Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Preview:

APB: All Points Bulletin


Door Joni Philips op 19-06-2010 om 10:12
Bron: Gamed

Jarenlang werkte David Jones voor ontwikkelstudio DMA Design, maar in 2002 verliet hij de Grand Theft Auto developer om een 'Grand Theft Auto' MMO APB te ontwikkelen. Ondertussen zijn we acht jaar verder en is die 'Grand Theft Auto' MMO bijna klaar voor de release.

Op het moment dat Jones 'zijn' DMA Design - ofwel Rockstar North - verliet om Realtime Worlds op te richten, was de technologie nog niet klaar voor APB: All Points Bulletin. In plaats daarvan ging Realtime Worlds samenwerken met Microsoft voor de ontwikkeling van de Xbox game Crackdown. De game zou in 2005 op de Xbox verschijnen, waarna men kon beginnen aan APB. Men sloot dan ook een contract met Webzen Games voor het uitgeven van de game en ze kondigden het spel voor de Xbox 360 en de PC aan. Door de vervroegde aankondiging van de Xbox 360 werd Crackdown uiteindelijk overgezet naar de Xbox 360 en uitgesteld naar 2007, waardoor ook APB verlaat werd. Oorspronkelijk zou de MMO in 2008 verschijnen, maar nu verschijnt APB pas op 1 juli. Twee weken voor de release is het tijd om vooruit te blikken en te kijken of APB de concurrentie met het singleplayer-gerichte Crackdown 2 overleeft. Diezelfde week krijgt Crackdown namelijk een vervolg van een andere ontwikkelstudio, Ruffian Games.


All Points Bulletin verplaatst de speler naar de fictionele wereld San Paro waar de 'Enforcers' en de 'Criminals' continu tegen elkaar vechten. Aan het begin van de game moet de speler kiezen tussen de twee facties, waarbij ze recht tegenover elkaar staan. De Criminals zijn de criminelen van San Paro, ze hebben geen erecode en ze overvallen de burgers van San Paro om zichzelf te verrijken. Het is voor hen dan ook zeer gemakkelijk om geld te verdienen in het spel. Om zichzelf te beschermen tegen de politie beschikken de Criminals ook over zware, dodelijke wapens. Gelukkig hebben we ook de Enforcers in San Paro om de burgers te beschermen. Deze moderne politie-agenten hebben de licentie gekregen om de Criminals met brute kracht te bestrijden. Zij verdienen geld door criminelen te betrappen, te vangen en door gestolen goederen terug te brengen. De Enforcers hebben echter wel minder krachtige wapens. Het is voor hen moeilijker om anderen te doden, maar ze kunnen de criminelen wel verdoven waarna ze gearresteerd kunnen worden.

Elke server van All Points Bulletin kan 100.000 spelers bevatten, maar die gigantische gamewereld is onderverdeeld in meerdere districten. De game telt twee types districten, namelijk sociale en actiedistricten. In een sociaal district kunnen 250 spelers tegelijk aanwezig zijn en hierin kan niet gevochten worden. In deze districten gebruikt je punten om onder andere je personage, zijn kleding en zijn wagenpark visueel aan te passen. Als je uitgekeken bent op je kledij, kun je hier dus iets anders komen kopen. De sociale districten zijn ook compleet gratis om te spelen. Je verliest geen gametijd als je hier zit, je gametijd wordt alleen opgebruikt in de actiedistricten waar gevochten kan worden. Elk actiedistrict telt maximaal honderd spelers. Criminelen kunnen hier misdaden uitvoeren zoals het beroven van winkeliers en gewone burgers terroriseren, terwijl Enforcers hen proberen uit te schakelen. In deze wereld lopen ook vele Non Player Characters rond die bestuurd worden door de AI, maar de speler neemt het nooit op tegen deze vijanden. De game telt alleen PvP.


