Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Preview:

EA Sports UFC


Door Rene Groen op 03-05-2014 om 08:52
Bron: Gamed

Het kan raar lopen in de game-industrie. Deed Electronic Arts in 2010 met EA Sports MMA een poging om UFC Undisputed van haar troon te stoten, daar hebben ze na het faillissement van THQ nu zelf de UFC rechten in handen. Het resultaat hiervan is vanaf 17 juni speelbaar op de PlayStation 4 en Xbox One, vandaag blikken we alvast vooruit.

Bij een contactsport als UFC wil je uiteraard niet dat de klappen over komen alsof je watjes tegen een betonnen muur gooit en dus introduceren ze Precision Movement, hetgeen we ook kennen uit de next-gen versies van FIFA. Niet geheel ontoevallig lopen beide games op de Ignite engine, die in deze game vooral de bewegingen van de vechters realistisch over moet brengen. We zullen dit niet alleen terugzien in elementen als het voetenwerk, maar ook in het verplaatsen van je gewicht. Het uitdelen van een vuistslag doe je dan ook niet uit stand, maar door het gewicht van het lichaam te verplaatsen om deze slag een zo groot mogelijke impact te laten hebben. Impact die ook pijnlijk duidelijk naar voren moet komen in de animaties van je tegenstander.


Ze noemen dit Full Body Deformation, oftewel de vervorming van het lichaam door de impact van slagen en schoppen. Om deze reden heeft UFC dan ook geen HUD, een simpele blik op het lichaam toont direct waar er schade is toegebracht door kneuzingen, opzwellingen en andere wonden. De kracht van de nieuwe spelcomputers stelt ze in staat om hier zelfs nog een stap verder in te gaan. Een wond kan bijvoorbeeld gaan bloeden, waarbij het bloed ook echt uit deze wond zal stromen en op de mat en de vechters achter zal blijven. Gelukkig (of juist ongelukkig, afhankelijk of je de schade uitdeelt of incasseert) zal een gevecht niet worden gestopt door de tussenkomst van een arts. De ontwikkelaar wil ons niet de kans ontnemen om onze tegenstander flink af te straffen, dan wel de mogelijkheid om terug te komen vanuit een vrijwel uitzichtloze situatie. Na een gevecht zullen geleden schades ook niet meegenomen worden naar een volgend gevecht, waardoor een (online) toernooi altijd eerlijk verloopt.

Met het verkrijgen van de rechten heeft de ontwikkelaar toegang tot alle UFC namen, waaronder Alexander Gustafsson, Rashad Evans, Liz Carmouche, Georges St-Pierre en Jon Jones. Op het eerste gezicht minder logisch is de toevoeging van Bruce Lee, de legende die als vechter aan het roster zal worden toegevoegd bij een pre-order. Tegelijkertijd is een man als Bruce Lee natuurlijk een begrijpelijke keuze, hij was immers de grondlegger van de moderne Mixed Martial Arts stijl. Om zijn gelijkenis en stijl op respectvolle wijze in de game over te brengen hebben ze hulp gekregen van Bruce Lee Enterprises, van wie ze een catalogus aan materiaal hebben ontvangen.


Het vechten laat zich ditmaal niet direct besturen met de rechterstick, zoals bij EA Sports MMA het geval was, maar middels de knoppen, die een verdeling aangeven tussen handen en voeten. Door deze knoppen met elkaar te combineren, al dan niet in combinatie met de rechterstick of schouderknoppen, kun je het aantal bewegingen verder uitbouwen. Het is zelfs mogelijk om via de kooi aan te vallen, denk aan de Showtime Kick van Anthony Pettis die in 2010 de wereld over ging. Om een aanval te blokkeren dien je de rechter schouderbutton in te drukken voor een algehele verdediging, waarbij je zowel hoog als laag kunt verdedigen. Hiernaast kun je wegduiken voor een aanval door twee keer op de linker analoge stick te klikken. Uiteraard is ook aan de submissies gedacht, waarbij de verdedigende speler zijn rechter analoge stick in één van de vier richtingen - weergegeven middels een Octagon - moet duwen om te kunnen ontsnappen. De aanvallende speler moet deze beweging nabootsen om de submissie lang genoeg te blijven hanteren om zijn aanval succesvol af te ronden. Dit alles wordt in beeld gebracht middels een mini-game, welke uit meerdere stappen bestaat. Enkel wanneer de aanvaller al deze stappen succesvol uit weet te voeren zal hij een wedstrijd kunnen winnen.

