Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Valve: 'PlayStation 3 is te complex volgens ons.'


Door Joni Philips op 10-06-2009 om 12:12
Bron: Loot Ninja

Op de PC en de Xbox 360 kun je aan de slag met Valve spellen, maar voor de PlayStation 3 ontwikkelen ze geen spellen. Ook in de toekomst gaat dat niet veranderen.

Volgens Valve Game Designer Tom Leonard is de PlayStation 3 te complex, de Xbox 360 en de PC steken simpelweg eenvoudiger in elkaar. Valve wil game-ervaringen maken in plaats van te moeten zweten over de obscure architecturele beslissingen die Sony maakte met de PS3. Valve wil leuke ervaringen leveren en dus enkel met de Xbox 360 en de PC.


12:16  Dozijn plaatjes voor Lost Planet 2
11:20  Six Days in Fallujah blijft leven
 Reacties (84)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (213.244.167.xxx) op 10-06-2009 om 12:14
Erg opmerkelijk. Dacht dat die architectuur inmiddels wel voor alle partijen duidelijk was? En men blijkt er toch briljante game ervaring op te kunnen bouwen (uncharted2)

Nickdhnick op 10-06-2009 om 12:15 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Ze zijn gewoon lui

Jerry Frederik op 10-06-2009 om 12:16 [Niv: 10 / Exp: 499]
Aangezien de kwaliteit die ermee behaald kan worden, lijkt het mij waard om erin te investeren. Gelukkig zijn er tenminste wel ontwikkelaars die ook zo denken.

Zaandam3 op 10-06-2009 om 12:18 [Niv: 32 / Exp: 1613]
Valve
stelletje idioten daar

Gast (213.244.167.xxx) op 10-06-2009 om 12:19
eindelijk durven die lijers het toetegeven heb toen der tijd al gezegd dat ze gewoon te lui waren of dat hun zelf het te moelijk vinden en dus geen tijd in wil steken wat weer neer komt op lui ook.

eindelijk confermatie hiervan :)


Weslii op 10-06-2009 om 12:20 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Aangezien de kwaliteit die ermee behaald kan worden, lijkt het mij waard om erin te investeren. Gelukkig zijn er tenminste wel ontwikkelaars die ook zo denken. "

Of het de investering waard is wordt natuurlijk niet bepaald door de kwaliteit van de spellen maar hoeveel het uiteindelijk oplevert.

Als je kijkt dat L4D beter verkoopt dan Killzone 2 en ik zeker weet dat KZ2 meer geld heeft gekost om te maken dan L4D is het natuurlijk een simpele rekensom dat je als ontwikkelaar meer geld binnentikt met L4D dan met KZ2. En dan heb je ook nog eens minder risico genomen.

En het is iedere ontwikkelaar uiteindelijk om het geld te doen.

Gast (77.249.140.xxx) op 10-06-2009 om 12:21
Als ik die screenshots daar rechts zo bekijk, dan hebben ze ook grote moeite om de PC en X360 optimaal te programmeren.

Zonder gekheid, dit zelfde geleuter had je met de PS2, ook daar had Sony besloten een computertje inelkaar te zetten dat lastig te programmeren was. Gevolg, maar een handje vol ontwikkelaars die het goed deden, dus maar een handje vol spellen met optimale graphics... Op zich jammer van Sony, aan de andere kant kunnen we nu altijd blijven hopen op en uitkijken naar mooiere spellen op de PS3. We kunnen nog jaren blijven roepen dat men nog niet de 'kracht' uit de PS3 weet te benutten... Ook spannend...

MaartenL (Redacteur) op 10-06-2009 om 12:25 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ze droppen wel snel sequels maar even tijd nemen om een andere console te leren kennen? Oh neen, daar is Valve te lui voor. Niet dat het veel uitmaakt, die geldwolven hebben voor mij al afgedaan sinds het hele ATI/Nvidia gebeuren bij Half-Life 2.

Als ze overigens vroeger waren begonnen met de PS3, hadden ze er nu ook geen problemen meer rond.

Zaphod Breeblebox op 10-06-2009 om 12:25 [Niv: 19 / Exp: 951]
hehe, de kogel is door de kerk! stelletje lutsers!

Gast (86.90.51.xxx) op 10-06-2009 om 12:25
Haha ze geven tenminste keer eindelijk toe mocht!

Dat kan ik wel waarderen al verwacht je toch meer van valve... |(

Weslii op 10-06-2009 om 12:25 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Overigens is het wel weer een beetje een suggestieve titel en dekt het niet de lading van het bronartikel.

Hij zegt dat hij in de gameindustrie is gegaan om mensen leuke ervaringen te geven en niet om te gaan zitten zweten over architecturele beslissingen.

