Een eigen game maken kost veel tijd, geld, moeite en creativiteit. Majestic Studios vond dit te lastig en besloot hun eigen game op een andere manier te maken.
Steve Bovis, Tim Croucher en Laurence Francis, oprichters van het bedrijf, presenteerden hun game Limbo of the Lost bij diverse uitgevers. Eerder vertelden ze hierover dat ze het hele spel zelf onderzocht, geschreven, gedesigned, geanimeerd, gescript en ontwikkelt hadden. Het idee zou al ver geleden tot stand zijn gekomen, in 1990 schreven ze al een soortgelijke game voor Atari.
Eric Franck, een schrijver voor GamePlasma, ontdekte als eerste dat er iets niet helemaal klopte aan de game. Na wat zoekwerk vond hij een scene in het spel die rechtstreeks uit The Elder Scrolls: Oblivion was overgenomen. Na een verdere speurtocht bleek het hier niet te stoppen, ook elementen uit games als Unreal Tournament 2004, Crysis en BioShock waren schaamteloos gestolen om zo in hun eigen game te gebruiken.
Tri Synergy, uitgever van het spel, heeft het spel meteen uit de verkoop genomen en geeft aan dat ze nooit iets hebben geweten van het schaamteloze jatwerk. Ze hebben contact opgenomen met de ontwikkelaar, deze heeft echter nog niets van zich laten horen.
|