Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

Killzone 2 gebruikt 60 procent van SPU


Door Rene Groen op 06-12-2008 om 11:49
Bron: PSU

Het lijkt een sport te zijn onder PlayStation 3 ontwikkelaars, roepen hoeveel procent van de SPU gebruikt is door je game. Ook Jeff Haynes doet mee aan deze sport.

Opvallend is dat Haynes geen ontwikkelaar is bij Guerilla, maar een editor bij PlayStation IGN. Volgens hem gebruikt Killzone 2 slechts zestig procent van de kracht die de PlayStation 3 in zich heeft, waarbij het gaat om de zwaarste momenten die de game te verduren heeft.

quote:
'They weren't coming close to maxing out. They had about 40% of space before they started tripping or saw slow down on some of the processes.'




11:54  Lips microfoons bruikbaar in Rock Band 2
11:41  Halo 3 voor Gears 2, Rein met uitleg
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
Robert op 06-12-2008 om 11:55 [Niv: 206 / Exp: 10294]
wat maakt t nou uit? was het Sony zelf niet die vertelde dat de PS3 nooit zn maximale kracht zou gebruiken?

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 11:56
Wat het uitmaakt is dat er meer uit de ps3 gehaald kan worden dus. Zo simpel ligt de zaak

Rene Groen (Eindredacteur) op 06-12-2008 om 11:59 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Grote vraag is dan alleen: waarom niet meteen deze kracht aanspreken? Wat heeft het voor nut om te roepen dat je zestig procent aan kunt spreken?

Gast (62.163.167.xxx) op 06-12-2008 om 12:12
Ligt vast veel ingewikkelder dan dat jij zegt.

Rene Groen (Eindredacteur) op 06-12-2008 om 12:16 [Niv: 747 / Exp: 37359]
Natuurlijk, maar het geeft wel aan hoe onnodig het is om telkens te vermelden hoeveel van de kracht nu daadwerkelijk wordt benut. Het geeft voor mij meer aan dat Guerilla niet verder komt dan zestig procent van de PlayStation 3 kracht, wat overigens niets zal zeggen over de kwaliteit vd game, want deze lijkt dik in orde.

Jelle Havermans op 06-12-2008 om 12:19 [Niv: 103 / Exp: 5158]
wat kan ons die procentjes nou rukken, als we maar een degelijke, goed uitziende game van guerilla krijgen, de grafische/en wat al dan niet-kracht evolueert zolangzaam aan toch wel. kijk bijv. maar eens naar een game van 2 jaar terug en nu.

Gast (217.120.203.xxx) op 06-12-2008 om 12:27
De reden om nu niet meteen alle kracht te benutten is puur om het feit dat de console al te vroeg in zijn leven "verouderd" zou zijn. Sony zou dus eerder moeten beginnen met het ontwikkelen van een opvolger. Geen goede zaak voor Sony, want de PS3 zou nog steeds met verlies verkocht worden, en tegelijkertijd zouden miljoenen euries naar ontwikkeling van een opvolger gaan.

Cervantes op 06-12-2008 om 12:34 [Niv: 117 / Exp: 5871]
lmao 60%

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 12:45
Wat heeft "sony is going down" te maken met de SPU's. Dat soort extreem onnodige opmerkingen zorgen alleen voor wrijving. Is niet nodig en compleet nutteloos. Elke argument heeft namelijk een tegenargument.

Vaizard op 06-12-2008 om 12:51 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Ik vind het maar slap gelul om eerlijk te zijn. Als sony hier ook zo veel aan mee werkt en dan zitten ze nog maar op 60% Volgens mij is het gewoon allemaal marketing gepraat van, de PS3 kan nog zo veel meer, maar of het ook werkelijk zo is is maar de vraag.

Gewijzigd door Vaizard op 06-12-2008 om 12:51

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 12:51
Er is echter een groot voordeel met de methode dat het moeilijk is om alles uit een console te halen.
En die heeft zich al meerdere keren geuit in de ps1 en ps2 tijdperk. Doordat het zo challenging is om met relatief veel moeite alles uit een systeem te halen, zorgt het ervoor dat developers meer skills krijgen en ervaring op doen en gerichter zijn om wel het maximale eruit te halen. Het werkt als een drijfkracht ook. Als ps1 en ps2 tijdperk niet zou hebben plaatsgevonden, dan zou het algemene niveau van developers een stuk lager zijn.

Gast (82.73.40.xxx) op 06-12-2008 om 12:53
Uncharted gebruikt ook 'maar' 30% van de capaciteit van de PS-3. En toch is dit een van de beste en mooiste spellen voor de PS-3. Volgens mij gaat het er meer om hoe ze de capaciteit benutten en komt dat met Killzone 2 wel goed _O_

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 12:55
@ vaizard. Dat is geen vraag, dat is allang duidelijk. Killzone 2 gebruikt 4 of 4,5 van de 6 SPU's. En daarnaast is net zo dat het constant geoptimized kan worden waardoor je meer kunt tonen terwijl het minder zwaar berekent wordt.

Een van de eerste games die alle spu's zal benutten is FFXIII. De white engine is een engine waarvan de bedoeld is om CGbeelden realtime te genereren en hebben ze dus lang gewerkt om alle kracht aan te spreken van de ps3. Zo is Square Enix. Waar de een stopt op topniveau, gaat SE verder.

