ik ben gast 95.96.38.xxx alleen schrijf ik nu vanaf werk.
Ik zal op iedereen reageren waarom ik dit een zeer matig spel vind, dit zal ik op een respectvolle manier doen en mijn argumenten uitbreiden. Dit bevat SPOILERS om mijn punten duidelijk te maken.
@ Gast (178.85.157.xxx)
15 uur? respect, dan heb je echt gerushed. Ik heb +/- 40 uur gedaan over KH1 en KH2.
@Gast (217.122.173.xxx)
ik ben super blij dat jij hebt genoten van dit spel, ik jammer genoeg niet. Ik heb NERGENS gezegd dat iedereen mijn mening moet volgen, ik heb alleen gezegd dat ik het jammer vind dat er met een roze bril gekeken wordt naar een matige game met veel gebreken.
1. Het spel geeft je niet echt een doel om te bereiken naast de power of awakening wat ook heel vaag is. Aqua moet jij niet redden want dat doen de king en riku. Dus je bent letterlijk tijd aan het vullen totdat het eindgevecht er is. Doordat ze zich moesten houden aan 13 vs 7, voelde elk gesprek tussen O13 en sora awkward en geforceerd aan. Ze hadden wat dialoog wat vaak heel vaag was en alsof ze sora hielpen? Na wat disney cutscenes riepen ze een Heartless,Nobody,Unversed baas op en gingen weg.. Er was geen tussendoorse confrontatie tussen O13 en sora. Er was geen spanning tussen O13 en sora, dit is nergens opgebouwd. Toen ik hoorde dat ze Vexen of terra niet konden vinden, voelde ik nergens de spanning dat ik tegen ze kon vechten.. Heel de game door wilt Sora naar de Realm of Darkness, krijgt 10 keer nee te horen totdat riku en de king in de problemen zitten.
Aqua haar redding kreeg geen aandacht, en/of character building, meteen 5 min nadat ze gered was werd Ventus gered.. hun interactie na 10 jaar elkaar niet gezien te hebben was teleurstellend, er was weinig emotie. Dan is opeens de grote battle daar, er was geen tot weinig opbouw om dit moment spannend te maken.
De avond voordat ze de battlefield betreden, was er ook geen voorbereiding, dit was het gevecht tussen licht en donker, tussen het goede en het kwade en ze waren gewoon aan het chillen op het strand.. de fruit die Kairi aan sora geeft is een big deal.. weer voelde ik niks, dit komt omdat Kairi 0 character ontwikkeling heeft, naast het feit dat ze van sora houdt, maar dat wisten we al. Het laatste deel om toe te geven voelde vet... Eindelijk de gevechten die ik wilde, eindelijk de spanning..
Toen moesten ze Xehanort een character dat kwaad representeert een motief geven voor zijn acties, ze wilden dat je zelfs ging voelen voor een character die twisted is.. Joker van Batman heeft geen motief, dit maakt hem zo geweldig.. Xehanort die "goede" bedoelingen had, na de wereld voor jaren te terroriseren, verpest heel zijn character growth, van een pure twisted evil vijand.. naar iets heel zwaks.
2. niet alle dialogen waren zwak, de vriendschap tussen sora, donald en goofy is super gedaan. en nu het op de ps4/Xone is uitgekomen, is het jammer dat sommige cutscenes lijken alsof het recht uit de animatie komt en andere zeer statisch en slecht aanvoelen.
3. Hoezo moet ik het verhaal niet serieus nemen? wanneer je iets een cijfer geeft moet je volgens mij alle aspecten serieus nemen, waaronder het verhaal.
@Rene Groen
"Kijk mij eens lekker tegendraads doen", dat is pas een zin dat onderbouwt is ;), je kent mij niet en hebt absoluut geen informatie om dit te zeggen. Terug naar KH3..
