Enige tijd geleden maakten we kennis met Dishonored, de nieuwste titel van Arkane Studios. Hoewel de game pas volgend jaar zal verschijnen leren we nu toch al wat nieuws over deze PC, PlayStation 3 en Xbox 360 titel.
Co-Creative Director Harvey Smith laat tegenover IGN weten dat het mogelijk is om de gehele game uit te spelen zonder iemand direct om te brengen. Er zijn echter wel belangrijke targets die omgebracht moeten worden, echter kun je dit doen op alternatieve manieren.
Volgens Smith zullen veel gamers de game als een mix spelen tussen actie en stealth. Om dit bij te houden is een systeem bedacht dat Chaos heet. Het vermoorden van een bewaker is bijvoorbeeld chaotisch, maar niet overdreven chaotisch. Een onschuldig dienstmeisje vermoorden is daarentegen een stuk erger en daardoor ook chaotischer, net als het af laten gaan van een alarm.
De consequenties van je acties zijn niet bij voorbaat slecht, noch beďnvloeden ze effectief de gameplay. Wel kan het zijn dat, wanneer ontdekt is dat je een bewaker vermoord, er meer ten tonele verschijnen. Andere voorbeelden kunnen gerelateerd zijn aan het verhaal, denk aan een bondgenoot die je op een moment zal verraadden wanneer je tegen hem werkt.
Belangrijk element in de game is het donker en daarbij ook ratten. Wanneer je voldoende chaos hebt aangericht komen ze tevoorschijn als een plaag, zo komen ze op de dode lichamen van bewakers af die je achter hebt gelaten. Hoe ze dit precies in de gameplay zullen verwerken is echter nog onbekend.
|