Martijn. Al is het wel een verademing tenopzichte van vorige jaar, toen de beurs uit één hal bestond en iedereen zowat op elkaar werd samengeperst. Ik vond wel dat er te weinig nieuwe games waren om de doorgewinterde liefhebber te vermaken.

Gast (84.105.65.xxx) op 26-11-2007 om 22:54
Ben zelf ook als pers heen gegaan, er was alleen op vrijdag een games trade dag waarmee je met de publishers kon praten etc.. Voor de rest was de Gameplay wel leuk, alleen een groote reclame bom :D daar betaal je dan 15 euro voor =)

LUPUS op 26-11-2007 om 23:36 [Niv: 81 / Exp: 4043]
@Wackyprofessor:
Dat riante ruimte mocht best genoemd worden ja. Er was tweemaal zoveel ruimte als vorig jaar. De stands waren ruimer en het ging meer om het gamen dan vorig jaar. Nu geen skatebanen of panna-veldjes.

Over 'achter gesloten deuren':
Zowel Sony als Microsoft hadden vorig jaar besloten 'exclusieve' gamepresentaties. Een groep gamers gaat er blind voor in de rij staan, maar als je 15 euro voor een kaartje betaalt heb je misschien geen zin om nog eens te wachten om een game te bekijken. Iedere persoon die geen 'achter gesloten deuren' doet is de aandacht van een persoon minder. En als gamemaker wil je denk ik zoveel mogelijk aandacht.

Gewijzigd door LUPUS op 26-11-2007 om 23:37

Gast (83.118.41.xxx) op 28-11-2007 om 01:19
Lupus slaat de spijker op zijn kop.

Op de Gameplay site stond gewoon vermeld dat er een persochtend was. Minder leuk dan de speciale persdag van vorig jaar, waar je blijkbaar ook niet van op de hoogte was, maar toch. Beter dan niets. :)

Verder waren er wel degelijk games behind closed doors speelbaar. The Club was niet exclusief voor jou, Alone in the Dark stond voor iedereen die maar wilde klaar en ook Fifa Street 3 kon hands-on getest worden. Maar ook die games heb je blijkbaar gemist. Overigens had je, net als ik, even navraag kunnen doen bij Dave Epke over God of War en dan had je geweten dat die game absoluut niet aanwezig was.

Verder, je opmerking over 'de manier om een spel te promoten': daar is de Gameplay niet voor bedoeld. De naam zelf zegt het al; SPELEN. De Gameplay is er voor de bezoekers, niet voor de pers. Als je naar de Gameplay bent gegaan met het idee een paar nieuwe games exclusief als pers zijnde te checken, ben je toch echt aan het verkeerde adres. Dan zou ik nog eventjes doorgroeien, wachten tot je zélf uitgenodigd wordt en eens naar Leipzig gaan, wil je de mosterd na de maaltijd laten staan.

Vanuit een persoogpunt is de Gameplay waardeloos, maar voor een gemiddelde gamer is dit toch echt hét evenement om te weten te komen welke games je absoluut moet checken. Zelf kijken of Assassin's Creed inderdaad zo teleurstelt, of Ratchet echt zo cool is en of je die opzijgelegde centen niet beter aan bier kunt besteden. En er zijn nog mooie vrouwen ook. Wat wil je nog meer.

Volgend jaar dus lekker thuisblijven, Jan Johan platbellen voor perskaartjes (al was het maar uit principe) en centjes reserveren voor Leipzig.

Groeten, Teun :)

Gast (82.94.71.xxx) op 28-11-2007 om 11:02
Sorry da k he zeg maar ik vind Martijneen beetje een zeikerd. Je hebt het over kutkoters waar ook jij nota bene je stukjes voor schrijft. De mensen die je site bezoeken en voor traffic zorgen. die kutkoters zijn praktisch de helft van alle gamers. Daarnaast lees ik dat insidegamer zeer tevreden was over Gameplay en die hebben zelfsvoor een stand moeten betalen.

Gameplay is niet voor echte journalisten of websites met 5 bezoekers die graag gratis games krijgen. Zoals Teun al zegt is Gameplay voor gamers. jammer dat je niet met de boothbabes op de foto kon. Misschien toch maar een avondje met Nariko doorbrengen

Stammetje91 op 28-11-2007 om 14:32 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Beetje aanstellerig item dit...

Gast (62.163.119.xxx) op 12-01-2009 om 17:12
dit hele gebeuren stinkt

Gast (92.254.48.xxx) op 11-06-2009 om 14:27
Misschien had je contact op moeten nemen met de organisatie van Gameplay. Er was namelijk wel een speciaal moment voor de pers.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gameplay
Type:
Event
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Blammo
Uitgever:
Blammo
Media:
Geen media gevonden