Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

DMC 4 draait op 640p


Door Rene Groen op 04-02-2008 om 10:09
Bron: Game Reviews Blog

Nog een paar dagen en Devil May Cry 4 ligt in de schappen. Het spel kent hoge verwachtingen bij gamers, zowel op gameplay als op grafisch gebied.

Op dit laatste vlak kunnen we alvast vertellen dat het spel op een resolutie van 1024x640 draait op zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360. Deze 640p is niet voor niets gekozen, volgens de ontwikkelaar zorgen ze er hiermee voor dat het spel vloeiend op 60 frames per seconde kan draaien.

De PC versie krijgt op zijn beurt DX 9 en DX 10 ondersteuning en kent tevens betere resoluties.


11:22  Daxter zit aan de twee miljoen
00:20  Welke geheimen heeft Microsoft voor ons?
 Reacties (29)
 Pagina: 1 | 2
marino op 04-02-2008 om 10:13 [Niv: 90 / Exp: 4520]
smerige resolutie...

Seagull5 op 04-02-2008 om 10:13 [Niv: 24 / Exp: 1203]
Alleen jammer dat het nu nog steeds spuuglelijk is.

Roderick op 04-02-2008 om 10:16 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Ach, de game ziet er goed uit, dus who cares anyway

MaartenL (Redacteur) op 04-02-2008 om 10:25 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"De PC versie krijgt op zijn beurt DX 9 en DX 10 ondersteuning en kent tevens betere resoluties."

Muha! Ik ga dus voor de PC versie

Lekker belachelijk hoge resolutie EN een vloeiende framerate (+ PS2-alike controller)

Wanneer zou de PC versie uitkomen? Gelijk met de console versie of (wat ik vrees) later?

Anders moet ik me nog eerst de 360 versie halen

Gast (86.83.228.xxx) op 04-02-2008 om 10:28
Dat kan niet want de demo was wel in 720P...

Roderick op 04-02-2008 om 10:29 [Niv: 417 / Exp: 20866]
De PC versie komt later las ik net, een grote winkelketen heeft em op april staan.

Gast (86.90.62.xxx) op 04-02-2008 om 10:31
@gast
Die is geupscaled van de 640p naar 720p. De source is dus 640p maar wordt getoond in 720p

Gast (85.149.148.xxx) op 04-02-2008 om 10:35
betekend dit dan ook hoge pc systeem eisen?

Gast (84.197.110.xxx) op 04-02-2008 om 10:44
wie zegt daar spuuglelijk???

Gast (86.83.228.xxx) op 04-02-2008 om 10:53
een mongooltje die geen xbox of ps3 kan betalen :)

Gast (213.224.104.xxx) op 04-02-2008 om 11:27
Gast (86.83.228.xxx) op 04-02-2008 om 10:53
een mongooltje die geen xbox of ps3 kan betalen :)

ik kan ook geen ps3 of xbox360 kopen....

Gast (195.189.142.xxx) op 04-02-2008 om 11:34
Jongens, laten we niet elkaar met kinderachtige woorden gooien.

Maar goed, er zijn geruchten dat de 360 hardware de reden is.Dus wat zeggen is onzin om hun belangen te behartigen.

Zoals Lair, heeft FULL HD en 7.1 HD surround support.
Jongens,de PS3 is een super sterke console, wat men probeer te zeggen is dat de PS3 niet aan kan. Kijk eens naar Lair, dan weet je al genoeg wat de PS3 instaat is.

Omdat de 360 geen treu full hd aan kan en tevens alleen upscale techniek moet toepassen en zo de PS3 in zijn beberking mee neemt.

Het spel op basis op PS3 hardware ontwikkeld, omdat Capcom zegd dat beide versies op 60 fp 640p moet draaien moet de PS3 hardware het weer ontgelden voor de 360 beperkingen.

Ontwikkelen tussen 640p en 1080p is heel groot verschil,vandaar dat de PS3 variant het zelfde is als die van de 360.

