Volgende maand zit bomvol gepakt met games, iets wat je morgen in onze releasekalender kunt bekijken, en één van deze titels is Beowulf.
Om de game nog wat extra aandacht te geven komt de scriptschrijver met enkele opvallende uitspraken.
Hoewel Beowulf aan het begin van de ontwikkeling gemaakt werd als een referentie naar God of War, daar is het deze game nu op vale punten voorbij. Niet alleen geeft het spel meer interactiviteit, tevens is het verhaal beter qua opzet en ook beter geschreven.
Shrager omschrijft God of War als een spel waarbij je van level naar level gaat, dit terwijl Beowulf meer dynamisch is. In deze filmgame krijg je feedback van minuut tot minuut om te weten wat je status is, iets wat bij God of War ontbreekt. Ondanks deze verschillen ziet Shrager de overeenkomsten wel, toch is Beowulf donkerder en tactischer door het gebruik van de Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter engine. Met deze engine was het team in staat om een game te maken die meer draait om de close combat dan om de spectaculaire afmakingen, toch zitten deze wel in het spel. In een andere vergelijking tussen beide games geeft hij aan dat de camera in Beowulf dichter op de actie staat, maar dat je in beide games te maken hebt met een anti-held.
Alsof de actie nog niet genoeg mannen aan zal spreken zal er ook naakt en sexuele content in de game zit. Schafer legt uit dat ze dit ook niet zonder konden doen, het is namelijk een belangrijk aspect van de film. Het zou zelfs zomaar kunnen dat je Angelina Jolie weinig onthullend in de game aan gaat treffen ...
[Update]
Om de woorden wat kracht bij te zetten is hier een gameplayvideo van de Xbox 360 versie te bezichtigen.
|