In andere games zou je in level stijgen door veel geld te verdienen of door veel tegenstanders uit te schakelen, maar in deze MMO bepaalt je vaardigheid of je deze PvP gevechten wint. Je verdient wel meer Achievements door veel te spelen, maar je zal gerangschikt worden op basis van je beroemdheid welke bepaald wordt op basis van verschillende factoren zoals aantal missies afgewerkt, hoogste Kill to Death ratio, aantal doden en dergelijke. Je moet niet noodzakelijk veel spelen om hoog te scoren binnen deze groepen, zo is Kill to Death ratio een goed voorbeeld van vaardigheid boven tijd. Als je het goed doet, verdien je ook standbeelden. Tijdens het vechten of rondrijden met een (al dan niet gestolen) wagen zul je kunnen luisteren naar de radio. De game bevat de nodige dosis muziek, maar je kunt ook gewoon eigen muziek inladen in het spel. Dankzij Last.fm zullen andere spelers een gelijkaardig nummer horen, wat één van de vele interessante opties in het spel is. Binnenkort ontdekken we of deze opties allemaal leuk zijn.

De game wordt door Electronic Arts uitgegeven en verschijnt op 1 juli exclusief op PC. De game kost €49,99 en laat je vijftig uur gratis spelen in de actiezones. In de sociale zones kun je altijd gratis spelen. Achteraf kun je kiezen om extra speeltijd te kopen. Als je betaalt per uur, betaal je €6,29 voor 20 uur tijd. Je kunt ook vijftig uur gametijd kopen, maar de prijs hiervan is niet bekend. Aan de andere kant kun je ook kiezen om te betalen per maand. Je betaalt €8,99 voor dertig dagen, maar er zijn ook opties voor een 90- en een 180- dagen abonnement. De prijs voor deze abonnementen ligt in de lijn van het 30-dagen abonnement, maar met een lichte korting. Door de keuze uit twee verschillende types abonnementen is de game ook ideaal voor spelers die weinig tijd hebben. Je kunt je twintig uur namelijk verspreiden over twee maanden waardoor het veel goedkoper is. Volgende maand ontdekken we of deze opties succesvol zijn.


10:26  [E3] Pachter: '3DS duurder dan DSi'
10:09  Crackdown 2
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Gast (82.174.249.xxx) op 19-06-2010 om 10:36
niet normaal duurt

Gast (82.174.249.xxx) op 19-06-2010 om 10:36
duur

JasperCLA op 19-06-2010 om 10:41 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Ik vond 'm falen, laat me weten of er nog mensen zo over denken. Zelfs gratis zou ik 'm niet spelen.

Gast (82.72.87.xxx) op 19-06-2010 om 10:44
echt weer EA, die wil weer geld vangen door het verkopen van "speeltijd" per uur

wtf is dit nou voor onzin

Gast (82.174.249.xxx) op 19-06-2010 om 10:45
nou ik stond wel egt met me bek open toen ze dat costumasation liete zien dat zag er geweldig uit dit spel gaat failen om dat t gewoon wazig niet normaal duur is.

Gast (85.146.36.xxx) op 19-06-2010 om 10:49
Wat zijn jullie voor fucking zwervers.
Je betaalt voor wow toch ook gewoon 12.50 per maand?
Het kopen van uren is natuurlijk dom. Maar als je 9 euro in de maand veel vind, ben je echt een onwijze zwerver.

Gast (85.146.36.xxx) op 19-06-2010 om 10:50
OT: Vind het spel wel lachen, maar weet nog niet of ik hem ga kopen.

Gast (84.104.64.xxx) op 19-06-2010 om 10:54
@Gast (85.146.36.xxx)

Maar sommigen vinden 12,50 voor WoW ook te duur hoor :X |(

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-06-2010 om 10:59 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Grappige reacties. Vele MMO's vragen geld om te spelen, maar zodra het om een titel gaat die uitgegeven zal worden door EA zijn zij ineens de schuldigen.

De verschillende betalingsmodellen lijken mij zeer redelijk, iedereen heeft zo de keus om zelf in te vullen waar hij voor wil gaan en wat het beste bij hem past.

Joni Philips (Eindredacteur) op 19-06-2010 om 11:01 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
@Gast (82.72.87.xxx): Dus jij vindt het beter om €20 te betalen om op 2 maanden tijd 20 uur te spelen dan om €7 te betalen om 20 uur te spelen.

GekooktEi op 19-06-2010 om 11:04 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Wel handig, die verschillende betaalwijzen.