Roderick op 06-12-2008 om 13:12 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ach, procentjes vind ik echt gelul, maar dat men zegt dat men de PS3 nog niet aan het zweten maakt met een game zo mooi als Killzone 2 vind ik dan weer geweldig. Denk na hoe God of War III er dan uit zou kunnen zien

Gast (83.80.207.xxx) op 06-12-2008 om 13:22
Als killzone 2 die er wel mooi uitziet al 60% gebruikt hoe wil de ps3 10 jaar meegaan ? want eerlijk is eerlijk het is een mooie game maar zo mooi ook weer niet ?

Nibor op 06-12-2008 om 13:33 [Niv: 144 / Exp: 7223]
@ Gast (83.80.207.xxx)
Bekijk de gametrailerfimpjes nog eens in HD zou ik zeggen.

OT:

De playstation 3 is er nog niet zo lang, kijk naar de playstation 2 die nog steeds meegaat, ontwikkelaars hebben nog tijd zat om echt het maximale uit het apparaat te halen. Vraag is alleen wanneer en met welke game, tot nu toe heb ik er niets over te klagen want de games zien er geweldig uit en dat geldt ook voor de 360.

Gast (82.173.214.xxx) op 06-12-2008 om 14:15
Rene Groen (Eindredacteur) op 06-12-2008 om 12:16 [Niv: 373 / Exp:

je favo console is toch xbox 360 ? logisch dat je klaagt. dit is een positieve bericht dat het gehaald kan wornden en end of the story.

Gast (82.173.214.xxx) op 06-12-2008 om 14:16
Vaizard op 06-12-2008 om 12:51 [Niv: 27 / Exp: 1329]

favoriete console: xbox 360 tuurlijk is het dan slap gelul

Divine Rage op 06-12-2008 om 14:47 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Zeg, gasten, als jullie zulke loze reacties posten om mensen voor fanboy uit te maken. Neem dan tenminste nog de moeite om te registreren zodat wij weten wie hier zo nodig mensen moet gaan zitten uitschelden. (als diegene het zo opvat.)

Gast (82.173.214.xxx) op 06-12-2008 om 14:51
Geboortedatum 06 May 1993

Divine Rage grow up :)

Gast (84.198.190.xxx) op 06-12-2008 om 15:05
Rene nu ben ik het niet die je een ( 360fan) Fanboy heet , zal toch iets van aan zijn !!!

BTW , bij deze antwoord ik op een paar reacties die willen dat de ps3 voor de 100 % wordt gebruikt.

1, bijna iedere dev neemt nog 360 voor basis .
2, de technologie van de ps3 staat nog in zijn kinderschoenen .
3, Zou maar erg zijn moest ps3 al na 2 jaar al hun registers moeten open trekken .
4, weet je nu waarom SCE met geen prijsdaling kan strooien .

En Rene neem de eer aan jezelf je naam als 360fan is nu een feit !!!

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 15:47
Mensen kom op.
Weetje. Iedereen heeft hier een voorkeur.
Ik heb dat ook zovaak lopen schreeuwen van de daken.

Zo heb ik altijd redacteur Roderick in mijn vizier gehad over dingen die hij schreef waarvan ik makkelijk kon concluderen dat hij om het mooi in zijn termen te noemen een "voorkeur voor de xbox360" te hebben. En daar is niks mis mee. Zo heeft Joni een voorkeur voor ps3 en zo heeft iedereen een voorkeur.

En zoals ik vaker heb gezegd. Het schreeuwen van fanboy heeft totaal geen nut. Iedereen die het zegt, is vaak de tegenovergestelde fanboy. Het roepen van het woordje "fanboy" staat ongeveer gelijk aan de hoeveelheid aan zuurstof wat we om ons heen hebben. Dus hou eens op met het verspreiden van "gebakken lucht". Schiet niet op.

Roderick op 06-12-2008 om 16:11 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Och och och och och...wat zijn we allemaal slim als gasten. Gamed is een objectieve site, dat vind je terug in AL haar artikelen. Net als iedereen heeft elke redacteur op Gamed ook een (subjectieve) mening, deze mag hij uiten op het forum en in de reacties. Als ik reacties schrijf waaruit je kunt concluderen dat ik bijvoorbeeld GTAIV liever op de 360 speel, prima, ieder zijn mening, over dat onderdeel moet men eens KEI en KEIhard ophouden met zeuren. Zodra je enige vorm van voorkeuren in onze artikelen terugvindt mag je altijd mailen, maar dit soort verhalen moeten eens en voor altijd afgelopen zijn. De volgende persoon die welke redacteur dan ook een fanboy noemt heeft een ban te pakken waar hij of zij niet meer van af komt.

Gewijzigd door Roderick op 06-12-2008 om 16:12

Gast (82.74.72.xxx) op 06-12-2008 om 16:12
Denk dat killzone 2 gewoon een leuk spel word niks mis mee dat ze 60% SPU gebruiken hopen dat er meer games zoals deze in 2009 komen.

Gast (62.166.14.xxx) op 06-12-2008 om 16:25
Op naar de 100%!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone 2
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media