En ergens kan ik me dat voorstellen. Als je voor die industrie kiest wil je creatief bezig zijn, en niet met hogere wiskunde. Ze hebben gewoon meer plezier in hun werk als het makkelijker te programmeren is.

Zaphod Breeblebox op 10-06-2009 om 12:27 [Niv: 19 / Exp: 951]
@ weslii...dat dacht ik ook toen ik webdesigner werdt...en toen kwamen alle bugs van MS Internet explorer om de hoek kijken....

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2009 om 12:27 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
@Weslii: Ooit gedacht dat een titel nooit de volledige inhoud kan omvatten. Een titel moet namelijk kort zijn.

BosnianBoss op 10-06-2009 om 12:27 [Niv: 44 / Exp: 2193]
De game ziet er ook niet goed uit op de PC&360, ze zijn gewoon te lui. Wij werken toch ook voor ons geld, ook al soms met moeite. VALVE

Weslii op 10-06-2009 om 12:29 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@joni

Weleens gedacht dat een titel geen dingen moet suggereren die niet gezegd zijn?

Hij zegt namelijk niet dat de PS3 te complex voor hen is. Daarmee schilder je ze een beetje af als een stel amateurs.

Gast (94.208.33.xxx) op 10-06-2009 om 12:29
Valve blijkt dus het 'mod' clubje niet ontgroeid te zijn.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2009 om 12:31 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
Hij zegt dat Valve de PS3 te complex vindt, en dat staat ook in det titel.

Gast (62.51.89.xxx) op 10-06-2009 om 12:31
Ze zijn gewoon PC ontwikkelaars die als enige NIET de PS3-architectuur hebben geprobeerd te leren.

Weslii op 10-06-2009 om 12:31 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@bosnianboss
Valve werkt toch ook voor hun geld. Ze kiezen er alleen voor dat niet op de PS3 te doen.

Dat is jammer voor PS3 bezitters waaronder ikzelf (maar ik heb gelukkig ook een 360) maar het is niet anders.

spitfiresoul op 10-06-2009 om 12:32 [Niv: 57 / Exp: 2854]
ze zij gewoon lui.

in het begin van de ps3 hoorde je veel bedrijven klagen dat de ps3 anders was en du smoeilijker. maar tegenwoordig hoor je daar niets meer van. sommige bedrijven gingen zelfs zo ver om te zeggen dat eens je er aan ewend bent de ps3 zich gemakkelijker leent tot het programeren van games maar dat is gewoon een voorkeur.

nu komt valve na x aantal jaar af: het is te moeilijk.
lol.

iedere programmeur of programmeur in opleiding( zoals ik) weet dat ie eens ie afstudeert nog steeds zal moeten blijven studeren. hetzelfde met de programmeurs bij valve.

als er de dag van morgen een nieuwe programeertaal uitkomt die de markt snel veroverd mag ik ook weer naar de lessen gaan later. waarom zij dan niet.

tis overigens ook een domme beslissing om op 1 paard te wedden. als ms bv voor hun volgende console een deel van de ideen van sony overneemt of de ps3 kent binnen enkele jaren een heropleving en wordt marktleider boven de 360 zitten ze daar wel schoon.

dan kan iedere dev al met de ps3 werken en zij zouden dan bij af moeten beginnen lol

Weslii op 10-06-2009 om 12:34 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@joni
Dat klopt, dat zegt hij inderdaad. Je ziet toch wel het verschil tussen:

- de ps3 is te complex (nadruk wordt gelegd op de verkeerde architectuur volgens valve)
- de ps3 is te complex voor ONS (niks mis met de PS3, wij zijn gewoon amateurs)

Daar zit wel degelijk een verschil in. En als je dat niet ziet heb je gewoon taalarmoede.

Gast (217.136.16.xxx) op 10-06-2009 om 12:35
Het feit dat ze al tien jaar dezelfde engine gebruiken en hem nog nooit aan het werk kregen op de leidende console (de PS1, de PS2 of de Wii) zegt genoeg over hun talent. Die Source engine werkte goed, alleen hebben ze alle goede programmeurs ontslagen en kunnen ze hem nu niet meer updaten.

Zaandam3 op 10-06-2009 om 12:35 [Niv: 32 / Exp: 1613]
spitfiresoul

precies

Robert op 10-06-2009 om 12:35 [Niv: 206 / Exp: 10294]
mischien krijgen ze wel gewoon een mooi zakcentje van microsoft voor al die gemiste ps3 inkomsten.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2009 om 12:36 [Niv: 1182 / Exp: 59076]
@Weslii: Dat eerst zou een feit zijn, dat tweede is hun mening.

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Left 4 Dead 2
Type:
Game
Releasedatum:
20-11-2009
Ontwikkelaar:
Turtle Rock Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media