De indrukwekkende beelden die we van Battlefield 3 te zien kregen zijn toe te schrijven aan de Frostbite 2 engine, waarvan tevens geruchten zijn dat Mirror's Edge 2 deze zal gebruiken. Tegelijkertijd is er echter nog een andere game die de engine gebruikt.
Jason DeLong, executive producer van Need for Speed: The Run, legt uit dat de game eveneens gebruik maakt van Frostbite 2 om de game een filmische Hollywood ervaring te geven. Doel was om zowel het hoofdkarakter als de karakters om hen heen realistisch in beeld te zetten, waarbij ontwikkelaar Black Box heeft samengewerkt met ontwikkelaar DICE, de studio achter Battlefield 3.
quote: “We did a cross-studio development on the Frostbite 2 engine that we’re using. And yeah, it was a lot of collaboration and work with them to get things like our road tool, which is our internal tool that allows us to build a track very quickly.”
Need for Speed: The Run verschijnt op 18 november voor de PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii, PC en Nintendo 3DS. Voor de eerste twee versies is een demo te vinden op respectievelijk het PlayStation Network en Xbox Live.
|