Deze week is hij dan eindelijk beschikbaar, The Legend of Zelda: Skyward Sword waar Nintendo vijf jaar aan gewerkt heeft. Toch Miyamoto?
Hoewel Nintendo in het verleden meermaals heeft aangegeven dat er vijf jaar ontwikkeltijd in de game zit klopt dit volgens Miyamoto niet helemaal. De eerste twee jaar draaide om experimenteren, waardoor de daadwerkelijke ontwikkeltijd eigenlijk drie jaar was in plaats van de vijf jaar die veelvuldig genoemd werd.
Ondanks dat twee jaar een lange tijd ziet Miyamoto die niet als verloren jaren. Normaliter gooi je al snel twee jaar weg wanneer je vijf jaar aan een game werkt, nu is het intensiviteit die geholpen heeft aan het eindproduct. Toch is niet alles gegaan zoals gepland, zo legt hij uit:
quote: “We ran into this issue of people wondering who really wants to make a Zelda sequel – whether a sequel was necessary from the company standpoint, or whether it’s just me saying ‘Let’s do it.’ A game really gets its start when you have someone who says ‘I want to do something like this,’ but sometimes it’s born simply because it’s a series title or there’s more story to cover.”
|