Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Preview:

Champions Online


Door Jerry Frederik op 13-07-2009 om 13:39
Bron: Gamed

Cryptic studios is een bekende ontwikkelaar op MMO gebied. Zo begonnen ze met de City of Heroes en City of Villains games, welke ze jarenlang opgebouwd hebben door de goede en slechte momenten heen. Deze MMO was een groot succes voor hen, mede dankzij de unieke stijl van de MMO. Het draaide namelijk vooral om superhelden, iets wat nog nooit gedaan was. Hun volgende MMO projecten bleken Star Trek Online en Champions Online.

Beide MMO’s zijn gebaseerd op een bestaande franchise maar met Champions Online keren ze dan ook terug naar hun roots. Champions Online is namelijk gebaseerd op het Champions universum. Een universum vol met superhelden en schurken zoals we die gewend zijn uit de Marvel en DC reeks maar dan met hun eigen draai. Het Champions universum is alleen wat minder bekend, alleen dat is iets waar Cryptic Studios ondertussen al eigenhandig iets aan gedaan heeft. Door velen wordt de game City of Heroes 2 genoemd, mede omdat het van dezelfde ontwikkelaar komt, maar er zijn wel degelijk grote verschillen.

Champions Online heeft, zoals vele MMO’s, geen enkel groot verhaal die je door de gehele game sleept. Er zijn namelijk meerdere grotere verhaallijnen die door elkaar lopen, waarvan elke verhaallijn zich afspeelt in een aparte zone. De omgevingen waar deze verhalen zich afspelen zijn erg divers. Zo speel je het ene moment in een gigantische stad waar we superhelden gewend zijn te zien en het andere moment in een jungle vol gemuteerde wezens. Of wat dacht je van een onderwater koninkrijk? Of een uitgestrekte woestijn? Diversiteit zal er zeker zijn. Of de verschillende verhaallijnen net zo divers worden als de omgevingen zelf blijft afwachten maar tot nu toe is er nog geen rede om ons zorgen te maken.


Uiteraard begint deze MMO met het creëren van een karakter, zoals we gewend zijn. Eén ding waar Cryptic met City of Heroes duidelijk de beste in was, is de creatie van je karakter. Dit komt ook in Champions Online weer sterk terug. Er zijn duizenden combinaties mogelijk om je held vorm te geven. Je kan vrijwel elke klassieke superheld die je je maar kan bedenken namaken, zolang je maar creatief bent. Je kunt kiezen uit capes, maillots, gewone broeken, helmen enzovoort. Je kunt zelfs je karakter omvormen tot een lopende haai of kat. De mogelijkheden zijn weer eindeloos en het creëren van een karakter belooft wederom een spel op zichzelf te worden.

Maar daar houdt het niet op. Er is iets unieks gebeurd bij deze MMO. Champions Online begon met een systeem waaruit je in het begin uit een template koos (Denk aan een klasse) waarbij je een hoofdthema voor je krachten koos en vervolgens naarmate je karakter groeide het mogelijk was om krachten binnen dat thema te kiezen. De spelers maakten in een vroeg stadium van het spel massaal bekend dat ze een systeem wilden dat vrijer was en de ontwikkelaars hebben hier naar geluisterd. Ze gooiden vervolgens hun bestaande systeem weg, om met een uniek vaardigheden systeem te komen. Het is nu namelijk mogelijk om je karakter zelfs met zijn superkrachten volledig aan te passen, door volledige vrijheid in kracht keuze. Zo kun je kiezen om een vuurbalslingerende, vliegende held te zijn die mensen kan genezen en ook nog eens enorm sterk is. Om maar een voorbeeld te noemen.

Een dappere zet aangezien er niet veel MMO’s op de markt zijn die gaan voor een volledige vrij vaardighedensysteem. Verder is het al vanaf het begin mogelijk om één of meerdere krachten uit te kiezen waarmee je op een bijzonder snelle en effectieve manier kunt voortbewegen. Denk aan de mogelijkheid om te vliegen, gigantisch ver te springen, super snel te bewegen, te teleporteren of een baan van ijs te creëren voor je voeten. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Uiteraard kost dit wel weer een beetje kracht, wat te vergelijken is met een mana bar. Qua vaardigheden lijkt het erop dat Cryptic alles uit de kast heeft getrokken waardoor je vrijwel elke superheld kunt nabootsen die je in gedachten hebt.


Uiteraard draait ook deze MMO vooral om queesten, gevechten en ervaringspunten verzamelen. De belofte van interessante verhalen voor de verschillende gebieden samen met interessante quests is geen nieuwe belofte. Hetzelfde geldt voor de belofte om een snel en actierijk vechtsysteem neer te zetten. De vrije manier voor het bouwen van je karakter in combinatie met het feit dat je de verschillende reisvaardigheden tijdens gevechten kunt gebruiken, houdt wel in dat het zeker mogelijk is dat gevechten interessanter gaan worden dan we gewend zijn. Maar dit is nog afwachten.

