Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Dat is een uitgebreide versie van Snake Eater met onder andere een online mode. Vandaag was Kojima aanwezig op de Leipzig Games Convention om te vertellen over die online mode. Deze mode zal waarschijnlijk de basis vormen voor elke online mode van een Metal Gear Solid dus zeer belangrijk voor de fans.
Er zullen vijf modes zijn die elk speelbaar zijn voor acht personen, dit zijn Sneaking Missions, Capture Missions, Rescue Missions, Deathmatches en Team Deathmatches. De twee laatste klinken natuurlijk bekend in de horen maar de andere zijn wat vernieuwender. Bij Sneaking Missions zal één iemand waarschijnlijk voorbij zeven terroristeren moeten sluipen, Capture Missions laat dan waarschijnlijk terroristen achter Snake aanzitten en Rescue Missions werkt met gijzelaars zoals in Rainbow Six.
Je kan kiezen uit soldaten uit drie teams namelijk Ocelot Unit, GRU en het KGB team. De spelers met de beste stats zullen zelfs als Ocelot kunnen spelen. Qua besturing kun je kiezen uit alle elementen die ook Snake Eater had zoals de Close Quarters Combat.
Qua locaties komen de mooiste locaties uit Metal Gear Solid 3 terug maar er worden ook enkele plaatsen toegevoegd met namen zoals Small Forest, Kill House en Abolition Factory.
For the online mode, the essence of Metal Gear Solid is retained, with additions of various online rules and original stages. With the continued growth of the culture of Metal Gear Solid, this new online addition, I believe will bring a new way to enjoy and experience the world. I hope fans will look forward to experiencing it.
|