Recentelijk verscheen Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy, een remaster van de eerste drie games op de PlayStation 4. Met name het origineel is zeker niet makkelijk en de ontwikkelaar legt nu uit wat één van de redenen hiervoor is.
Kort na de verschijning van de game kwam Twitch streamer DingDongVG met een video waarin hij een verschil liet zien tussen het origineel en de remaster. Wat blijkt; Crash springt nu net wat sneller als in zijn jongere dagen.
In een blog laat Kevin Kelly, editorial manager van Activision, weten dat de games onderling inderdaad verschillen en dan met name het origineel. Dit komt omdat de ontwikkelaar Crash Bandicoot 3: Warped als uitgangspunt heeft genomen en het springen voor iedere game individueel heeft aangepast:
quote: "There are a few subtle differences in Crash Bandicoot. Chief among these being the fact that you fall more quickly upon release of the X button than you did in the original first game."
Met dit laatste lijkt hij te verwijzen naar Crash en Coco's collision box waarbij spelers sneller van een oppervlakte af vallen. Het effect hiervan kun je zien in onderstaande video van DingDongVG.
Ontwikkelaar Vicarious Visions geeft weliswaar een bevestiging van het andere collision systeem maar gaan verder niet in detail. Wel geven ze aan dat sommige sprongen meer precisie vereisen in vergelijking met het origineel. De ontwikkelaar komt ook met een tip: start eerst met de tweede of derde game in de trilogie en ga pas dan met het origineel aan de slag. Gamers die het origineel al wel hebben gespeeld krijgen juist een extra uitdaging, aldus Kelly.
Vanuit gamers kwam al het verzoek aan Vicarious Visions om een patch uit te brengen die de remaster dichter bij het origineel brengt, onbekend is of ze ook aan deze vraag zullen voldoen.
|