Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Preview:

Ninety-Nine Nights II


Door RadiusK op 10-06-2010 om 12:08
Bron: Gamed

Het is inmiddels alweer vier jaar geleden dat de Japanse Hack 'n Slash game Ninety-Nine Nights verscheen voor de Xbox 360. De game kenmerkte zich door de gigantische hoeveelheden vijanden die de speler in zijn eentje kreeg te verwerken. Voor fans van deze serie of het genre is het dan ook erg goed nieuws Ninety-Nine Nights II er aan komt, tevens N3II genoemd.

Het Hack 'n Slash genre is een taaie. Per jaar komen er flink wat games uit binnen het genre, maar lang niet elke game weet het te redden wanneer het kritisch oordeel van een redacteur heeft geluid. De eerste Ninety-Nine Nights wist bij ons nog maar net een voldoende te halen, wat onder andere te wijten was aan een combinatie van slordige afwerking, slechte diepgang en weinig variatie. Desondanks heeft de game een eigen fanbase tot het leven geroepen en de nodige verkopen weten te maken. Men komt nu dan ook met een vervolg, maar het is natuurlijk te hopen dat de game het ditmaal toch net iets beter gaat doen. De ontwikkelaar heeft hiertoe in ieder geval enkele zaken op een rijtje gezet.


Om te beginnen bij één van de sterke punten van de franchise: er zullen opnieuw massale hoeveelheden aan vijanden te verwerken zijn. In je eentje (of eventueel met enkele anderen) zul je binnen enkele minuten honderden, al dan niet duizenden vijanden aan kunnen gort hakken. Zij het niet met je melee aanvallen, dan is het met een van de krachtige skills uit het verbeterde skill-systeem waarmee je torenhoge combo's kunt bereiken. In N3 gaf dit een uitermate voldoenend gevoel, maar de variatie in vijanden was minimaal en een groot deel van de tijd begaven ze zich passief op het scherm. Uit het spelen van de demo en zien van beelden kunnen we concluderen dat dit in ieder geval een stuk verbeterd is en het tevens vloeiender loopt, echter is het in deze staat nog niet écht overtuigend. Uiteraard kunnen we hier pas echt over oordelen zodra de game definitief is.

Een volgende punt wat op zijn minst vooruit is gegaan, is de variatie. Niet alleen doelen we hiermee op de omgevingen, maar ook qua gameplay heeft men vernieuwingen aangebracht. Ten eerste is het skill-systeem overhoop gehaald. In de eerste game had elk personage naast de combo-aanvallen een tweetal vaste skills bestaande uit een middelsterke en een erg sterke aanval. Ditmaal zal de speler zelf kunnen uitkiezen welke skills hij wil koppelen aan zijn personage, en welke niet. Na ieder level kan de speler de behaalde experience dan ook gebruiken om nieuwe vaardigheden aan te schaffen. Ten tweede heeft men onder andere puzzels toegevoegd om af te wisselen van het vechten, denk hierbij bijvoorbeeld het verschuiven van stenen om hoger gelegen locaties te bereiken.


Nog een grote verandering is de toevoeging van een multiplayer, een fenomeen wat bij veel games en genres terug te vinden is maar bij het Hack 'n Slash genre zich nog niet echt heeft bewezen. Met N3II probeert men dit wel, en komt daarom met een flink aantal modi. Zo zal er een coöpmodus aanwezig zijn waarin spelers in speciaal ontworpen levels samen ten strijde kunnen gaan tegen het kwaad. Ook zijn er een survivalmodus, een tijdsgedreven modus en een modus waarin men een groep personen ergens veilig heen moet escorteren. Kortom, genoeg potentie voor een interessante multiplayer ervaring.

Ninety-Nine Nights II slaat een nieuwe weg in, en dat is nu al te merken. Men heeft vele verbeteringen doorgevoerd en ook betreft het verhaal heeft men een frisse start gemaakt. Deze gaat niet verder met de personages uit de eerste game, maar leidt enkele nieuwe personages in. Voor fans misschien jammer, maar voor nieuwe spelers is dit perfect; zo mis je amper iets en kun je met een gerust hart de serie induiken mocht je daar zin in hebben. Of de ontwikkelaar alle gebreken van de eerste game heeft kunnen wegwerken zullen we over enige tijd in ieder geval weten. De game komt eind juli namelijk in de Amerikaanse schappen en in de Benelux zal dit vast niet veel later zijn.


12:30  iOS 4.0
11:34  Space Invaders naar PSN/XBLA
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (94.213.220.xxx) op 10-06-2010 om 12:17
Heb demo van amerikaanse xbox-live gehaald, het is beter dan het eerste deel, maar gaat volgens mij erg snel vervelen.

Weslii op 10-06-2010 om 12:36 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Als het net zo'n poepspel als deel 1 is mogen ze het houden.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Ninety-Nine Nights II
Type:
Game
Releasedatum:
10-09-2010
Ontwikkelaar:
feelplus
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media