Eén van de eerste aangekondigde PlayStation 5 titels was Godfall en in de laatste uitgave van het Official PlayStation Magazine stond deze game centraal.
Ontwikkelaar Counterplay Games heeft aangegeven dat ze hun inspiratie voor Godfall uit verschillende andere games halen. Voor de gameplay kijken ze onder andere naar Monster Hunter World terwijl het gebruik van counters en zwaardere aanvallen uit Dark Souls komt.
quote: “Godfall is één van die lanceringstitels die vertrouwd, maar tegelijk nieuw aanvoelt. De ontwikkelaar heeft verwezen naar Monster Hunter: World in termen van gameplay, en een vroege demo van de game laat zeker het soort op wapens gebaseerde gevechten zien die we gewend zijn van series zoals Capcom's Monster Hunter. Wapens zijn groot en puntig - we zien snoeken en stevige warhammers en een zwaard van mensenformaat dat een zeis in zijn gevest heeft. Er is meer: vleugjes Dark Souls in hoe vechters duelleren en dansen, zware aanvallen tegengaan en uitvoeren. We zien een grote ridder de aanval van de speler halverwege de aanval stoppen, ze bij de keel grijpen en op de grond duwen."
De ontwikkelaar benadrukt nogmaals dat de game in de maak is voor de PC en PlayStation 5 en er zijn geen plannen voor een release op de PlayStation 4. De PC versie zal via de Epic Games Store worden uitgebracht als een timed exclusive maar het is nog onduidelijk voor welke termijn. Uitgever Gearbox Publishing voegt toe dat het spel in de toekomst nog op andere platformen uit kan komen.
|