Ontwikkelaar Kaos kwam dit jaar met Homefront, een shooter die werd uitgegeven door THQ. Ondanks de ietwat korte singleplayer werd de game overwegend enthousiast onthaald, hetgeen de deuren opent voor een sequel.
Begin maart liet Kaos General Manager David Votypka al weten dat een sequel gerechtvaardigd zou worden bij genoeg verkopen van het eerste deel en THQ's Danny Bilson gaat nu iets verder in op deze opvolger.
Volgens hem is de Battlefield serie van ontwikkelaar DICE de standaard waar shooters als Homefront aan moeten voldoen. Hij doelt hierbij met name op de elementen als de voertuigen en tevens is de game meer dan rondrennende infanterie. Ondanks dat ze de Battlefield serie als standaard gebruiken voor de toekomst van Homefront wil dit nog niet zeggen dat al precies duidelijk is wat ze zullen doen:
quote: “Battlefield are the originators of that, and what they’re doing there is the bar that I set our shooter stuff for going forward… and Homefront will be farther from the other guys as it goes forward. In the single-player, we will not just be doing ‘no cutscenes’ and immersive stuff. We have a lot more interesting execution plans with technology for the future, but we’re still in the planning stages; nothing’s locked down."
Bilson denkt echter dat ze met Homefront al goede stappen gezet hebben: ze hebben een titel gemaakt die zich differentieert in de wereld en diens verhaal, zo ben je niet simpelweg een soldaat in de game. Wat ze dan ook willen doen is de franchise niet simpelweg als een guerilla-oorlog weergeven.
Homefront scoorde in zijn PC review op Gamed een 87.
|