Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

Mercenaries 2 naar PC, PS3, Xbox 360 én PS2


Door Rene Groen op 22-02-2007 om 17:30
Bron: IGN

Iedereen wist het al, toch wilde de studio zelf het voor lange tijd niet bevestigen. Eindelijk is de kogel dan door de kerk, en leren we wat we eigenlijk al wisten.

Mercenaries 2: World in Flames werd lange tijd enkel een PlayStation 3 game genoemd, nu leren we echter dat het spel ook naar de PlayStation 2 én Xbox 360 komt. Hieronder nieuwe informatie over de game.

- Vooral de gameplay is er op vooruit gegaan in het tweede deel. Het spel geeft je een doel, maar zegt nooit hoe je dit moet doen. Spelers moeten het gevoel krijgen dat ze uren kunnen spelen zonder dat dit ook maar even gaat vervelen. Een andere vooruitgang ten opzichte van het eerste deel is dat de karakters meer uitgediept zijn, met tevens co-op multiplayer. Deze co-op kunnen spelers vrij in- en uit gaan.

- Noord-Korea, de locatie van het eerste deel, was niet sexy en tevens vielde dit niet levend aan. In het tweede deel trekken we naar Venezuela met Latin muziek, jungles, bergen, oceanen, rivieren en verschillende steden. Tevens is het kleurenpalet binnen de game een stuk kleuriger dan het tamelijk grijze palet uit deel één.

- Binnenkort krijgt de physics engine zijn upgrade naar Havok 4.5, iets wat het team meer mogelijkheden geeft in bijvoorbeeld voertuigen, omgevingen en destructie.

- Het spel is in co-op via Xbox Live te spelen, of dit ook via System Link zal kunnen is nog niet zeker. Ook op de PlayStation 3 kun je co-op (online) gamen.

- Het ontwikkelen voor de next-gen consoles is een complex proces, toch zijn ze blij met de progressie op de PlayStation 3 en Xbox 360. Het spel draait al op beide spelcomputers en ook de features voor het licht en de graphics zijn al geďmplementeerd.

- Het team werkt al enige tijd aan de Xbox 360 versie, ondanks dat de aankondiging nu pas komt. De PlayStation 3 blijft echter de eerste console voor de ontwikkelaars bij deze game. We hoeven echter niet bang te zijn dat de Xbox 360 versie een simpele port is.

- Op dit moment staat het spel gepland voor de herfst van dit jaar.

- Het spel speelt zich, zoals eerder genoemd, in Venezuela af en draait om een oliekartel. Er is een oliecrisis tot aan presedientsniveau en er zijn verschillende facties die hier een belang in hebben. Een zeer getalenteerde schrijver is aangetrokken om te voorkomen dat we weer een saai verhaal krijgen voorgeschoteld zoals in het eerste deel het geval was. Het verhaal zal niet lastig te volgen zijn, toch blijven verdere details nog uit.

- De drie karakters uit het eerste deel keren terug, tevens voegen ze hier nog een vierde karakter aan toe. Hoewel er nog weinig details zijn zal Mattius nog meer een 'bad-ass' zijn dan in het eerste deel.

- Het customizen van de karakters is niet mogelijk, maar wel een optie waar het team naar kijkt voor toekomstige games.

- In de vorige game keerde een gehele factie zich meteen tegen je wanneer je iets slechts deed. In dit tweede deel draait het veel meer om de stemming van de baas van een factie. Stel dat jij iemand van de lagere rangen in een fatie tegen je in het harnas werkt, dan zal deze eerst naar zijn baas moeten om dit te rapporteren alvorens er actie komt. Op deze manier heb je dus de mogelijkheid om deze persoon uit te schakelen voordat hij dit doet, waardoor de banden met deze factie niet zullen veranderen.

- Het enige verschil tussen de PlayStation 3 en Xbox 360 versie zijn de achievements voor Microsofts console. Hoewel de achievements nog niet bekend zijn zullen er ook co-op achievements komen.

- De voertuigen werken via het 'rots, papier en schaar'-principe. Stel bijvoorbeeld dat jouw voertuig sterker is dan die van je tegenstander, dan kan er altijd nog een derde voertuig komen die weer sterker is dan jij, een vierde voertuig die weer sterker is dan de derde, etc. Op deze manier zijn de luchtvoertuigen niet automatisch de sterkste.

- Als je sterker wordt binnen een bepaald gebied dan kun je ook gebouwen over nemen binnen dat gebied.

- Water speelt een grotere rol in dit deel, zo kunnen karakters onder andere zwemmen en zijn er meer voertuigen in het water. Gameplay onder water is een onderdeel dat niet in het spel verwerkt zit, en iets dat ze bewaren voor het derde deel.

- Fiona krijgt een grotere "in-game" rol dan in het eerste deel.

- Als je samenwerkt met sommige factions krijg je recruiters die je kunnen helpen op je pad.

- De ervaringen van de game op de PlayStation 2 en PC is gelijkwaardig aan die van de next-gen consoles, wel zullen de graphics op de verschillende systemen kunnen verschillen.

Voor de PlayStation 2 versie werkt de studio nauw samen met Pi Studios (Houston, Texas). Deze studio richt zich volledig op de PlayStation 2 versie en werkt met de Mercenaries 1 core engine. Hierbij maken ze tevens gebruik van next-gen features, waardoor het spel zo dicht mogelijk op een next-gen game moet lijken dan mogelijk.

- De PlayStation 2 versie heeft helaas geen co-op functie.

- De controls voor de PC versie zijn nog niet vastgesteld, wel weten we dat het keyboard gebruikt wordt voor beweging, en de muis voor de camera en het richten.


17:39  Nederlands tintje voor Unreal Tournament 3
16:44  Waar komen auto's vandaan in GT:HD?
 Reacties (7)
 Pagina: 1
E-man op 22-02-2007 om 17:34 [Niv: 16 / Exp: 817]
ff kritisch zijn: ontwikkelenn

Nelus op 22-02-2007 om 18:00 [Niv: 526 / Exp: 26310]
zeik modus aan:

''vielde'' i.p.v.'''voelde''

zeik modus uit:

Maarreuh, klinkt allemaal heel goed. Die co-op is nog wat onduidelijk. Het kan dus wel via Xbox Live maar niet met system link? dus net zoals Crackdown?

Roderick op 22-02-2007 om 18:01 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Cool dat ie komt, al was het natuurlijk wel overduidelijk. De 360 versie heeft voor mij al het voordeel: Xbox Live en Achievements.

eclipse op 22-02-2007 om 18:20 [Niv: 1 / Exp: 46]
ik hoopte er al op

Tecnomic NL op 22-02-2007 om 18:24 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Well what a surprise

rolf op 22-02-2007 om 19:06 [Niv: 101 / Exp: 5058]
wel ps2,niet wii? -.-

wackyprofessor op 23-02-2007 om 00:27 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Ik dacht ook al, Mercenary voor de Wii?
Maarjah zie het nog wel, ik zou de X360 versie halen.. co-op online,, najah weet niet zeker maar ik verwacht een tijdje niet super veel van de PS3 online.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mercenaries 2: World in Flames
Type:
Game
Releasedatum:
05-09-2008
Ontwikkelaar:
Pandemic Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media