Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Review:

WWE 2K16


Door Rene Groen op 06-11-2015 om 07:21
Bron: Gamed

Jaarlijks kijken worstelfanaten uit naar de WWE 2K serie, maar vorig jaar was dit geen reden voor een feestje. De overgang naar een nieuwe generatie spelcomputers zorgde voor een gelimiteerd aantal matchtypes, een matig roster en gameplay die vooral draaide om chain wrestling en reversals. Er was dus genoeg om te verbeteren.

Toch was zeker niet alles slecht aan WWE 2K15, de graphics maakte bijvoorbeeld indruk, waarbij veel van de sterren op hun evenbeeld leken. Ditzelfde is ook nu op te tekenen. Door het gebruik van de grafische engine achter de NBA 2K serie zien de mannen en dames er zeer goed uit. Over het algemeen gesproken. Honderdtwintig unieke worstelaars is een indrukwekkend wapenfeit, maar hier staat tegenover dat niet iedereen evenveel aandacht heeft gekregen. Chris Jericho, toch niet de minste naam, lijkt bijvoorbeeld rechtstreeks te zijn overgestapt uit de vorige editie. Populaire diva's als Bayley, Charlotte en Sasha Banks missen zelfs compleet, terwijl er juist zoveel aandacht is gelegd op NXT als geheel en de diva's revolution in het bijzonder. Ietwat opvallende keuzes, hoewel hier tegenover staat dat de character creator makkelijk is om te gebruiken om ze zo wellicht zelf alsnog toe te voegen.


Een ander probleem, de tergend lange laadtijden, zijn aangepakt. Hoewel het bladeren in de menu's nog wat sneller had gemogen lopen de entrances van de worstelaars nu vloeiend in elkaar over, waardoor je meer het idee hebt naar een TV-uitzending te kijken. Wat ook zeker een bijdrage levert is het commentaar. Toegegeven, sommige uitspraken komen nog altijd veelvuldig voor, maar dit is stukken minder dan voorheen. In plaats daarvan gaan ze dieper in op de geschiedenis en vechtstijl, waardoor je meteen een stukje achtergrondinformatie krijgt.

Qua modi rekent het spel vooral op eerder behaalde successen, enkele uitzonderingen als 2 Out of 3 Falls daargelaten. Het aantal ligt in ieder geval een stuk hoger dan vorig jaar, terwijl bekende namen als MyCareer en 2K Showcase terugkeren. Ditmaal richt deze mode zich geheel op de roemruchtige geschiedenis van “Stone Cold” Steve Austin, waarbij vele van zijn legendarische matches voorbij komen, inclusief begeleidende video's. Gedurende de matches dien je ook aan bepaalde doelen te voldoen, zoals bijvoorbeeld het geven van een Stunner, waardoor je met meer bezig bent dan winnen alleen. Het begeleidende commentaar van het duo Jim Ross en Jerry “The King” Lawler klinkt tijdens deze matches zelfs nog beter dan bij de overige matches, mede omdat ik JBL als de zwakke schakel ervoer en deze hier geen teksten heeft ingesproken.


Eveneens terugkerend is MyCareer, dat qua verhaallijn niet heel anders is dan voorheen. Ook nu dien je jezelf via NXT, middels de nodige rivaliteiten, op te werken naar het hoofdpodium. Het gaat nu eens niet om een carričre die je in een jaar afrondt, maar eentje die zich uitstrekt over meerdere jaren. Een leuk gegeven, maar het had allemaal nog wat dieper gemogen. Rivaliteiten komen vaak uit de lucht vallen, de logica is niet altijd aanwezig en de interviews zijn tenenkrommend. Dit komt vooral door Renee Young, een interviewster die met één gezichtsemotie moeilijk serieus te nemen is en eerder op de lachspieren werkt. Toch is er wel degelijk plezier te halen uit MyCareer, zo waren er verrassende elementen als worstelaars die je al bij je opkomst aanvallen of juist een wedstrijd onderbreken om zo kwaad bloed te zetten. Het deed me steeds weer afvragen hoe het verdere verloop eruit zou komen te zien, terwijl je tegelijkertijd de statistieken van je worstelaar tracht te verbeteren.

WWE 2K16 heeft dan ook duidelijke stappen voorwaarts gemaakt, maar alles staat of valt natuurlijk met de gameplay zelf. Gelukkig zijn we hier zeer positief over, waarbij matches nu meer aanvoelen als een natuurgetrouwe simulatie. Wanneer je een echte match bekijkt zullen spelers regelmatig in een hold terecht komen. Niet omdat dit het hoogtepunt vormt van de wedstrijd, maar simpelweg om even op adem te komen, iets wat ook in deze game mogelijk is en waar je daadwerkelijk voordeel uit kunt halen. Het maken van een reversal, waarbij je de beweging van de tegenstander omzet in je eigen voordeel, is ditmaal ook makkelijker te maken. Let wel; makkelijker betekent hier niet hetzelfde als makkelijk. Je zult echt moeten trainen om het goede moment te pakken, hetgeen nu meer draait om kunde dan geluk. Ook andere elementen, zoals het ontsnappen uit een pinfall en het submission systeem, zijn aangepakt en logischer gemaakt. Laatstgenoemd element sluit bijvoorbeeld meer aan bij de UFC reeks, waarbij je de analoge sticks moet gebruiken om te ontsnappen. Het laat je allemaal wat meer vooruit denken om de juiste tactiek na te streven.


Toch benadert de game nog geen perfectie, hiervoor blijven er nog wel wat verbeterpuntjes overeind staan. Het uitvoeren van een finisher, in het 'echte' leven van de WWE vrijwel altijd de manier om een match te winnen, is hier geen garantie voor succes. Een counter lijkt door de computer makkelijk uitgevoerd te worden, terwijl je juist net zo'n moeite hebt gedaan om tot dit punt te komen. Ook de scheidsrechters hadden wat sneller mogen zijn in hun werkzaamheden, soms lijkt het eerder op een opzettelijke slow count dan dat ze fatsoenlijk hun baan uitvoeren. Het zijn kleine kritiekpunten die extra opvallen omdat de rest juist een stuk beter is aangepakt. Bewegingen lopen bijvoorbeeld een stuk vloeiender en het kwam nog slechts zelden voor dat ik de scheidsrechter een onopzettelijke beuk gaf.

Met WWE 2K16 toont ontwikkelaar Yuke's aan dat WWE 2K15 een misstap was die snel vergeten mag worden. Dit jaar herpakken ze zichzelf, hetgeen vooral een positieve uitwerking heeft op de gameplay, maar ook gepaard gaat met een groots roster en een interessantere MyCareer. Er blijven nog altijd punten die meer aandacht verdienen, maar deze hoeven je nergens te weerhouden om deze titel als worstelfan aan te schaffen.
Beoordeling
80
WWE 2K16 laat ons de voorgaande editie gelukkig vergeten. Op vrijwel ieder vlak zijn er verbeteringen doorgevoerd, waardoor het spel niet alleen vloeiender aanvoelt, maar ook een stuk leuker is om te spelen. Of je nu de carričre van “Stone Cold” Steve Austin herbeleeft, een eigen carričre nastreeft in MyCareer, een reeds gevestigde naam eindelijk de titel geeft of laat zien dat jij online de beste bent; het werkt allemaal bijzonder goed.


15:14  Battleborn uitgesteld van februari naar mei
07:21  Nieuwe Attack on Titan teaservideo
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
WWE 2K16
Type:
Game
Releasedatum:
30-10-2015
Ontwikkelaar:
Yuke´s
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media