Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Review:

Section 8: Prejudice


Door MaartenL op 12-05-2011 om 09:46
Bron: Gamed.nl

Toen TimeGate studios in 2009 met Section 8 op de proppen kwam, werd de game niet zo goed onthaald. Jammer want ondanks dat het alweer een shooter was, had het spel toch enkele leuke mogelijkheden. De ontwikkelaar geeft echter niet op en brengt ons Section 8: Prejudice als downloadbare titel. De game is goedkoop maar is het ook wel leuk?

In Prejudice krijgen we de mogelijkheid tussen drie opties: campagne, conquest of swarm. Naar goede gewoonte starten we met de campagne die het verhaal van het origineel verder zet. Deze campagne is echter zeer kort en heeft een verhaal dat meer cliché is dan de gemiddelde Arnold Schwarzenegger films. De missies zelf zijn wel aardig opgebouwd maar meer dan eens de campagne uitspelen zal je vast niet doen. Na een vijftal uurtjes rollen de credits reeds over je scherm en kan je beginnen aan het echte werk: de multiplayer. Daarmee zal je vast en zeker langer zoet zijn dan vijf uur.

De hoofdbrok van het spel draait rond de conquest modus, waarin veertig spelers verdeeld over twee teams het uitvechten om control points in te palmen. Niet origineel zou je zeggen, niets is minder waar want het verloop van het gevecht ontvouwt zich anders dan de andere shooters op de markt. Om te beginnen zijn er geen spawn points. Je wordt uit een dropship gekatapulteerd richting je gekozen locatie en kan daarbij nog wat bijsturen (om bijvoorbeeld op een vijand te landen). Hierbij moet wel gelet worden op de plaatsing van anti-air turrets want die kunnen je landing halverwege een halt toeroepen. Eens op de grond stopt de mobiliteit echter niet want je beschikt nog over een jetpack en de mogelijkheid om in overdrive te gaan waardoor je ongeloofelijk snel kan sprinten.

Mocht dat nog niet genoeg zijn om je over de map te bewegen dan kan je, mits je genoeg geld verdient hebt, een zwevende bike, een mech of zelfs een enorm tank inroepen. Helaas is de tank niet zo geweldig bestuurbaar maar de vuurkracht ervan maakt veel goed. Als je toch liever als infanterie speelt moet je gelukkig niet onderdoen voor het motorisch geweld. Er is de keuze uit een pistool, assault rifle, raketlanceerder, machinegeweer, pulse gun of het alombekende sniper rifle. De standaard in elke shooter, alleen kan je in Prejudice ook nog een modificatie kiezen bestaande uit verschillende types aan kogels. Zo kan het pistool concussive rounds gebruiken dat minder schade doet maar de tegenstander vertraagt of kan de raketlanceerder napalm raketten afvuren die schade over tijd toebrengt.


Naast je twee gekozen wapens kan je eveneens twee types uitrusting kiezen. Denk hierbij aan granaten, messen, een mortier, sensoren, explosieven of een repair tool. Ook in de uitrusting kan je kiezen uit verschillende modificaties zoals napalm of EMP granaten. De laatste keuze die dient te maken zijn de modules die je pak heeft en dit zijn er heel wat. Wil je meer schade absorberen? Investeer dan punten in armor of shields. Wil je nauwkeuriger richten en meer schade doen met je wapens dan is dat ook mogelijkheid. Naargelang de inzet van verschillende kan de speler een aantal verschillende loadouts genereren om op elke situatie te kunnen reageren. Qua aanpassingen valt er niet te klagen en het is leuk om de verschillende modules te combineren om de gekozen wapens nog maar eens te verbeteren en dat zal nodig zijn want de gevechten in Section 8 kunnen erg onvergeeflijk zijn.

Zoals hierboven al vermeld werd, zijn er in Prejudice namelijk buiten je health ook nog eens energie-schilden. Deze laden vrij snel terug op als je geen schade krijgt maar als ze leeg zijn, kan het snel mislopen. In tegenstelling tot het origineel werden de waarden van leven en schilden echter verkleind, waardoor het iets minder lang duurt om een vijand om zeep te helpen. Toch mag je er rekening mee houden dat je minstens een half magazijn moet leegpompen voordat je doelwit het loodje legt. Zelfs een schot door het hoofd met een sniper rifle zal nooit een onmiddelijke dood betekenen. Het is aardig wennen aan deze manier van schieten maar het werkt wel voor Section 8 mede dankzij het lock-on systeem dat je de mogelijkheid geeft om een aantal seconden gefixeerd te blijven op een geselecteerd doelwit. Dit heeft echter een lange tijd nodig om terug te kunnen gebruiken maar dat kan verminderd worden met modules. Ook moet de vijand gescanned zijn, iets dat dus niet kan als er een sensor jammer in de buurt actief is of als de vijand stealth modules met zich meedraagt waardoor het langer duurt om te scannen.