Mensen moeten gewoon hun kop houden over EA, want de kwaliteit van dat bedrijf is de laatste tijd alleen maar veel beter geworden. We hadden toch nieuwe pispalen in de game-industrie zoals Activision?

Kom op, EA laat nu zelfs GOEDE THE SIMS EXPANSIONS maken. Nuff said, toch? Dat was één van hun grootste kritiekpunten voor The Sims 3, en zelfs dat hebben ze gefixed.

KingLikesCookies op 19-06-2010 om 11:36 [Niv: 51 / Exp: 2529]
Het maakt voor hun bijna niet uit hoeveel ze moeten betalen,zolang ze maar niet per maand of per uur moeten betalen, dat schrikt veel mensen af bij betaalde MMO's.

Ik vindt betalen per uur eigenlijk beter, zoals Joni al heeft uitgelegd.

Gewijzigd door KingLikesCookies op 19-06-2010 om 11:37

Gast (85.146.36.xxx) op 19-06-2010 om 11:42
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor speler je bent. Als je niet heel veel speelt is het super handig om per uur te kunnen betalen. Maar als je veel speelt is het weer een flink stuk voordeliger om voor een maand abo te gaan.
De beta vind ik trouwens echt lachen.
Al vind ik sommige dingen wel een beetje onduidelijk.

Gast (77.251.159.xxx) op 19-06-2010 om 11:52
ze zijn al sinds 2001 bezig met APB, dus ben blij dat hij eindelijk uitkomt.

Maarten101 op 19-06-2010 om 15:17 [Niv: 14 / Exp: 689]
Vind APB sowieso niet interessant meer, was best hyped sinds de aankondiging.
Maar heb de Beta gespeeld en vond er niet veel aan, het is echt saai naar een paar dagen.
En ik ben ook niet echt fan van monthly fee's of wat dan ook, vind het gewoon niet z'n geld waard.

drieske op 19-06-2010 om 17:21 [Niv: 10 / Exp: 477]
ziet er leuk uit, maar WTF betalen per uur dat je wilt spelen?

Gast (84.81.94.xxx) op 19-06-2010 om 18:46
drieske

nee je kunt kiezen of per uur of per maand bekijk ook eve de reacties hier. boven die van joni philips bevat handige informatie.
voor de rest kon ik jammer genoeg niet in beta. wegens geziek met men infulformelier maar her en der, zie ik nog steeds bugs in vidoe's en hoop toch echt dat ze dat bij release kunnen fixen.

Gast (84.198.247.xxx) op 19-06-2010 om 19:44
als je niet wil betalen voor te gamen

GAME DAN NIET.

elke normale wijze mens gaat hem een maand of meer kopen(gelijk in wow,aoc,enz...)omdat per uur duurder is.

binnen 100j(als het nog zo lang zal duren) ga je moeten betalen voor zuurstof te mogen gebruiken op de wereld!!!

zwervers moeten altijd neuten dat te duur is omdat ze het niet kunnen betalen.gierigaards zijn het!!!!

Gast (85.146.36.xxx) op 20-06-2010 om 09:37
Precies

Gast (82.171.40.xxx) op 20-06-2010 om 16:05
Zwervers!!!

Gast (81.207.99.xxx) op 23-06-2010 om 13:55
Persoonlijk vind ik dit zelf echt een geweldig spel,
ondanks het feit dat je maandelijks moet betalen vind ik 't concept buitengewoon goed.

Het gaat verder dan alleen het cops and robbers gevoel.
Mensen met gevoel voor Ontwerpen kunnen hier heel veel inspiratie kwijt en daar aan verdienen ingame.

Heb zelf de mogelijkheid gekregen om "Key to the city" Pre-Event te mogen spelen.

Werkte niet helemaal als gedacht maar echt een aanrader.

het enige is dat de missies vrijwel eentonig zijn maar dat maakt niet zo veel uit sinds je meer concentreert op het schieten van de enemy dan daadwerkelijk de objective doen...

ik ben erg benieuwt hoe de game zal zijn als hij uit is!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
APB: Reloaded
Type:
Game
Releasedatum:
01-07-2010
Ontwikkelaar:
Reloaded Productions
Uitgever:
Iceberg Interactive
Media:








Meer media