Groeten van Willem (the killeŗ)

MaartenL (Redacteur) op 04-02-2008 om 11:38 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Gast (213.224.104.xxx): Maar jij zegt toch ook niet dat de graphics spuuglelijk zijn

En voor Gast (85.149.148.xxx), ik had wat gezocht naar de systeemeisen maar die zijn tot op heden niet bekend. Persoonlijk verwacht ik, naar goede Konami gewoonte, dat het spel wel aardig speelbaar zal zijn op de iets minder sterke PC's.

Gast (213.224.104.xxx) op 04-02-2008 om 11:44
nee de graphics zijn zeker niet slecht...
komt er een devil may cry wii.(of zoiets...)

Stammetje91 op 04-02-2008 om 13:13 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik ga ook voor de PC versie, mijn videokaart is gisteren 'gestorven' en ga vanavond even nieuwe spullen bestellen. Dan kan ik het wel mooi draaien. Ik vond het spel (PS3 demo) er alsnog vet mooi uitzien, moet je nagaan hoe mooi het geweest zou zijn op 720p! :O

Gast (84.28.121.xxx) op 04-02-2008 om 14:37
Persoonlijk vind ik het heel erg zwak dat de ontwikkelaar er niet eens in slaagt om een spel te maken op 720p. Dat Full HD niet lukt is nog tot daar aan toe maar waarom in godsnaam 640p en niet 720p wat zowiezo het meest gebruikte is.

Gast (213.119.81.xxx) op 04-02-2008 om 15:08
ik heb die demo gespeeld en die beeld was goed zo maakt dat veel uit zolang ik kan spelen

MaartenL (Redacteur) op 04-02-2008 om 15:16 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Gast(84.28.121.xxx): Dat staat in het nieuwsbericht. Ze houden 640p om met garantie aan de 60 frames/seconde te komen.

Bij zo'n snelle game juich ik een vlotte framerate alleen maar toe

Gast (84.28.121.xxx) op 04-02-2008 om 15:21
mijn punt is dan ook dat er zat developers zijn die het wel lukt om probleemloos 60 frames op 720p te draaien.

Vaizard op 04-02-2008 om 15:36 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Als ze dit niet bekend hadden gemaakt, was er bij niemand een probleem geweest..
Maar omdat iedereen nou weet dat het 640p is maakt die 80p in een keer 'n wereld van verschil? Bietje scheinheilige meuk imo.

Ik persoonlijk vond het spel er mooi uitzien en of het nou 640p of 720p is who cares. Maja miereneukerij zal er altijd wel blijven hier.

Gast (84.28.121.xxx) op 04-02-2008 om 16:06
@vaizard: Het verschil tussen 640p en 720p is meer dan een kwart miljoen pixels en aangezien 720p net geen miljoen pixels zijn is dat toch een behoorlijk groot verschil.

Gast (82.201.11.xxx) op 04-02-2008 om 16:08
@marino
en het verschil zal je ook echt merken he ?

nieuw word: Resolution whore.

sidar op 04-02-2008 om 16:11 [Niv: 49 / Exp: 2463]
"Persoonlijk vind ik het heel erg zwak dat de ontwikkelaar er niet eens in slaagt om een spel te maken op 720p."


wat jank je nou, het word bepaald door middel van wat er op het scherm word gerendert.

dat een ander het lukt op 720P te doen heeft ook simpel weg te maken met het aantal shaders, polygonen, dynamic lightnings ETC ETC.

ik zie het probleem niet heb de demo gespeelt, en lelijk is het zeker niet.

Gast (84.28.121.xxx) op 04-02-2008 om 16:27
Ik jank niet dit soort berichten maken alleen duidelijk dat sommige ontwikkelaars er niet slagen om de boel te soepel te laten lopen op 720p en dat men de boel door het al dan niet stiekem op een lagere resolutie te zetten alsnog soepel laten lopen. Persoonlijk vind ik dat een steken van zwakte aan de kant van de ontwikkelaar. Al is datgene wat de pixels weergeven natuurlijk belangrijker dan het aantal pixels zelf. Je buurvrouw in full-HD blijft toch lelijker dan pemala anderson op youtube.

david op 04-02-2008 om 16:41 [Niv: 39 / Exp: 1961]
640p is toch niet weinig?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Devil May Cry 4
Type:
Game
Releasedatum:
08-02-2008
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media