Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

Eyes-On: F.E.A.R. 2


Door Martijn Steinpatz op 06-10-2008 om 06:28
Bron: Gamed

De eerste F.E.A.R. maakte faam om twee dingen: zeer intelligente tegenstanders en een aangrijpende Japanse horror sfeer. Nu is de grote vraag of F.E.A.R. 2: Project Origin ons opnieuw kan verrassen. Tijdens FirstLook van afgelopen weekeinde kregen we alvast een voorproefje.

Tijdens de presentatie hadden we ergens diep medelijden met Dennis Mons. De arme gamejournalist van de Spits moest ons de demo laten zien én tegelijkertijd zijn mening vertellen. Helaas voor hem werd hij continu door de tegenstanders afgeschoten – en dat was op het grote bioscoopscherm héél goed te zien. Overigens deden zijn collega’s Boris en Jan (Gamekings) het niet veel beter - tot grote hilariteit van het publiek. Uiteindelijk kwamen ze wel in de buurt van het einde, maar toen was de tijd op. Tot dus ver je reputatie.

Toch moeten we onze collega’s te hulp schieten (en niet omdat ‘de moeilijkheidsgraad op hard stond’ – leuk geprobeerd, Jan.) want de eerste F.E.A.R. was, dankzij de slimme tegenstanders, zeker geen makkie. Project Origin borduurt daar rustig op voort. Vijanden blijven niet staan maar jagen je op en proberen je in te sluiten. Daarbij trekken de soldaten deuren van auto’s open om daarachter te schuilen. Overigens zagen we nog wel ‘foutjes’ (dekking werd ineens verlaten, vijanden bleven toch plakken) maar in het algemeen was de A.I. zeker weer indrukwekkend. Vooral toen tegenstanders begonnen te hinken toen ze in hun been werden geraakt.



Nu we het toch over de omgeving hebben: F.E.A.R. 2: Project Origin speelt zich dit keer niet meer in duistere kantoorpanden af. Jij speelt Michael Becket, een lid van Delta Force, die naar de plek wordt gestuurd waar het origineel zich afspeelt. Helaas voor hem begint de tweede F.E.A.R. een half uur voordat de eerste afloopt. Door de gigantische explosie in de finale van één loopt de missie van twee compleet in de soep. Beckett komt uiteindelijk in een compleet verwoeste stad weer bij bewustzijn.

Een stad die er erg goed uitziet. Monolith heeft de grafische engine van het origineel aangepast en uitgebreidt, maar eerlijk gezegd kan je het beter een níeuwe engine noemen. Je herkent F.E.A.R. namelijk bijna niet meer terug. De straten zitten vol details (advertenties, billboards, verwoeste gebouwen, auto’s, etc) zijn stukken breder dan de nauwe kantoorgangen en bevatten vooral meer kleur (er hangt bijvoorbeeld een rode gloed over de stad) dan het origineel. Overigens kan dat wel een probleem zijn voor de horrorsfeer. We zagen wel weer vage beelden, maar die kwamen niet zo lekker over als in de benauwde kamers van de eerste game.

Uiteraard zijn er weer veel vijanden af te schieten. De bekende kloonsoldaten en de taaie mechsoldaten doen weer mee en krijgen gezelschap van andere ellendelingen. Zogenaamde spooksoldaten en Remnants (die we overigens niet in de demo zagen) zullen onder andere tot de nieuwkomers behoren. De laatste zien er uit als geesten van overleden mensen en besturen zombies om jou aan vellen te scheuren. Hopelijk levert dit wat meer variatie op in de gameplay, want dat was de grootste klacht van het origineel.



Uiteraard heb jij ook de nodige schietijzers tot je beschikking - het gebruikelijk arsenaal aan machinegeweren, shotguns, raketwerpers en pistolen. Daarbij kan Becket tafels en stoelen voor extra dekking omgooien. Verder beschikt ook de Deltaman over paranormale krachten – zoals het bekende bullet time. Tenslotte stapt hij op bepaalde punten in een gigantische mech waarmee je serieus dood en verderf kan zaaien. Of dat F.E.A.R. 2 net zo goed als het origineel gaat maken, weten we in februari 2009.

