Of het nu Far Cry, Assassin's Creed of Watch Dogs is, de opzet van deze Ubisoft titels is veelal gelijk. Om de wereld te openbaren beklim je een toren en je speelt op deze manier icoontjes binnen het gebied vrij.
Ubisoft lijkt ook te beseffen dat dit beproefde concept verouderd aan begint te voelen en dus zullen ze dan ook een wijziging door gaan voeren in Watch Dogs 2. In een interview vertelt creative director Jonathan Morin het volgende:
quote: "It’s not a game where you open your map and everything’s there. There are no towers. You just explore the world. Every time you get followers, it’s like you’re unlocking the DedSec hivemind. You’re also unlocking new knowledge, new operations, new co-op missions. And then organically you hit those end-game milestones.
You can barely touch the story. You have many different operations which give you followers, which guide your progression. But, mathematically you can unlock everything else through co-op or free-roam."
Watch Dogs 2 bevat een drietal mijlpalen die je moet bereiken en waarmee je weer nieuwe hoofdmissies vrij zult spelen. Niemand zal je echter verbieden om deze mijlpalen te bewaren voor een later moment en op onderzoek uit te gaan.
Meer over Watch Dogs 2 kun je lezen in onze eerder gepubliceerde First View, de game zelf is vanaf 15 november verkrijgbaar.
|