Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Preview:

Disciples III: Renaissance


Door Joni Philips op 22-05-2010 om 18:00
Bron: Gamed

Onder leiding van designer Danny Bélanger ontwikkelde Strategy First in 1999 de Turn-Based Strategy game Disciples: Sacred Lands voor de PC, waarna Disciples II: Dark Prophecy volgde in 2002. Ondertussen zijn we acht jaar later, eindelijk tijd voor Disciples III: Renaissance.

Dat het zo lang moest duren, is eigenlijk heel logisch. In 2004 vroeg Strategy First het bankroet aan, waarna men een vergevorde reorganisatie startte. Het duurde tot 2005 eer deze reorganisatie was afgelopen en op dat moment contracteerde men de Russische uitgever Akella. Zij hadden geen ervaring met de serie, dus het duurde uiteindelijk vier jaar voor hen om Disciples III: Renaissance te ontwikkelen. Eind 2009 kwam de game dan uit in Rusland, waarna het werk van de vertalers startte. Zes maanden hadden zij nodig, maar hun werk is ondertussen ook voorbij zodat Disciples III: Renaissance bijna in de winkels ligt. De game komt op 25 juni uit, nog even wachten dus, maar wij blikken alvast vooruit zodat jullie weten wat jullie te wachten staat.

Disciples III: Renaissance speelt zich opnieuw af in Nevendaar, een wereld die ontworpen werd door de Engel Bethrezen om de almachtige Highfather te eren. Hierbij wordt hij geholpen door Gallean, Soloniele en Wotan die respectievelijk de elven, de zeewezens en de dwergen maakten. Op het moment dat Bethrezen de wereld aan Highfather wil tonen, wordt hij weggelokt door andere, jaloerse Engelen die zijn wereld in chaos storten. Wanneer Highfather de wereld ziet die Bethrezen voor hem maakte, wordt hij dan ook woedend en hij sluit Bethrezen op in de kern van de wereld. Door de jaren heen begint hij zijn verstand te verliezen en uiteindelijk begint hij zelf zijn eigen wereld aan te vallen met demonen. Die demonen zorgen ervoor dat de elven hun land ontvluchten naar het land van de dwergen.


Zij zien dat echter als een aanval, waarna ze de elven grotendeels uitroeien. Gallean en Soloniele eisen een gepaste straf van Wotan, die woedend Gallean doodt en zijn hart in de zon gooit. Soloniele kan het hart nog redden zodat hij zichzelf ooit tot leven kan wekken, maar hierbij raakt ze zwaar verbrand en ze verandert haar naam in Mortis. Onder deze naam begint ze haar krachten te gebruiken om mensen te doden en een ondood leger te starten. Een ondood leger en talloze demonen begonnen de wereld van Nevendaar te vernietigen, wat leidde tot de First Great War die in Disciples: Sacred Lands werd gestreden. In deel II ging de strijd verder en ook in Disciples III: Renaissance mogen we een nieuwe strijd beleven.

Ditmaal start de strijd nadat een vallende ster neerstort in het land van het Empire waarop de hemelse boodschapper Inoelle reist. De mensen, de elven, de demonen en de andere rassen sturen elk hun grootste helden om Inoelle op te halen. Zo wil Bethrezen haar krachten gebruiken om de zijne te versterken. Inoelle zelf wil vooral Nevendaar rondreizen, waarbij ze de verschillende rassen leert kennen, net als hun emoties, iets wat ze vroeger nooit kende. Ze begint zelfs van Nevendaar te houden. Is haar liefde groot genoeg om de strijdende rassen tegen te houden? Dat kun je ontdekken in deze game. Hiervoor kun je strijden met The Empire, The Legions of the Damned en The Elven Alliance. The Undead Hordes en The Mountain Clans komen in de uitbreidingen.

Elk van de rassen heeft natuurlijk opnieuw zijn eigen leider. Bij The Empire hebben we Lambert, de commander van de Imperial Guard die in zijn koninkrijk bekend staat als een dappere soldaat en een eervolle leider waardoor de keizer hem volledig vertrouwt. In zijn leven werkt hij volgens drie kernwoorden: loyaliteit, moed en dapperheid. Ook Erion, de jonge elvenleider is moedig. Gecombineerd met zijn goede beslissingen op het slagveld heeft dit ervoor gezorgd dat hij de leiding heeft over een kleine groep elven waarmee je strijdt in deze game. Als laatste hebben we nog Haarhus, de rechterhand van Bethrezen en zijn meest loyale dienaar. De voormalige elf is nu een volbloed demonische krijger met een haat voor alles wat hij ziet. Hij laat dan ook meestal een spoor van vernieling na.


Deze drie helden nemen elk de leiding over één ras en zullen dus je belangrijkste personage zijn op het slagveld. Nieuw in deze game is het feit dat je verregaande aanpassingen kunt doorvoeren aan deze personages. Zowel hun vaardigheden als hun wapens en uitrusting kunnen aangepast worden. Hierdoor worden ze sterker en kunnen ze je nog beter door de game loodsen. De veranderingen aan wapens en uitrusting zul je trouwens niet alleen merken aan de statistieken van je personage, ze moeten ook grafisch zichtbaar zijn dankzij Akella's Virtual Dream engine. Er werden ook enkele wijzigingen doorgevoerd aan de klassen van de leiders: zo kan een dief nu de leiding nemen over een squad en werd het Rod Bearer type vervangen door het Guardian type.

In het algemeen blijft Disciples III: Renaissance nog steeds vergelijkbaar met zijn voorgangers: je bouwt nog altijd een hoofdstad die al je gebouwen bevat, waarna je gaat vechten met een klein groepje personages in Turn Based Strategy stijl. Na elk gevecht krijgen de overlevende personages XP tot ze uiteindelijk levellen en sterker worden. Er is wel één gigantische verandering doorgevoerd: je kunt vrij rond bewegen op het slagveld, terwijl je in vorige games altijd op dezelfde plek bleef staan. De voorgangers leken hierdoor op Turn-Based RPGs, maar door deze beslissing wordt het vervolg eerder een Strategy RPG. Echt rouwig kunnen we natuurlijk niet zijn, want deze verandering geeft weer nieuwe gameplay-mogelijkheden. Eind juni zullen we weten of die mogelijkheden goed benut worden.


18:42  Snooker voor Hustle Kings
17:59  Prince of Persia: TFS
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (84.29.137.xxx) op 22-05-2010 om 19:49
Ben erg benieuwd naar deze game. Lijkt me wel mijn type game!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Disciples III: Renaissance
Type:
Game
Releasedatum:
25-06-2010
Ontwikkelaar:
Akella
Uitgever:
Kalypso Media
Media:








Meer media