Lekker dan, bestel je net de Collector's Edition van The Witcher 3, leer je op dezelfde dag dat de game is uitgesteld. Inmiddels klimt onze trouwe bezoeker Nelus weer een beetje op en mogelijk helpt de uitleg van de ontwikkelaar hem ook bij zijn revalidatieproces.
In een officiële verklaring gaf ontwikkelaar CD Projekt RED al aan dat er nog details waren die gecorrigeerd dienden te worden en dat de eerdere releasedatum te vroeg werd gekozen. Eén van de leden van het Board die met deze uitleg kwam, Adam Kicinski, geeft in gesprek met de Poolse financiële journalisten een verdere uitleg aan hun eerdere statement.
Volgens Kicinski waren gamers erg vergeeflijk na het nieuws van het uitstel, mede omdat de gamemarkt bang is voor slecht gepolijste titels op de nieuwste generatie platformen. Dit laatste komt omdat titels als Assassin's Creed: Unity, DriveClub en The Master Chief Collection nog vers in het geheugen liggen, allen games die de nodige problemen kenden (of nog altijd kennen) na diens lancering. The Witcher 3: Wild Hunt moet uiteraard niet in dit lijstje terecht komen en dus heeft de ontwikkelaar meer tijd genomen om de vele kleine foutjes uit het spel te halen, juist omdat de game zo groots is.
quote: "It's the only reason behind the delay. We didn't assume it will be this big. Only after putting all the pieces together it turned out it's bigger than the two first put together. Let me remind you: it's open and not linear. We are just learning how to play it and we have to catch the little pieces. We know what to do, we just have to do it. We don't want to release the game with bugs that undermine the gameplay."
Nogmaals geeft Kicinski aan dat de releasedatum van februari 2015, welke al een uitstel was van een release uit 2014, te vroeg kwam. Deze uitspraak is opvallend te noemen aangezien de mede-oprichter afgelopen mei aan gaf dat de game zeker niet uitgesteld zou worden. Hij liet destijds weten dat The Witcher 3: Wild Hunt niet hun eerste game is en dat ze geen newbies zijn: "We planned [the February 2015 date] well".
Daar waar iedere ontwikkelaar afgerekend zou worden op dit soort uitspraken lijkt dit bij CD Projekt niet het geval. Dit komt mede door de goodwill die ze bij gamers hebben verkregen na de eerdere aankondiging dat alle downloadable content geheel kosteloos ter beschikking zal worden gesteld.
|