Eén van de laatste games die we dit jaar hadden mogen verwelkomen was Gigantic, ontwikkelaar Motiga maakt op de valreep echter bekend dat we iets langer geduld op moeten brengen.
De team-based third-person shooter met MOBA elementen, welke zal verschijnen, op de Xbox One en PC, is namelijk doorgeschoven naar 2016. Afgelopen augustus werd er een beta van het spel uitgebracht en ze willen de vergaarde kennis hiervan gebruiken om een betere game te realiseren, echter hebben ze hier meer tijd voor nodig.
Door het uitstel van de game zijn zestien medewerkers van de studio ontslagen, echter verzekeren ze dat ze begeleiding zullen krijgen in hun zoektocht naar een nieuwe werkplaats.
quote: “We’ve received lots of valuable feedback throughout our testing phases, and as we reflect on the things we must accomplish to meet the expectations we have set for ourselves, it is clear that we need to move the launch window for Gigantic into 2016.
Unfortunately this change in schedule has meant Motiga had to make some difficult decisions this week. As a pre-revenue startup, our resources are finite. Stretching Gigantic development milestones over more time requires that we stretch those resources in the same fashion. As a result, today Motiga has had to lay off 16 employees at the studio. All impacted employees are receiving severances and job placement assistance.”
|