Ik had zeker hoge verwachtingen. Het spel heeft een sprong gemaakt van de ps2 naar de ps4/xone. Dit geeft het zoveel mogelijkheden. Naast het niet echt een grote doel hebben maar tijd vullen tot de grote battle, had ik niet echt het idee dat ik kon interacten met de wereld, en omdat dit spel al de minste werelden had die je kon bezoeken, konden ze op zijn minst het exploren en interactie meer kunnen promoten. Door de slechte wallclimbing mechanic had ik vaak al geen zin om te exploren. Werelden zoals die van frozen, pirates of the caribean waren zo leeg. dan creeeren ze een hele port in PoC, waar ik krabben moet verzamelen?? dan al niet te spreken over de bootgevechten en het duiken. In Frozen begonnen ze al grappen te maken over dat we WEER de top moesten beklimmen, weer lege velden met heartless. Daarentegen waren de Olympus Colloseum en Toy story 1 van mijn favoriete werelden waar exploring leuk was, en daarna ging het bergafwaarts. totaan het laatste gevecht, waar wat ze met Xehanort zijn character gedaan hebben mij echt zwaar teleursteld.. van een twisted evil mind, naar njaah.. ik had goede bedoelingen.
Het gevechtssysteem was niet diepgaand, ja je had veel keuze, maar veel keuzes geven betekent niet meteen diepgaand. De attracties kwamen veel te vaak en de animatie van veranderende keyblades werd ik echt zat. ik moest niet mijn best doen om te dodgen of blocken zoals het geval was in KH1 en iets minder in KH2. ik kon X en driehoek spammen, ik speelde op de hardste difficulty btw. vaak had ik 3 keuzes in mijn action commands, ik kon ze alle 3 gebruiken. De game gaf mij niet het gevoel dat ik voorzichtig om moest gaan met mijn action commands en gaf me ook geen restricties wat wellicht zou zorgen voor lastige keuzes, ga ik voor een keyblade upgrade, of voor een special met donald of goofy, of voor een attractie. Restricties zorgen vaak voor diepgang, je moet slimme keuzes maken. De gameplay was ook heel floaty.
https://www.youtube.com/watch?v=lqWh1faBaAA, wellicht interessant om naar te kijken.
Het feit dat het de derde deel, een generatie consoles heeft overgeslagen en het heeft de minste werelden? qua duratie is die het kortste van de hoofdgames.. Het feit dat het referenties heeft naar ALLE spellen, en ineens alle spellen belangrijk zijn voor het verhaal, dat ze veel momenten hebben die refereren naar vorige games die op verschillende consoles is uitgebracht zonder er echt context te geven, vind ik jammerlijk.. Het spel geeft je niet echt een doel naast de laatste battle, waarvan de opbouw slecht was, het verhaal is het zwakste van alle delen naar mijn mening. Xehanort zijn character is neergehaald van de ultieme vilain die dark was naar een misunderstood villain... Maar zolang jij ervan hebt genoten super, zolang vele mensen ervan genieten! Mooi, maar mijn hele punt was dat ik het jammer vond dat er met een roze bril naar is gekeken, dat gebreken niet kritisch zijn onderzocht. Dit heb ik hopelijk genoeg onderbouwt en uitgelegd. Vergeet niet dat sommige aspecten ook mijn meningen zijn, jij hoeft het niet eens met mij te worden en ik ook niet met jou. Maar speel niet in op de persoon maar op de content. Vertel mij niet of ik iets heb onderbouwd ja of nee zonder mij goed te kennen of zonder toelichting te vragen, ga er ook alsjeblieft niet van uit dat ik tegendraads probeer te doen, dat is niet zo. Ik ben een zeer grote maar ook kritische fan van KH. Mochten we andere meningen hebben.. Even goede vrienden.
Ja KH 3 heeft super momenten, de werelden en sommige cutscenes lijken inderdaad net uit de films te komen, maar ik voelde niet het nut om een frozen wereld te spelen, het spel gaf mij te weinig doelen jammer genoeg. Er zijn ook zeker verbeteringen tov KH1 en 2 zoals de gummiship, maar alsnog blijf ik dat vervelend vinden. Hopelijk bouwen ze voort op olympus colloseum en toy story, dat waren mijn favoriete werelden. hopelijk heeft sora in KH4 een iets betere doel en zal het verhaal sterker zijn. KH3 vond ik niks, ik denk dat het ook gerushed was, maar daar kan ik niks over zeggen, dat is een gevoel.
Hopen dat ze voortbouwen op positieve dingen en hopen dat ze kritisch kijken naar de gebreken die er waren en hopen dat KH4, KH3 wegblaast.
Het cijfer voor mij blijft.. 3,5/10
Excuses als er ergens spellingsfouten zitten, maar het lastig editen hier. Hopelijk is alles duidelijk.