Geen nood, want kills maken is lang niet de enige manier om serieus wat punten te verdienen. Turrets neerzetten en reparaties uitvoeren kan zelfs betekenen dat je de meeste punten verdient en dat is goed want verdedigen is soms belangrijker dan aan te vallen. Reden hiervoor zijn de 'Dynamic Combat Missions' (DCM's, in het kort). Eens een speler genoeg punten in bepaald vlak heeft behaald (bijvoorbeeld veel kills) kan er een willekeurige missie geactiveerd worden die het punten aantal van het winnende team aardig aanvult. Het kan voorkomen dat je plots een konvooi of een VIP moet escorteren naar een bepaalde plaats maar ook missies waarbij je een sensor moet beschermen of overnemen. Er is in ieder geval genoeg afwisseling in de DCM's waardoor wedstrijdjes wel erg spannend of hectisch kunnen worden. Niet enkel omdat je team punten scoort maar ook omdat sommige effecten blijven als je de DCM wint. Het is dan ook nodig om een goede defensie op te starten en liefst zo snel mogelijk als het kan.


Als je conquest even beu bent, kan er nog co-op gespeeld worden in swarm waarbij jij en drie teamgenoten een punt op de map moet beschermen tegen een onophoudelijke stroom bots. Swarm is een aardige toevoeging maar het doet toch onder voor conquest. Overigens zal er binnenkort, als 10 miljoen kills behaald worden, een nieuwe online modus beschikbaar zijn als gratis DLC (geruchten bestempelen het als 'assault'). Echter staat de teller op het moment van schrijven nog op 9,989 miljoen dus er valt dan ook niets over te zeggen. Gelukkig volstaat conquest om de tijd te verdrijven (en de teller te verhogen). Het negatiefste punt van de gameplay vinden we echter terug in de, eigenlijk overbodige, campagne. Eén tutorial level volstond namelijk wel om je klaar te stomen voor het online geweld en het had de ontwikkelaars tijd kunnen geven om bijvoorbeeld nog een multiplayer map te maken.

De maps zelf zijn gelukkig wel een héél stuk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. De kale omgevingen zijn iets minder kaal en stralen heel wat meer karakter uit. Het jammere is dat er 'slechts' vier maps zijn, met enkele kleinere varianten voor minder personages. De vier maps zijn wel allemaal verschillend van terrein, al heeft dit verder geen invloed op de gameplay, het zou namelijk aardig idiot overkomen als een stel space marines over het ijs liggen te glijden vind je niet? De singleplayer heeft echter aangepaste maps omdat deze lineair is en de multiplayer maps volledig open liggen voor de spelers.

Aan de technische kant van het spel zien we dan weer de alombekende Unreal Engine 3 aan het werk. De graphics hebben een lichte update gekregen waardoor modellen en texturen er een pak aangenamer uitzien maar het valt op dat de engine toch gedateerd is. Natuurlijk kan je van een downloadbare titel (of Xbox live Arcade / PSN titel) niet verwachten dat je graphics krijgt zoals Crysis 2. Op audio gebied is de game goed verzorgd maar het zal zeker geen prijzen winnen. Leuk detail is dat elk type kogel zijn eigen effect heeft: concussive rounds klinken heel dof tegenover slug rounds bijvoorbeeld. Het totaalpakket, inclusief het design van de modellen en dergelijke, is goed verzorgd en draait zelfs vloeiend op oudere hardware.


Uiteindelijk kan er niet veel slechts gezegd worden over Prejudice. De ontwikkelaars hebben de moeite genomen om het concept van het origineel verder te zetten en te stroomlijnen en zijn daar goed in geslaagd. De graphics en het geluid zullen geen prijzen winnen maar alles volstaat om een goede ervaring naar voren te brengen. De netcode is eveneens in orde al kwam het op een bepaalde server wel vaak voor dat op het einde van de ronde de verbinding weg viel. De mogelijkheid om aanpassingen aan te brengen stijgt dan ook nog eens van het moment dat je bepaald ranks haalt waardoor de game bulkt van content. Voor een prijs rond de €11-15 kan je niet praten over een miskoop. Sommige DLC van topgames geven je zelfs minder content voor zo een prijs. Speel je graag shooters en kan je om met het klassiekere systeem van schade dan ga je veel plezier beleven aan deze titel.
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   76
Graphics   76
Replay   85

Veel plezier voor een kleine prijs.
81


13:01  [Upd.] Hitman met plaatje + veel info over mo-cap en cast
07:03  Nieuwe video Armageddon Riders
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (195.240.188.xxx) op 12-05-2011 om 11:13
Mooi cijfer. Het enige vage aan de PC versie is dat hij wel de volledige 1000G aan achievements heeft en de XBLA versie niet. Terwijl de meeste dual platform games altijd hetzelfde aan gamerscore hebben.

jerfo op 12-05-2011 om 13:38 [Niv: 93 / Exp: 4627]
laatste plaatje doet me denken aan blood gulch in halo XD

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Section 8: Prejudice
Type:
Game
Releasedatum:
20-04-2011
Ontwikkelaar:
TimeGate Studios
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media