Lange tijd heerste Nintendo de consolemarkt. Sony wist echter met de PlayStation Portable een voet tussen de deur te krijgen, maar toch is de keuze nog enigzins beperkt.
Didier Malenfant, ontwikkelaar van de PSP game Daxter, zegt in een interview dat ontwikkelaars moeten stoppen met hun excuses voor het produceren van handheld games die volgens hen niet dezelfde standaard halen als hun console broertjes.
Volgens Malenfant zijn er niet genoeg titels als dat mensen zouden willen en is er tot nu toe ook geen titel die dezelfde beleving geeft als op de PlayStation 2. Hij stoort zich er dan ook aan als ontwikkelaars zeggen dat ze niet genoeg kunnen, juist omdat het een handheld game is en er geen tweede analoge stick beschikbaar is. Hij doet het af als excuses, de eerste PlayStation controller had immers helemaal geen analoge sticks.
Uiteraard haalde hij ook nog Daxter aan, welke midden april moet verschijnen. Volgens hem laat deze handheld game voor het eerst zien dat het dezelfde ervaring kan brengen als een console game. Het is dan ook een spannende tijd, zeker als hij eraan toevoegd dat het spel misschien zelfs wel beter is dan een PlayStation 2 spel.
|