Vorige week wisten we te melden dat Sega hard werkt aan Super Monkey Ball: Banana Blitz. Producer Toshihiro Nagoshi sprak met IGN over deze sequel.
Uiteraard hebben we alle details voor je op een rijtje gezet:
- Toen Nagoshi hoorde over de specificaties van de Nintendo Wii wist hij meteen dat de gameplay van Monkey Ball er perfect bij zou passen.
- Nagoshi wilde niet kwijt hoeveel medewerkers er op dit moment aan het spel werken. Wel vertelde hij dat dit ongeveer hetzelfde is als bij een andere Monkey Ball game.
- Het spel moet een launchtitel worden wanneer de Nintendo Wii verschijnt. Nagoshi vind zelfs dat het een must have titel is wanneer iemand een Nintendo Wii aanschaft.
Mocht je het spel kopen, dan moet je het wel doen zonder story mode, die in vorige delen wel aanwezig was. De nadruk ligt nu meer op de grote variatie en unieke gameplay, waar we meteen in moeten springen.
- Er zijn dit keer meer puzzel levels aanwezig dan in de vorige games. Welke veranderingen er doorgevoerd worden wilde hij echter niet vertellen.
- Alle functies die de Wii controller uniek maken zullen gebruikt worden in het spel. De gameplay is hier uiteraard ook op aangepast, bijvoorbeeld door de controller te draaien en daarmee de bal te sturen.
Ook de mini-games zullen volop gebruik maken van de controller. Welke mini-games dit zijn wilde hij niet kwijt.
- Een online mode is niet in het spel aanwezig.
- Het spel draait in progressive scan en 16x9 widescreen mode.
- Alle karakters uit de eerdere delen zijn speelbaar.
- Hoewel de Nintendo Wii zich vooral richt op gameplay, is Nagoshi ook zeker niet vies van graphics. Beide benaderingen zijn volgens hem mogelijk voor de toekomst van het gamen.
|