Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Epic drong aan op 512mb voor Xbox 360


Door Roderick op 24-10-2006 om 05:07
Bron: Blog

Met graphics krijg je een boel mensen over de streep, en soms zelfs de makers van het stukje hardware waar zoveel mensen op spelen. Microsoft gebeurde dit en maakte de keuze om 512MB werkgeheugen in haar console te stoppen.

Dit in tegenstelling tot een magere 256MB. Natuurlijk wisten we al dat Microsoft tijdens de ontwikkeling van de Xbox 360 eerst 256MB in gedachten had, maar de rol van Epic in de keuze om voor 512MB te gaan blijkt groot.

Zo toonde Epic Gears of War aan Microsoft zoals het eruit zou zien met 256MB, dit zag er blijkbaar zoveel minder indrukwekkend uit dat Microsoft besloot te gaan voor 512MB. Het zou Microsoft een miljard extra gaan kosten, blijkbaar was het het waard. Door dit besluit zijn immers games als Gears of War, Brothers in Arms: Hells Highway en BioShock in volle glorie te bewonderen.


05:08  Op bezoek bij THQ
05:07  Doet Mass Effect ook de PC aan?
 Reacties (17)
 Pagina: 1
Devilly op 24-10-2006 om 07:27 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Dit is toch wel vet nieuws, dat een ontwikkelaar zoveel invloed heeft. Aan de andere kant een beetje jammer, want als MS het nou bij 256 MB had gelaten, dan had Playstation nu vast veel meer exclusives.

Upd.: misschien wel een beetje fanboy-achtig, ja, maar niet zo erg dat ik door de bomen (de PS3) het bos niet meer zie (de 360 en Wii). Weet je, ik vind het gewoon jammer dat er steeds minder exclusives zijn en alle games multi-console gaan. Exclusives zijn o.a. toch wel dé reden om een console te kopen vind ik.

Gewijzigd door Devilly op 24-10-2006 om 20:14

Gast (86.83.241.xxx) op 24-10-2006 om 07:49
ga ga ps3 fanboy :P :9 ga maar lekker wachten op maart..het is juist beter dat de xbox 360 512 ram heeft

Gast (194.104.241.xxx) op 24-10-2006 om 10:13
hoeveel heeft de ps3 dan

Gast (86.85.88.xxx) op 24-10-2006 om 10:25
256 MB vr ram
256 MB System memory

rolf op 24-10-2006 om 10:43 [Niv: 101 / Exp: 5058]
en de wii?

mazze op 24-10-2006 om 11:48 [Niv: 2 / Exp: 124]
De wii is master. Heeft geen RAM nodig.

Nelus op 24-10-2006 om 12:29 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Lol, nou het heeft inderdaad niet zoveel RAM nodig als de Xbox 360 en PS3 maar wel wat natuurlijk.

Ik had eigenlijk liever de Xbox 360 met 1024 MB DDR RAM gezien, dat scheelt echt veel! Kan je echt betere games maken.

Gast (13.16.137.xxx) op 24-10-2006 om 13:08
@ rolf Als t goed is heeft de Wii 128mb

en @ nelus,ik had liever een 360 gezien met 16 gig geheugen,tis namenljk een console met 64bit cpu ;-)

P-Bwoy op 24-10-2006 om 14:09 [Niv: 26 / Exp: 1299]
Grappig, je zou toch denken dat 256 veel te weinig zou zijn voor deze tijd, maar blijkbaar was dat dus de originele planning voor de 360(wist ik niet...)

Nou, goed dat ze 512 hebben gedaan...

wackyprofessor op 24-10-2006 om 14:17 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Wat moesten we zonder Epic...

Gast (62.195.169.xxx) op 24-10-2006 om 15:02
consoles hebben altijd minder geheugen nodig he, maar wel vreemd eigenlijk dat er zo weinig geheugen in de consoles zit (relatief)... die dingen moeten nog ongeveer 5 jaar mee (tenzij je Xbox 1 heet misschien)en je moet toch een beetje klaar zijn voor de toekomst! Anders krijg je van die PS2-tafarelen die 2 jaar voor het einde al aan de top zitten

Gast (84.85.210.xxx) op 24-10-2006 om 17:31
Dit was al langer bekend. Eerst waren ze van plan om er - net als de xbox1 - standaard een harde schijf in te zetten. Door het verdubbelen van het ram geheugen, is de HDD nu optioneel geworden.

Gast (86.88.79.xxx) op 25-10-2006 om 02:13
ik vind t jammer dat ze 3 verschillende consoles uitbrengen tzou beter zijn als je op je WIIstationBox de nieuwste halo, zelda en finalfantasy enz. kon spelen.

Red_Army op 25-10-2006 om 02:31 [Niv: 28 / Exp: 1392]
@ Mazze

Dat zullen we nog zien

Gast (62.51.184.xxx) op 25-10-2006 om 18:57
moet je maar de krachtige ps3 gebruiken he

Gast (80.200.94.xxx) op 29-10-2006 om 02:50
Krachtigere...

Gast (80.200.94.xxx) op 29-10-2006 om 02:54
Toen xbox de absolute power koning was wou niemand buiten xbox en multiplatform owners het toegeven en dan nog werden ze door de blinde massa gebashed om de waarheid te spreken. wat zal het nu uitmaken 'als' die ps3 nu echt die 10% krachtiger is... tenzij die blinde massa van de vorige geeratie dus inderdaad de blinde sony fanboys zijn. Sorry jongens maar jullie maken gamen KAPOT

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gears of War
Type:
Game
Releasedatum:
09-11-2007
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media