Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Nieuws:

"Xbox Series X games worden niet teruggehouden door cross-gen ontwikkeling"


Door Rene Groen op 11-07-2020 om 11:54
Bron: Games Industry

Als we de Xbox Series X tegenover de PlayStation 5 zetten zien we een andere benadering. Daar waar Microsoft hun first-party games op zowel de Xbox One als de Xbox Series X uit zal brengen kiest Sony juist voor exclusieve titels. Dit werpt vragen op waar Xbox hoofd Phil Spencer nu antwoorden op probeert te geven.

In een interview heeft Spencer aangegeven dat het ontwikkelen van games op zowel de Xbox One als de Xbox Series X er niet voor zal zorgen dat het ware potentieel van de nieuwe console onbenut zal blijven. Hij trekt een vergelijking met PC games waar er eveneens verschillende ecosystemen zijn als het gaat om hardware. De meest krachtige PC's halen meer uit een game terwijl deze tegelijkertijd gespeeld kan worden op minder krachtige hardware.
quote:
“Ja, elke ontwikkelaar zal een regel vinden en zeggen dat dit de hardware is die ik ga ondersteunen, maar de diversiteit aan hardwarekeuze in PC heeft de beste PC-games op de markt niet tegengehouden. De meest betrouwbare PC-games wedijveren met alles wat iemand ooit in videogames heeft gezien. Dus dit idee dat ontwikkelaars niet weten hoe ze games of game-engines of ecosystemen moeten bouwen die op een set hardware werken ... er is een bewijs op de PC dat laat zien dat dit niet het geval is."

Wanneer het om de nieuwe generatie consoles gaat mogen we volgens Spencer uit kijken naar snellere laadtijden, betere framerate en een mindere input latency, tegelijkertijd mag dit niet betekenen dat je gamers buitensluit om je game te kunnen spelen. Om dit te realiseren, verwijzend naar het al dan niet uitsluiten van Xbox One gamers, liet Microsoft al eerder weten dat we geen Xbox One X exclusives te hoeven verwachten tot minstens een jaar na de console.

Spencer herhaalt nogmaals dat Microsoft geen consumenten buiten wil sluiten en dat ze hun games moeten kunnen spelen op ieder systeem mogelijk. Hij ziet een nieuwe consolegeneratie dan ook het middelpunt van een strategie dat groter is dan één systeem.
quote:
"Ons apparaat is niet het middelpunt van onze strategie en ook onze spellen zijn niet het middelpunt van deze strategie. We willen dat je de games kunt spelen met de vrienden waarmee je wilt spelen, op elk apparaat. Op de TV is de Xbox-console de beste manier om consolegames te spelen. Xbox Series X is de krachtigste console die er is en heeft absoluut de beste versies van onze consolegames. Maar dat wil niet zeggen dat andere mensen niet kunnen spelen.

“Gamen gaat over entertainment en gemeenschap en afleiding en het leren van nieuwe verhalen en nieuwe perspectieven, en ik vind het volledig in tegenspraak om te zeggen dat een deel daarvan is om mensen ervan te weerhouden die games te kunnen ervaren. Of om iemand te dwingen mijn specifieke apparaat te kopen op de dag dat ik wil dat ze het gaan kopen, om mee te doen aan wat gaming inhoudt.

Gamen is groter dan welk apparaat dan ook, en dat is iets dat we als industrie hebben omarmd naarmate we meer en meer spelers binnenhalen. Ik denk dat het essentieel is voor de rol die gamen op de planeet kan spelen."


13:52  Gebruik je katana in Cyberpunk 2077
11:38  Tomb Raider krijgt een collectie?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.