Met Immortals Fenyx Rising bracht Ubisoft een leuke open-wereld game uit die inspiratie haalde uit The Legend of Zelda. Er waren zelfs plannen om een tweede deel uit te brengen, toch werd hier uiteindelijk een streep door gezet.
Vorige maand werd bekend dat een tweede deel in ontwikkeling was bij Ubisoft Quebec, tot uiteindelijk besloten werd om het project te annuleren omdat het te lastig zou zijn om er een IP van te maken.
De website Axios zegt met twee bronnen gesproken te hebben die wat meer licht werpen op de situatie. Afgaande op hun woorden zou de sequel, met de werknaam Oxygen, zich afspelen in een fictionele interpretatie van de Polynesische archipel, met locaties als Nieuw-Zeeland, Tahiti, Paaseiland en Hawaď.
De hoofdpersoon zou elementaire krachten van de Polynesische goden kunnen verwerven en van vorm kunnen veranderen, terwijl hij op basis van gemaakte keuzes nieuwe tatoeages zou verkrijgen. In plaats van de open wereld te vullen met markeringen en indicatoren over waar je naartoe moest was het plan om de speler juist zelf te laten ontdekken wat hij moest doen door dieren te volgen, de positie van de sterren te bestuderen of de wind achterna te gaan. Eén van de inspiratiebronnen was Elden Ring, ook hier wordt je gedropt in een gevaarlijke wereld en moet je het grotendeels zelf uitzoeken.
Ubisoft heeft niet gereageerd op de berichtgevingen rondom het geannuleerde vervolg.
|