F.E.A.R. 2: Project Origin lijkt een typisch vervolg te gaan worden. Meer van hetzelfde maar uitgebreider. Of dat de game ook beter maakt durven we niet te zeggen. Grotere omgevingen klinkt vet, maar we moeten nog zien of daar de horror sfeer goed tot zijn recht komt. Een nog slimmere A.I. geeft nog meer uitdaging, maar hopelijk zal dat niet ten koste van de variatie gaan. De eerste beelden zien er in ieder geval veelbelovend uit. Waarschijnlijk krijgen we volgend jaar weer iets moois van Monolith.


07:22  Midnight Club: LA
06:22  Exclusieve Quantum of Solace demo bij Cola
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Lawliet op 06-10-2008 om 06:33 [Niv: 346 / Exp: 17280]
F.E.A.R. 2: Project Origin lijkt me echt een tof spel maar het sfeertje van deel 1 voelt best wel weg. Lol, ik was ook bij die presentatie. En die gasten noemen zich zelf game kings. Ze zeggen trouwens dat je deze game beter op de PC kan spelen wat ik waarschijnlijk zal doen.

Orian op 06-10-2008 om 07:45 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Je speelt hier dus niet meer met dezelfde man als in deel 1, of lees ik dat nu verkeer?

Verder ziet het er goed uit, alleen dat dat horrorsfeertje minder is vind ik toch niet zo leuk

Gast (82.169.236.xxx) op 06-10-2008 om 10:36
Ik heb hem ook gezien, die presentatie op firstlook. Moet zeggen dat ik deel 1 niet gespeeld heb, en ik denk mede daardoor, kwam er, vooral in het begin wel een goeie horrorsfeer naar boven.

Ze hadden het continu over 1 meisje die terugkomt uit deel 1 en een geest is ofzow...

-Q

GekooktEi op 06-10-2008 om 11:20 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Geweldige spellen, maar ik hou echt niet van survival horror spelen, zonder de horror aspecten zou dit ook wel een must-have voor mij zijn . Spellen als Left 4 Dead vind ik wat anders, da's gewoon Action Horror en da's wel leuk .

Volgend jaar ga ik ook naar FirstLook, hoe meer ik erover lees en zie, hoe meer ik verdrietig ben da'k geen 16 (maar 15) ben .

Gast (62.58.44.xxx) op 06-10-2008 om 12:16
Ehm.. Ei, sinds wanneer is FEAR survival horror..?

FEAR is gewoon action horror. Ik noem bullet-time, gigantische hoeveelheden aan ammo en andere supplies, het besturen van MECHs etc. etc. nou niet bepaald survival horror..

reptile op 06-10-2008 om 18:20 [Niv: 33 / Exp: 1654]
vette game,


Nibor op 06-10-2008 om 18:25 [Niv: 144 / Exp: 7223]
wow eerst wist ik haast niets over deze game en nu ineens behoorlijk veel
Fear 2 lijkt me een vette game te worden _0_

FloriX op 06-10-2008 om 23:05 [Niv: 258 / Exp: 12906]
Ik twijfel

Jelle Havermans op 07-10-2008 om 13:07 [Niv: 103 / Exp: 5158]
ik twijfel ook, fear 1 was lachen maar nu gaan ze denk ik de sfeer verneuken, door bijv. heel veel kleur erin te doen en je mechs te laten besturen. maar wie weet word het wel ontzettend goed.. you never know

Remco1988 op 13-10-2008 om 12:24 [Niv: 48 / Exp: 2416]
FEAR is en blijft een echte vette game, waar je lkkr mee kunt knallen en griezelen. een van de beste horrorgames die er is. of misschien de beste horror game die er is

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
F.E.A.R. 2: Project Origin
Type:
Game
Releasedatum:
13-02-2009
Ontwikkelaar:
Monolith Productions
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media