Sinds enige tijd werken er drie studio's aan de Call of Duty serie, waardoor ze steeds drie jaar de tijd hebben om de game te ontwikkelen. Dit brengt naast mogelijkheden ook problemen met zich mee.
Eén van deze problemen is dat je lastig in de toekomst kunt kijken. Een eenmaal ingeslagen weg kan na een lange ontwikkeltijd immers niet teniet worden gedaan. We zagen dit ook bij Call of Duty: Infinite Warfare, waarvan Activision aan geeft dat de game niet aansloeg bij de fans, waardoor ook de verkopen achterbleven bij de verwachtingen.
quote: "Call of Duty: Infinite Warfare is a high quality, innovative game that paired with Modern Warfare Remastered offers a tremendous amount of value and gameplay variety. However, sales underperformed our expectations, and it's clear that for a portion of our audience, the space setting just didn't resonate."
De setting in de ruimte staat haaks op de eerdere Call of Duty titels die de realiteit hoog in het vaandel had staan. Fans van laatstgenoemde setting moeten later dit jaar weer aan hun trekken kunnen komen, Activision heeft aangegeven dat de aankomende nieuwe uitgave terugkeert naar diens roots.
quote: "In 2017, Activision will take Call of Duty back to its roots, and traditional combat will once again take centre stage. This is what our dedicated community of Call of Duty players and Sledgehammer Games, who has been developing this year's title, are the most excited about."
De nieuwe Call of Duty is in ontwikkeling bij Sledgehammer en zij werken al twee jaar aan de titel. Voor een onthulling moeten we nog iets meer geduld opbrengen, deze staat binnenkort gepland.
|