mag hopen dat er
1: shops in die towns zitten.
2: ze items verkopen die je na battle kunt gebruiken als in dat je hp niet meteen weer vol is na een battle.
3: dat er meer vrijlijk rondgelopen kan worden (zoals op een map) wat de wereld er ook beter vorm door geeft.
4: dat de GFs niet of nutteloos of allesvernietigende overpowered upgrades zijn van de characters zelf maar mooie en nuttige wezens zoals in de werkelijke final fantasy waar GFs/eidolons/espers verschillende uitwerkingen hadden, neem bijv carbuncle en fenrir met hun meerdere mogelijkheden in ff9, of diablos in ff8 welk een DEMI aanval deed ipv statische damage.
4: het battlesysteem niet uit x x x x x x x x x x x L2 x x x x x xx L2 x x x x x bestaat.
5: er een origineel en geloofwaardige reden is om de eindbaas te lijf te gaan en niet omdat 'hij bestaat' en wel wat vaker 'op je pad komt' en dat deze ook uitstraling heeft.
5: de muziek niet weer een elders wellicht sfeervol maar in ff games volledig sfeerloos is, maar muziek die je echt bij blijft en je elke dag automatisch gaat zitten fluiten, niet bombastisch of opvullend, maar melodisch, relevant en compact.
6: de vijanden niet constante rehashes en recolors zijn maar werkelijke variatie kennen.
Final fantasy is niet final fantasy omdat het een rpg is of omdat er cactuars in rondlopen, final fantasy is final fantasy omdat het een map had, daadwerkelijk episch was (en nee een dagje een vast pad vervolgens is niet episch) heel veel towns had waar heel veel shops waren, uitdagend was omdat je in een dungeon met low hp moest zien te overleven of je potions opsparen en natuurlijk de geweldige muziek van nobuo uematsu bevatte.
Gewijzigd door D: op 17-07-2011 om 16:58