Uitgever Rockstar heeft al vele indrukwekkende titels achter haar naam staan en deze lijst moet met de komst van L.A. Noire nog verder worden uitgebreid.
Brendan McNamara, de baas van ontwikkelaar Team Bondi, geeft in een interview aan dat L.A. Noire vele gamers aan moet trekken, ongeacht hun ervaring.
Het doel was volgens McNamara niet om een titel te maken die extreem moeilijk was voor nieuwkomers of juist te makkelijk voor de hardcore gamers. In plaats daarvan kunnen gamers beloond worden door hun bekwaamheid in ondervragen: ze krijgen bijvoorbeeld een nieuwe hint, een versneld pad naar de oplossing van een case of misschien zelfs een geheel nieuw verhaal dat gedeeltelijk los staat van de case waar je mee bezig bent.
Hoewel het doel altijd is om de waarheid te achterhalen zullen gamers niet bestraft worden wanneer ze iets verkeerd doen. Een case kan dan ook niet mislukken, we zullen er enkel langer over doen om deze op te lossen. Tevens snapt de ontwikkelaar dat vrouwen meer geduld hebben om te lezen dan mannen, iets wat meegenomen is in de game.
Ook over het genre wil McNamara nog wel wat kwijt: de ene case kent meer actie dan de anderen, maar er zijn altijd momenten waarbij je de handen vuil zult moeten maken. Toch is vechten niet altijd noodzakelijk, in plaats van meteen op iemand te schieten kun je bijvoorbeeld eerst een waarschuwingsschot lossen. Door dit alles is er constant een balans in de gameplay zonder dat het geheel door slaat naar één kant en daardoor ongemakkelijk aan voelt.
L.A. Noire verschijnt op 20 mei voor de PlayStation 3 en Xbox 360.
|