Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Devil May Cry 4


Door Martijn Steinpatz op 06-10-2007 om 08:07
Bron: Gamed

Na het toch enigszins teleurstellende Heavenly Sword wachten hordes aan gamers nu op de nieuwe Ninja Gaiden en God of War. Maar wacht even een momentje, heren slagers! Begin 2008 kunnen we ons namelijk ook opmaken voor Devil May Cry 4!

Kratos en Ryu mogen brute intimiderende gasten zijn, aan één ding ontbreekt het ze toch: stijl. Niets gaat immers boven Dante die een monster lanceert met een zwaard, hem vervolgens tientallen kogels in zijn bast jaagt, drie keer bestookt met de shotgun om tenslotte er achteraan te springen en die arme donder met een keiharde hijs van zijn slagwapen weer ter aarde laat storten. En dat allemaal in strak Armani-achtig pak en dito oneliners.

Helaas moeten we de fans licht teleurstellen. Onze held uit de eerste drie delen neemt voor deze aflevering even pauze – tenminste tot halverwege de game. Voorlopig neemt de jonge onbesuisde Nero de zaken waar. De laatste is lid van The Order of the Sword (een cult die Sparda aanbidt) en ziet tijdens een ceremonie lijdzaam toe hoe Dante een aantal medeleden bruut om het leven brengt. Uiteraard pikt Nero dit niet en zweert wraak.


Onze wreker heeft uiteraard daarvoor de nodige wapens tot zijn beschikking. Zo is er de Blue Rose een dubbelloops pistool die twee schoten tegelijk kan afvuren en The Red Queen een krachtig zwaard. De laatste heeft in plaats van een normaal handvat een motorhendel, waarmee Nero zijn slagwapen kan opvoeren om zo nog meer schade toe te dienen. Serieus, mocht er ooit een DMC film komen, dan moet Robert Rodriguez hem regisseren.

Maar onze cultuslid heeft nog een kaart achter de hand, of liever gezegd zijn hele bezeten rechterarm. Met deze ‘Devil Bringer’ kan Nero heel zware aanvallen uitvoeren. Zo kan hij vijanden – inclusief eindbazen - grijpen en weg- of tegen de grond smijten en een uppercut uitdelen om combo’s te beginnen of voort te zetten. Verder kan je ermee van platform naar platform zwieren en voorwerpen achter obstakels pakken.


Voor de rest lijkt DMC 4 qua basisopzet nauwelijks te verschillen van de vorige delen. Nog steeds moet je slag- en schiet combinaties met elkaar zien te combineren om vijanden in zo veel mogelijk rode balletjes (orbs) uit een te laten spatten. Hoe groter de combo, hoe meer ballen waarmee je nog steeds sterkere krachten mee koopt. Ook kan je nog steeds de tegenstander dissen voor betere gradaties - dus meer orbs.

Wel is de moeilijkheidsgraad een tikkeltje aangepast. De makers gaven toe dat het vorige deel eigenlijk geen leercurve kende. Daardoor werden beginners in het begin gelijk met de rug tegen de muur gezet. Sommige recensenten zeiden dat het spel daardoor nog moeilijker leek dan Ninja Gaiden. Deze keer krijgt de speler een rustigere introductie van de game om in latere velden pas flinke klappen te krijgen – het blijft natuurlijk Devil May Cry.

Meer valt er op dit moment niet te zeggen van deel vier. Wat nieuwe beelden betreft lijkt Capcom de kaken strak op elkaar te houden. De afgelopen beurzen (E3, Leipzig, TGS) heeft de developers enkel dezelfde demo opnieuw laten zien en ze zijn ook spaarzaam met andere informatie. Wat ze wel laten zien doet ons echter smeken om meer. Het is alweer een lange tijd geleden dat we stijlvol monsters aan stukken hebben gereten.


08:19  Contra 4 met Amerikaanse datum
00:57  Nieuwe demo's op Marketplace
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Gast (83.86.212.xxx) op 06-10-2007 om 09:35
... toch enigszins teleurstellende Heavenly Sword?!?!?! over subjectiviteit gesproken :)

Gast (86.87.196.xxx) op 06-10-2007 om 10:37
Ghehe, idd, ik stopte al met lezen na de eerste regel

Sebastiaan van Wijk op 06-10-2007 om 11:41 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Das mooi dom, want Heavenly sword heeft een heleboel beloftes simpelweg niet ingelost = teleurstellend.
En Martijn schrijft hier een goed stuk, your loss.

Ik hoop dat ze de moeilijkheidsgraad niet te veel omlaag schroeven in het begin. Dat vind ik nou juist de charme van deze serie

Dnarbeis op 06-10-2007 om 12:21 [Niv: 60 / Exp: 2984]
Nou op GameRankings staat die op 84procent,Zo teleurstellend is die niet, Kort daarintegen...

Martijn Steinpatz op 06-10-2007 om 14:03 [Niv: 25 / Exp: 1231]
Als ik enigzins teleurstellend zeg, bedoel ik niet dat Heavenly Sword een slechte game was. Wat ik ermee bedoelde was dat hij niet aan de (hooggespannen) verwachtingen voldeed. Oftewel: Heavenly Sword werd gezien als een game die minstens 90 procent zou scoren maar uiteindelijk maar 84 kreeg, door (zoals we in onze review al meldden) vooral de korte duur van de game.

Nogmaals, een 80+ (of in ons geval een 8,5) is geen slechte score, maar niet wat iedereen (inclusief wij) vooraf verwacht hadden. Dus daarom enigzins teleurstellend.

Gewijzigd door Martijn Steinpatz op 06-10-2007 om 14:04

Joni Philips (Eindredacteur) op 06-10-2007 om 14:06 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Heavenly Sword werd neergezet als God of War, maar beter. Die reputatie heeft de game geen eer aangedaan.

Gast (80.126.80.xxx) op 06-10-2007 om 19:11
Heavenly Sword is gwoon een goeie game. En daarbij, dit artikel gaat over DMC4. Ik had gedacht dat iedreen weer zou gaan klagen over hoe zonde het weer eens is dat je niet met dante speelt. Nou die Dante ziet er in DMC4 uit als m'n opa, dus geef mij maar die knappe jonge Nero.....euh...wat zeg ik nou?...

Gast (84.104.120.xxx) op 06-10-2007 om 23:59
Heavenly Sword is het niet waard vergeleken te worden met God of War. Veel te eentonig, te kort, geen platform elementen (je kan namelijk niet springen) en blabla... Iedereen die de game gespeeld heeft snapt me...

wackyprofessor op 07-10-2007 om 01:38 [Niv: 224 / Exp: 11181]
DMC4 is een hack&slash waar ik naar uitkijk aangezien Heavenly Sword ontzettend kort was..

Gast (62.194.186.xxx) op 07-10-2007 om 20:34
:) :) :) ja maar het woord toch groter het spel ?????????????? :? :? :9

Gast (81.247.121.xxx) op 19-10-2007 om 14:39
khoop dat je in het spel snel van wapens kunt veranderen zodat je de technieken beter kunt combineren.dat was in devil may cry 3 zo niet het geval.heavenly zword is veel te gemakkelijk en de verdedeging trekt op niets.de finiching moves bij heavenly zword trekken op niks vergeleken bij god of war is dat machtig 8)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Devil May Cry 4
Type:
Game
Releasedatum:
08-02-2008
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media