Het heeft lang geduurd voordat we eindelijk officieel het bestaan leerden kennen van Mirror's Edge 2, waarbij het lange wachten veelal werd toegeschreven aan Electronic Arts. Naar nu blijkt is dit wijzen echter onterecht.
In gesprek met Videogamer laat DICE producer Patrick Bach weten dat niet het niet aan de uitgever, maar juist aan de ontwikkelaar lag dat de aankondiging zo lang op zich liet wachten. De reden hierachter was simpel, ze wilden hun geld inzetten op een fantastische game en niet simpelweg op de naam Mirror's Edge. Het probleem was echter dat ze eerst verschillende ideeën bedachten alvorens ze de juiste te pakken hadden waarmee ze Electronic Arts benaderden.
quote: “Not until we knew what we wanted it to be and felt comfortable we then pitched it to EA. Then usually when we like it, everyone else likes it. Then again, we are the development studio with creative freedom, I would argue. We would not try to pitch something that we didn’t believe in, and that takes time. Sometimes you want something but you don’t really believe it will pan out that well.”
Hoewel we inmiddels weten dat er een nieuwe Mirror's Edge komt is er nog veel onduidelijk, zo is er geen officiële titel of een releasedatum. Er werd eerder naar het project verwezen als een reboot, echter is onzeker of de game zich wel in hetzelfde genre af zal spelen. Bach wil ook nu niet in gaan op deze zaken, hij geeft enkel aan dat het spel naar de PC, PlayStation 4 en Xbox One komt omdat de huidige generatie consoles hun ideeën niet mogelijk kunnen maken.
|