Dragon's Dogma II wil coöperatieve gevoel simuleren met Pawns
Door Rene Groen op 13-06-2023 om 15:30
Afgelopen nacht gaf Capcom een presentatie waarin ook Dragon's Dogma II niet ontbrak. De game is in ontwikkeling voor de PC, PlayStation 5 en Xbox Series en hoewel het nog ontbreekt aan een releasedatum werd er wel nieuwe informatie gedeeld.
Director Hideaki Itsuno gaf ons een blik op de combat, Pawns en gameplaysystemen van deze aankomende actie-RPG. Zo leren we dat spelers kunnen kiezen of ze vijanden aan willen vallen met een zwaard in hun handen, of juist met magie. De computergestuurde personages keren terug, deze Pawns helpen de speler tijdens het gevecht.
Door het gebruik van de RE Engine is er een wereldkaart gemaakt die ongeveer vier keer zo groot is als bij het origineel. Dit is geen opgevulde ruimte, het moet namelijk dichtbevolkt zijn met vijanden, gebeurtenissen en uiteenlopende locaties. De Pawns helpen spelers tevens naar nieuwe locaties en reageren op speciale momenten, zoals het geven van een high-five na en overwinning.
De gehele presentatie kan hieronder worden teruggekeken.