Verder is er het “Nemesis” systeem. Dit houdt in dat elke speler een eigen aartsvijand krijgt, zoals we gewend zijn van superhelden. Je kunt dit karakter zelf volledig samenstellen, net als je held. Je kiest wat voor krachten hij of zij bezit, het uiterlijk en de naam. Vervolgens kom je regelmatig tijdens bepaalde punten in het spel je aartsrivaal tegen, en zul je deze dus ook moeten tegenhouden. Een uniek systeem welke helemaal binnen de stijl van superhelden valt.

Uiteraard zijn er onder ons ook mensen die het meest van Player vs Player (PvP) genieten. Ook voor deze doelgroep is er wat te zoeken in Champions Online. Ook al is de game niet gebaseerd op PvP, de ontwikkelaars zorgen er toch voor dat er meerdere mogelijkheden zijn om je uit te leven. Zo kun je meedoen aan een toernooi, wat te vergelijken is met arena’s uit World of Warcraft. Er is een arena voor 20 personen waar Free For All regels gelden, dus ieder voor zich. En als laatste zijn er nog scenario’s, waarbij je tegen andere spelers moet vechten en missies moet voltooien. Het ziet er in ieder geval goed uit, aangezien een game zoals deze niet altijd de mogelijkheid heeft tot PvP.

Champions Online belooft een interessante MMO te worden. De sfeer van de game is zeker uniek voor MMOs en daarnaast lijkt het erop dat de game toch wat verfrissende en unieke concepten bevat. Of deze na het betatesten ook daadwerkelijk de releaseversie halen, is de vraag. Maar we gaan er wel van uit. Champions Online ziet er goed uit, of je nu fan bent van superhelden of niet, en nu is het enkel afwachten of men de beloftes kan waarmaken. Gelukkig kunnen we het vrij snel zelf ondervinden, namelijk op 1 september. Die dag verschijnt de game op de PC.


13:39  Mirror's Edge DLC gratis op PS3
13:01  The Elder Scrolls II gratis te downloaden
 Reacties (5)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 13-07-2009 om 13:45 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Zéér verlokkelijk

Al helemaal nu ik WoW achter me heb gelaten. Ben nog niet zeker of ik opnieuw een MMO zal beginnen. Het vrije klasse/krachten systeem spreek me in ieder geval aan. Ben eens benieuwd!

Gast (62.132.202.xxx) op 13-07-2009 om 14:19
Ik zou het proberen. WoW is eigenlijk een minder optimaal spel voor beginners omdat daar het spel pas begint bij level 80. Wil je daar ook nog een goed character hebben dan ben je nog meer tijd aan kwijt.

Als deze game de richtlijnen heeft van CoH / CoV is dit een zeer geschikt spel voor iedereen aangezien de content is verdeeld door de levels. Mede omdat je hier niet afhankelijk bent van je uitrusting maar van je krachten. Je bent dus niet dagen/weken bezig om die ene item te verkrijgen. (hoewel sommige dat leuk vinden)

Kortom: kopen ;)

TimoRoca op 22-07-2009 om 20:10 [Niv: 26 / Exp: 1303]
ik ben heel erg benieuwd hoe die op de xbox 360 gaat worden dit word de eerste MMO voor de xbox 360 late we hopen dat het goed werkt

Gewijzigd door TimoRoca op 22-07-2009 om 20:11

Gast (87.212.211.xxx) op 24-07-2009 om 22:11
@timoRoca

hier zit je fout, ik weet dat de xbox 360 iig 1 mmo al heeft. FFX1

Gast (84.84.36.xxx) op 29-07-2009 om 10:17
Ik twijfel eraan of het gaat werken zonder loot (ik begrijp dat dit er niet is) want wat blijft er dan over als je het max.lvl gehaald hebt?
Waarom wil je dan nog een boss verslaan of de stad redden? Het spel op zich lijkt me enorm leuk.
Maar zonder enige vorm van loot weet ik niet of er veel mensen zullen zijn die deze game blijven spelen als ze het max-lvl hebben gehaald.
Het enige wat er dan over blijft is pvp, en met het internet zal dat wel resulteren in een heleboel mensen met de zelfde skills, omdat dit nu eenmaal de beste zijn gebleken in pvp.
Ik ga het zeker checken maar ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen met de endgame value.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Champions Online
Type:
Game
Releasedatum:
04-09-2009
Ontwikkelaar:
Cryptic Studios
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media