Ok, 'owned' is niet het woord dat Maxis zelf heeft gebruikt in de vergelijking, maar gezien de uitspraken die ze doen hadden ze het wel kunnen zeggen.
Wat is namelijk het geval: Morgan Roarty, Senior Producer van Spore, gaat op diverse punten de vergelijking aan met LittleBigPlanet. Uiteraard is het hierbij niet vreemd dat zijn Spore beter uit de vergelijking komt:
- Roarty werkte al enkele jaren bij Maxis aan Spore toen hij van LittleBigPlanet hoorde. Of deze laatste titel ook zijn inspiratie bij Spore vandaan haalde weet hij niet.
- LittleBigPlanet heeft bij lange na niet de user gegenereerde content die Spore heeft, in Spore worden dagelijks tussen de 200.000 en 250.000 figuurtjes, gebouwen en auto's gemaakt.
- De basiseditors van Spore zijn een stuk makkelijker om mee te werken dan die bij LittleBigPlanet.
Ondanks deze vergelijkingen benadrukt Roarty dat er geen kwaad bloed is tussen beide ontwikkelaars.
|