Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

The Club


Door Martijn Steinpatz op 28-11-2007 om 07:48
Bron: Gamed

Tijdens de Gameplay 07 presenteerde Sega één van zijn aankomende titels voor 2008 achter gesloten deuren, The Club. Deze game van Bizarre Creations belooft ook gelijk de hemel voor de scorejunks te zijn. Third Person Shooter The Club draait namelijk niet om het neerschieten van zoveel mogelijk tegenstanders om de wereld te redden. Nee, we knallen juist mensen af om een zo hoog mogelijke score te halen.

Om gelijk de titel uit te leggen: The Club is een schimmige organisatie vol rijke lui, machtige politici en grote popsterren die zich te pletter vervelen en zich daarom op het gokken hebben gestort. We bedoelen daarmee geen onschuldige potjes voetbal of basketbal maar gasten die al schietend zich een weg naar de vrijheid moeten banen. De meeste van hen zijn geen lieverdjes en doen al helemaal niet vrijwillig mee. Ongeveer een soort kruising tussen Gladiator en Hard Target dus.

Op het eerste gezicht lijkt The Club niet zo geweldig. Er zijn maar acht verschillende velden, waarvan een paar er pas later worden vrijgespeeld. De levels zijn ook kort en ogen lineair; je loopt binnen twee minuten van A naar B. De A.I. van de tegenstanders is bijna afwezig; meer dan bukken, schieten en achter- of vooruit lopen doen ze niet. Ten slotte is er weinig variatie, het enige wat je doet is op mensen en voorwerpen schieten en af toe door iets heen te rammen.


Maar deze game gaat ook niet om uitgebreide velden en zwaar intelligente tegenstanders. In The Club is het de bedoeling om, terwijl je bijvoorbeeld van A naar B rent, een zo hoog mogelijke score te halen. Die haal je door op een zo spectaculair mogelijke wijze iemand af te schieten en door zo lang mogelijk achter elkaar mensen te blijven neerknallen. Om dat voor elkaar te krijgen moet je het hele veld uit je hoofd leren. Een soort morbide Tony Hawk dus met kills in plaats van trucjes.

Om een level te klaren moet je een bepaalde score halen die (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad) ervoor is vastgesteld. Dat lukt onder andere door je combometer (‘Kill Bar’)op te houden. Na je eerste moord begint er aan de rechterkant van het scherm een meter snel af te lopen. Ben je door die balk heen dan ben je die ene kill kwijt. Had je er bijvoorbeeld tien dan worden ze één voor één afgestreept totdat je weer een tegenstander heb neergeschoten. Zaak is dus om te blijven doden om zo een hoge score te halen.


Een andere manier is door middel van ‘stunts’, zoals schoten door het hoofd (‘head shot’), al rollend iemand neer te schieten (‘roll shot’) of via een plaat ijzer een tegenstander te doden (‘rico-slay’). Andere trucjes zijn iemand van veraf koud maken (‘crack shot’), met de laatste kogel van de clip doden (last bullet) of speciale schedelborden kapot knallen (skull shot) en nog veel meer. Alle trucs zijn daarnaast allemaal te combineren voor nog meer punten.

Ieder veld kent zes verschillende actie modes en je zult ze allemaal moeten uitspelen om naar de volgende te kunnen. Tijdens de presentatie kregen we er twee te zien: Sprint en Siege mode. De eerste hadden we hierboven al beschreven, in de tweede moet je een bepaalde plek verdedigen totdat de tijd over is. Volgens de makers zal The Club ook multiplayer modes krijgen zoals Death Match en Capture the Flag, naast uiteraard een leaderboard.


Met andere woorden, deze game wordt het Walhalla voor de score- en adrenalinejunks. Er zijn op heel veel verschillende manieren punten te verdienen. Zo kan je via verschillende routes lopen, kiezen welke tegenstander of voorwerp je als eerste pakt of nadenken hoe je iemand om zeep brengt terwijl je tegelijkertijd een schuin oog op de combometer houdt én je levensmeter, want je kunt nog steeds dood.

The Club lijkt daarom een leuke, actievolle en misschien wel zeer verslavende game te worden. Het is simpel knalwerk, maar toch kan het wellicht zoveel diepgang hebben dat je uren bezig bent om je laatste score te verbeteren. De grote vraag alleen is of alle verschillende modes voldoende variatie te hebben zodat het ook leuk blijft. In februari 2008 gaan we het uitvinden, want dan komt de game voor PC, Xbox 360 en PS3 uit.


08:03  Wario transformeert in Wario-Man
07:48  Microsoft laat de treinen op tijd rijden
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (212.178.222.xxx) op 28-11-2007 om 09:09
Ik ben ook op die presentatie geweest, en de game lijkt me wel wat om in de gaten te houden.
Maar al rollend iemand neer te schieten, werd volgens mij Death Roll genoemd.

Gast (86.80.20.xxx) op 03-12-2007 om 19:42
cool zeg 8) 8) 8) 8)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Club
Type:
Game
Releasedatum:
08-02-2008
Ontwikkelaar:
Bizarre Creations
Uitgever:
SEGA Sammy Holdings
Media:








Meer media