Rond half acht maakte Ubisoft de details van Far Cry 2 bekend. Uiteraard was Gamed er als de kippen bij om iedere belangrijke zin te noteren. Hieronder een kort overzicht.
Voor degenen die het nog niet wisten: de game speelt zich af in Afrika. De hoofdpersoon moet op jacht gaan naar een duistere wapenhandelaar, de Jackal genaamd. Of hiermee de beruchte terrorist uit de jaren zeventig bedoelt wordt, is niet bekend.
Wel kregen we een blik in de wereld van Far Cry 2 te zien. En hij is gigantisch. Ubisoft meldt dat de Afrikaanse savanne vijftig vierkante meter groot zal zijn. Uiteraard zullen er de nodige dieren rondlopen. We zagen al zebra's en ergens in de verte hoorden we een olifant.
Verder beloven de makers een dynamische omgeving en tegenstanders en evenementen zonder script. Zo kan je de Savanne in brand steken om een dorp aan een kant af te sluiten. Verder kan je overal in het spel komen; te voet, per auto of aan een deltavlieger. Of dit betekent dat je ook kan gaan jagen, is onbekend maar bij het WNF zullen er wellicht een paar wenkbrauwen gaan fronzen.
Far Cry 2 kent geen tussenfilmpjes en ook kaartlezen gebeurt in real-time. Bij het laatste zal je naast een groot stuk papier ook een kompas vasthouden. De kaart zelf wordt automatisch ingevuld, maar je zal zelf belangrijke objecten en punten kunnen oplichten om zo de aanvalstactiek te bepalen.
Ongetwijfeld zullen er de komende maanden meer details volgen. Wij houden je op de hoogte.
|