Iedere ontwikkelaar tracht de interesse van gamers te wekken door diens nieuwe project al in een vroegtijdig stadium met mooie bewoordingen te omschrijven. Josef Fares, director van het vorig jaar verschenen Brothers: A Tale of Two Sons, vormt hier geen uitzondering op.
De man is momenteel in de planningsfase voor zijn nieuwe project, een nog naamloze game die hij omschrijft als een emotionele met een grote nadruk op innovatie. Hij gaat zelfs zo ver dat het de uitwerking is van een idee die volgens hem nog niet eerder in een game naar voren is gekomen.
Hoewel het nieuwe project anders zal zijn dan Brothers: A Tale of Two Sons zien we volgens hem toch dat het van dezelfde persoon afkomstig is. Hij benoemt hier expres niet dat we zien dat het van dezelfde ontwikkelaar afkomstig is, hij maakt de game namelijk los van Starbreeze. Hij vertelt hierover:
quote: “With Starbreeze I went there for two years and I was there for 24 hours a day. You know, Starbreeze has been going through a lot of different changes and I have to figure out what to do next. I have the game already planned out, and I’m super-excited about it. It’s a game about emotions and something that really hasn’t been done before. I’m sure that people will react differently to it.”
Fares was voorheen werkzaam in de filmindustrie, toch prijst hij de game-industrie voor diens innovatie en ruimte voor experimenten. Juist om deze reden verbaast het hem dat er niet meer ontwikkelaars zijn die te durven innoveren. Om zijn eigen innovatie niet telaten blokkeren zorgt hij voor mensen om hem heen die niet claimen alles te weten. Het zijn volgens hem juist deze mensen die geen creativiteit kunnen bewerkstelligen, terwijl onzekerheid in de game-industrie volgens hem juist creativiteit vrijheid creëert.
|