De originele God of War games waren voornamelijk een lineaire aangelegenheid. Dit maakte de games gefocust op de continue actie waarvoor de serie bekend is. De nieuwe God of War, die begin volgend jaar op de PlayStation 4 zal verschijnen, pakt het anders aan.
Volgens Game Director Cory Barlog heeft de nieuwe God of War de geest van klassieke adventuregames als The Legend of Zelda. Als voorbeeld gaf hij het waarnemen van een scheur in de muur in Zelda en het jezelf beseffen dat als je deze muur kapot maakt je toegang zal krijgen tot een verborgen omgeving. Barlog hoopt dat God of War dezelfde ervaring aan spelers kan bieden die de Noorse wereld gaan ontdekken. Verwacht dan ook vele verborgen ruimten en geheimen die naast het lineaire pad liggen. Al deze geheimen zullen niet vereist zijn om de game uit te spelen, maar om meer context te geven aan de wereld of iets heel tofs te laten zien.
De Kratos in deze game is dan ook niet de agressieve, door adrenaline opgefokte Kratos uit de eerdere titels. Wat vinden jullie van deze nieuwe aanpak?
|