Street Fighter IV is alweer anderhalf jaar in de arcade, maar toch zal later dit jaar de meest ultieme versie op de markt komen: Super Street Fighter IV.
De game kent onder andere nieuwe karakters, maar dat wil zeker niet zeggen dat de bestaande karakters vergeten zijn. Producer Yoshinori Ono geeft aan dat getracht is om een betere balans door te voeren, maar dat ze zeker niet in het wilde weg aanpassingen hebben gedaan naar aanleiding van uitspraken in de media.
Als voorbeeld noemt hij Sagat, een karakter waarvan veelal gezegd wordt dat deze te sterk zou zijn. Ono geeft mensen die deze mening delen echter ongelijk, het zijn de persoonlijke voorkeuren van de speler die vaak bepalen hoe 'sterk' een karakter is. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de grote toernooien: er is vrijwel geen enkele kampioen die Sagat als karakter kiest.
Na het bekijken van de balans voor ieder karakter denkt Ono niet dat er een karakter is dat veel sterker, dan wel veel zwakker is dan zijn collega's:
quote: “We have carried out tuning for all characters. It has been a year and a half since the arcade release and almost a year since the console release. In this time span an unbelievable amount of research and study has been done on characters and tactics.
We are very surprised to the extensiveness of this, and many things we were not expecting were discovered as a result. However, for SSFIV I don’t think anyone is too strong or too weak.”
|