Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Juni 2024 
(0) 
01 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
31 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
30 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
29 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Mei 2024 
(0) 
25 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Mei 2024 
(0) 
23 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(2) 
22 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Mei 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Mei 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
16 Mei 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
15 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(2) 
(1) 
(0) 
(2) 
13 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Mei 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2024
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
WWE 2K24
Hands-On:

Killer Instinct


Door Joni Philips op 06-10-2013 om 10:23
Bron: Gamed

In samenwerking met Nintendo ontwikkelde Banjo & Kazooie-ontwikkelaar Rare vele topfranchises, maar door hun focus op Kinect negeerden Rare en hun nieuwe eigenaar Microsoft die toppers frequent de afgelopen jaren. Nu brengen ze echter één topper terug, Killer Instinct.

Ongeveer twintig jaar geleden lanceerde Rare de Killer Instinct-serie samen met Nintendo om te concurreren met populaire vechtgames als Mortal Kombat en Street Fighter. Dankzij zijn prachtige graphics, overdreven aankondiger en uitstekende gameplay slaagde men er ook in om te concurreren. Na de Nintendo 64-versie schoof Rare hun vechtfranchise aan de kant, waarbij fans vaak om een nieuwe versie vroegen, maar nooit kregen omdat de tijd er simpelweg niet rijp voor was. Zelfs een Xbox Live Arcade-remake bleek uiteindelijk niet mogelijk door licentieproblemen. Met de launch van de Xbox One zag Microsoft echter een kans om de serie terug te brengen en er één van de speerpunten van de Xbox One launch van te maken. Ontwikkelaar Double Helix kreeg de opdracht om de serie in samenwerking met enkele sleutelfiguren van Rare terug te brengen.


De ontwikkeling van hun nieuwe Killer Instinct vlot goed en op de Gamescom kreeg ik de kans om de game uit te proberen. Hoewel Killer Instinct een free-2-play game wordt waarbij je maar één karakter krijgt en je elk ander karakter tegen een klein prijsje moet kopen, kreeg ik de mogelijkheid vrij te kiezen. Mijn keuze viel uiteindelijk op Sabrewulf, de sterke weerwolf die al even meegaat in de Killer Instinct games. Gezien zijn weerwolf-vorm is hij natuurlijk sterk, maar hij is ook een snel karakter waarmee ik gemakkelijk mijn tegenstander kon verrassen. Zo heeft hij een dash die door de tegenstander gaat, waardoor ik sneller van kant kon wisselen en mijn tegenstander meteen in de rug kon aanvallen. Elk personage zal zo’n specifieke mogelijkheden hebben zodat er voldoende afwisseling is onder de acht personages.

In de game vecht je met een combinatie van de analoge stick of de D-Pad met zes andere knoppen. Je hebt hierbij drie knoppen om te slaan en drie om te stampen waarbij deze variëren in intensiteit. Je hebt een knop voor een lichte, een medium of een zware schop. Met behulp van de analoge stick of de D-Pad controleer je jouw beweging en de hoogte van je aanval. Hierbij is het zeer gemakkelijk om combo’s te vormen, combo’s worden namelijk automatisch gevormd wat heel leuk wordt voor beginners. Dit is minder interessant voor meer doordreven gamers, maar zij kunnen zorgen voor spanning via het gemakkelijke combobreker systeem – gewoon ‘dezelfde’ aanval uitvoeren als je tegenstander – en de speciale aanvallen.


Tijdens de ontwikkeling van de Xbox One benadrukte Microsoft hun zware investering om de controller te verbeteren, met name de D-Pad werd onder handen genomen zodat vechtgames vlotter spelen. Killer Instinct was een uitstekende titel geweest om dit mee uit te testen, maar de game was alleen speelbaar met arcade-sticks. Grote fans van het genre zullen deze nieuwe Mad Catz arcadestick die zeer stevig aanvoelde, alvast kunnen appreciëren want hij was ideaal om vlotte combo’s te vormen, maar hierdoor blijft het een vraagteken hoe Killer Instinct aanvoelt op een Xbox One-controller wat door het opzet met zes knoppen toch een belangrijke vraag is. Gezien de free-2-play natuur van het spel lijkt Killer Instinct namelijk een titel die ook minder bedreven fans van het genre zal aantrekken welke geen initiële investering in een arcadestick zullen doen.

Mijn eerste ervaring met de Xbox One-versie van Killer Instinct was alvast geen afknapper door een vlot vechtsysteem en de uitstekende Mad Catz controller, maar tegelijk heb ik nog bedenkingen bij de titel. Zo voelde hij nog niet echt aan als een Killer Instinct. Het gemakkelijke combosysteem en de snellere gameplay zorgde ervoor dat button-mashen vaak een uitermate efficiënte oplossing was, en over het algemeen voelde de game aan als een mix van Mortal Kombat, Street Fighter IV, Dead or Alive en zoveel andere vechtgames waardoor het eerder een generieke vechttitel leek die even goed onder een andere naam had kunnen verschijnen. De naam Killer Instinct is dus terug, maar de Killer Instinct gameplay is dat nog niet. Hopelijk is dat alleen een probleem van de demo en is die sfeer wel terug eens we de game thuis kunnen beleven.


10:26  Packshot Sunday - Deel 105
10:18  Rocksmith 2014 Edition met Colorblind Mode
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killer Instinct
Type:
Game
Releasedatum:
05-09-2014
Ontwikkelaar:
Double Helix
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media