Voor velen zal de Career Mode de belangrijkste reden zijn om de game te spelen, waarbij we ons op zullen moeten werken van een rookie tot een UFC kampioen. Dit alles begint uiteraard bij de creatie van een vechter, hetgeen mogelijk is door je gezicht te importeren middels Game Face of door een vechter aan te maken in de game zelf. Vervolgens kies je uit één van de acht gewichtklassen, de tien verschillende vechtstijlen en mag je punten verdelen in 24 verschillende categorieën. Met deze uitgekozen specialismen dien je je vervolgens te bewijzen in een wedstrijd, waarna je gedraft zal worden naar een TUF team, hetgeen staat voor The Ultimate Fighter. Alhier krijg je lessen van een coach, bestaande uit bekende namen als Johnny Hendricks en Carlos Condit of Benson Henderson en Nate Diaz. Voor iedere vechtpartij zal je coach je een scouting rapport geven van je tegenstander om je zo te wijzen op diens sterke en zwakke punten. Weet je, mede door deze tips, uiteindelijk een toernooi te winnen dan speel je jezelf in de picture en ligt de weg open naar een UFC contract.


Eenmaal toebehorend aan het UFC roster kom je terecht in de Under Cards van de PPV’s om je zodoende op te werken naar de hogere regionen en uiteindelijk de titel. Je carrière wordt hiermee bepaald door een tweetal factoren: Popularity en Longevity. Weet je spannende gevechten winnend af te sluiten, al dan niet middels een mooie finisher, dan zal het publiek achter je gaan staan en kunnen ook de sponsoren je niet langer negeren. Loop je daarentegen gevecht na gevecht steeds grotere schades op, dan kan je carrière weleens van korte duur zijn. Gelukkig sta je zeker niet machteloos, in totaal zijn er 25 levels waar je doorheen kunt gaan en waar je middels het vergaren van ervaringspunten steeds weer nieuwe technieken in kunt leren.

EA Sports lijkt met het verwerven van de UFC rechten een game af te leveren die eer doet aan deze sporttak. Het is dan ook een aangenaam gevoel overheerst, niet gek als je bedenkt dat er bijvoorbeeld rond de honderd vechters zijn, 29 verschillende submissies en verschillende vechtstijlen als Judo, Karate en Sambo. EA Sports UFC lijkt dan ook een waardige opvolger te worden van de UFC Undisputed serie, het definitieve oordeel volgt binnenkort.


08:52  Pikachu's Rescue Adventure
08:51  Trailer Lichdom: Battlemage
 Reacties (5)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 03-05-2014 om 11:54 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Damn, gaan ze weer met de knoppen werken... Dat vond ik net zo leuk en bij Fight Night hadden ze ook het sticksysteem grotendeels afgeschaft

In ieder geval denk ik wel deze titel te gaan aankopen zolang de career mode goed uitgewerkt zal worden. Moar info EA!

Gast (84.104.62.xxx) op 03-05-2014 om 12:47
Zie dat dit stuk vandaag geschreven is op (03-05-2014 om 08:52)!

Denk dat je toch echt wat gemist hebt. *D


Career mode hier beschreven.
http://www.easports.com/ufc/news-updates-gameplay/article/ea-sports-ufc-the-ultimate-fighter-career-mode

Rene Groen (Eindredacteur) op 03-05-2014 om 13:02 [Niv: 748 / Exp: 37385]
Preview is enkele dagen ervoor geschreven. Dank voor de link, deze zal ik later vandaag integreren binnen de preview voor een zo compleet mogelijk beeld.

[Edit]

De Career Mode is opgenomen in de preview. Nogmaals dank voor de link!

Gewijzigd door Rene Groen op 03-05-2014 om 13:47

MaartenL (Redacteur) op 03-05-2014 om 16:37 [Niv: 472 / Exp: 23598]
k, dat klinkt al wat interessanter

Toch maar aanschaffen denk ik ^^

Gast (84.104.62.xxx) op 04-05-2014 om 12:40
@Rene Groen graag gedaan!

@ MaartenL meer info: http://www.easports.com/ufc/news-updates-gameplay/article/eas-ufc-first-reactions

Lees dat je helemaal niet van sportgames bent }> (Favoriete genre Allesbehalve racers en sportsgames)
kan een hoop gebeuren in een paar jaar.
Zelf verliefd geworden op UFC/MMA door een demo van de game in 2009. Enige info waar ik nu nog op wacht is de demo van 2014. Wat ik ervan begrijp is dat er in de game ook videobeelden van oude partijen zullen zitten.
Als je door het bloed heen kijkt en begrijpt wat er op de grond en staand gebeurt is het een geweldige sport.
Hoop dat ze dat kunnen overbrengen in de game!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
EA Sports UFC
Type:
Game
Releasedatum:
17-06-2014
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:






Meer media