Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
12 Juni 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(6) 
(2) 
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
TopSpin 2K25
WWE 2K24
Nieuws:

Nieuwe studio Pixyul komt met ReRoll


Door Rene Groen op 06-02-2014 om 07:57
Bron: ReRoll Website

Steeds vaker zien we ontwikkelaars opstappen bij hun werkgever om hun heil bij een eigen studio te zoeken. Ook Julien Cuny en Louis-Pierre Pharand, voorheen werkzaam bij Ubisoft, bewandelend it pad.

De mannen kondigen aan dat hun opgezette ontwikkelstudio Pixyul aan een Survival Action RPG werkt onder de naam ReRoll. Hoewel dit genre zeker niet nieuw is trachten ze met een eigentijdse setting te komen in een wereld die ditmaal echt open is.

Om deze ambitieuze doelen te verwezenlijken komen ze met een unieke benadering: drone-sourcing. Veel games spelen zich af in een fictionele setting of een eigen interpretatie van een bekende locatie, ReRoll gebruikt daarentegen de echte wereld als setting. Middels kleine drones, bijvoorbeeld de eBee mini-drone van senseFly (een partner van Pixyul), is het de intentie van de ontwikkelaar om de echte wereld over te brengen naar de game, vierkante kilometer voor vierkante kilometer. De digitale HD camera's zetten de omgeving door in duizenden foto's, waarna deze middels 3D software een reconstructie krijgen als 3D objecten. Dit uiteindelijke resultaat genereert de omgevingen, of in gametermen te blijven, het level design.

Door het gebruik van Reality System Sync (RSS) zal de wereld in ReRoll ook gespiegeld worden aan de echte wereld. Dagen zijn ook hier 24 uur lang, inclusief een dag- en nachtcyclus, afhankelijk van waar je je binnen de wereld begeeft. Ook het klimaat is van invloed, wanneer het bijvoorbeeld sneeuwt in Nederland zal dit ook worden weergegeven in de game.

De belofte van de ultieme Survival Action RPG zorgt ervoor dat we als speler moeten zien te overleven. Je doet dit door te eten, uit te rusten, oefeningen te doen, dingen te leren en vechten. Het karakter in ReRoll is altijd actief. Middels een zogeheten activity tracker of via je mobiele systemen kun je altijd het karakter managen, bijvoorbeeld door nieuwe skills te leren en je expertises te upgraden.

Het ambitieuze project zal worden opgedeeld in speelbare segmenten. Op deze manier zal het spel blijven groeien en zullen er nieuwe toevoegingen worden gedaan. Om dit alles mogelijk te maken is er een crowdfunding campagne opgezet op de officiële website. Door (één van de) verschillende pakketten aan te schaffen oefenen gamers hun invloed uit op het spel en helpen ze tevens financieel bijdragen aan de ontwikkeling. Hieronder de eerste artworks.

















07:57  Xbox One update komt in twee delen
19:57  [Upd.] Pers krijgt The Order: 1886 te zien
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
ReRoll
Type:
Game
Releasedatum:
TBA
Ontwikkelaar:
Pixyul
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media