Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Gamed Gamekalender Februari 2019
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Gamekalender Januari 2019
Preview:

Ridge Racer


Door Joni Philips op 18-01-2012 om 07:24
Bron: Gamed

Een nieuw PlayStation platform, een nieuwe Ridge Racer! Sinds de launch van de serie is Ridge Racer de meest consistente 'PlayStation' franchise. Met de PlayStation Vita breekt men deze traditie niet.

Momenteel ontwikkelt FlatOut developer BugBear een nieuwe Ridge Racer voor de PlayStation 3 en de Xbox 360, maar voor de Vita versie van Ridge Racer heeft Namco Bandai een eigen team aan het werk gezet, met ondersteuning van Cellius, de samenwerking van Namco Bandai met Sony Computer Entertainment Japan. Het resultaat is een Ridge Racer launchgame welke ontwikkeld werd in amper acht maanden. De korte ontwikkeltijd heeft weinig te maken met de kennis over de Vita of de simpelheid van de development kits, maar met de aanpak. De Vita versie van Ridge Racer werd namelijk opgezet als budgetgame met de Ridge Racer ervaring, maar met minder content. Die content komt later via downloadbare content waarmee de prijs en de inhoud van de game gelijk komt te staan met andere games. Althans, dat is het plan.


In Japan ging de game over de toonbank aan dezelfde prijs als andere Vita games, en in Europa is de prijs nog niet bekend. Een lage prijs zal desondanks wel nodig zijn want rijk aan content is Ridge Racer niet, de game telt namelijk maar vijf wagens en drie tracks (Harborline 765, Highland Cliffs en Southbay Docks) welke eerder te zien waren in andere Ridge Racer games. Op inhoud werd dus bespaard, maar grafisch moet de game wel goed uit de hoek komen om de kracht van de Vita aan te tonen. De game moet duidelijk de extra kracht van de Vita ten opzichte van de Nintendo 3DS en de PlayStation Portable tonen, waarbij vooral geëxperimenteerd werd met een verbeterd dieptegevoel. Tegelijk wordt de framerate wel beperkt tot dertig frames per seconde, wat potentieel een minpunt wordt.

Ook aan het geluid wordt de nodige aandacht besteed, waarbij men zich focust op de geluiden van de wagens. De motoren moeten echt ronken alsof je ernaast staat. Deze geluiden worden gecombineerd met een typische Ridge Racer soundtrack. Dat typische Ridge Racer gevoel dient ook terug te komen in de gameplay zelf. We krijgen dan misschien weinig wagens, maar met de wagens die we krijgen beleven we een zeer normale Ridge Racer ervaring. De game draait rond snelle racewagens die vlot door de bochten glijden terwijl je hun nitro-boost activeert om ongelofelijk snel te gaan. Een kleine fout maken? Geen probleem. Je kunt simpel verder racen en waarschijnlijk nog winnen ook. De game is zeker niet onvergefelijk zoals andere racers, maar draait vooral rond het plezier van het racen en driften aan ongeloofwaardige snelheden.


Ridge Racer Vita wordt eveneens één van de weinige Vita launchgames die weinig belang hecht aan het touchscreen. De menu’s gebruiken het touchscreen, maar tijdens de races zelf lijk je exclusief te werken via de traditionele besturing. Aan de andere kant wordt wel hevig gebruik gemaakt van de 3G en Near mogelijkheden van de Vita waarbij automatisch Ghosts gedeeld worden waartegen je kunt racen. Ook online multiplayer behoort tot de mogelijkheden, waarbij de Planetary League de interessantste optie lijkt te worden. In deze mode maken spelers deel uit van één van vier teams, waarbij iedereen kan deelnemen aan uitdagingen als races zodat zijn team de meeste punten binnenhaalt. Of het even leuk en uitdagend wordt als het klinkt, zullen we op 22 februari ontdekken.


14:12  Ong-Bak krijgt eigen game
07:23  Total War: Shogun 2 DLC met Story Trailer
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Cubic X op 18-01-2012 om 07:56 [Niv: 203 / Exp: 10171]
Drie tracks en vijf wagens??? Ik ben klaar met Ridge Racer! WipEout en Uncharted voor mij .

Detox op 18-01-2012 om 08:07 [Niv: 11 / Exp: 545]
Yep hier hetzelfde.

Codewarrior op 18-01-2012 om 09:26 [Niv: 110 / Exp: 5485]
De kwaliteit van de series is gedaald naar die van Asphalt, WipEout en Uncharted voor mij ook.

the_dan op 18-01-2012 om 13:13 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Gelukkig is de prijs er ook naar

rond de 20 euro..

Maar Uncharted zeker hier

CrackUp op 22-01-2012 om 16:07 [Niv: 9 / Exp: 471]
Ridge Racer was vroeger leuk
PS Vita koop ik zeker met Resistance en SF X T .

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ridge Racer
Type:
Game
Releasedatum:
22-02-2012
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media