Bij de E3 van 2017 werd de piratengame Skull & Bones aangekondigd door Ubisoft. Na enkele verschijningen en vertragingen was het laatste nieuws dat de game in 2020 uit moest komen, toch lijkt dit zeer onwaarschijnlijk.
Bij de Ubisoft Forward presentatie was het spel niet aanwezig en de ontwikkelaar en uitgever is opvallend stil over hun nieuwe game. Als we de website Video Games Chronicle mogen geloven is dit niet zonder reden, intern zou namelijk besloten zijn om Skull & Bones een reboot te geven.
Als we de verslaggeving van de website mogen geloven zou het spel moeite hebben om zich in een unieke positie te manoeuvreren te midden van andere open-wereld titels als Assassin's Creed en Watch Dogs. Ubisoft Singapore trachtte het originele concept nog te verfijnen, echter zou vorig jaar besloten zijn om niet langer voor een zestig Euro kostende game te gaan maar het te rebooten tot een live service titel.
In deze nieuwe visie mogen we uit kijken naar een wereld met daarin opdrachten, karakters en verhaallijnen die drastisch zullen evolueren en veranderen naarmate de tijd vordert, reagerend op de acties van de community. Het idee zou zijn geďnspireerd door Fortnite en Ubisoft wil hiermee een breder publiek bereiken dan enkel degenen die het actiegenre een warm hart toedragen.
Deze verandering in visie heeft ook een verandering van management teweeg gebracht. Ubisoft veteraan Elisabeth Pellen is binnengebracht als een creative director en eerder werkte ze als schrijver en director aan XIII en aan meerdere Ghost Recon en Assassin's Creed titels.
Vooralsnog heeft Ubisoft niet gereageerd op het gerucht.
|