Blij waren vele PC gamers toen bleek dat Dead Space 3 ook voor hun speelbaar zou zijn, de vreugde sloeg echter om toen bleek dat er geen optimalisaties aan deze versie doorgevoerd zullen worden. Anders gezegd: het spel is niet beter dan de console versies.
Het bericht zette kwaad bloed bij PC gamers en vandaag besluit executive producer Steve Papoutsis met een reactie te komen, waarbij hij in eerste instantie verbaasd zegt te zijn dat hij überhaupt hoeft te reageren.
Volgens de ontwikkelaar is de PC versie zeker niet minder belangrijk voor het team, echter is het wel een totaal ander platform. Voor de ontwikkelaar is het hoofddoel om een ervaring te leveren die zo gelijk mogelijk is op ieder platform, waarbij de kwaliteit eveneens consistent is zodat de ene userbase niet kan zeggen dat de game op 'hun' systeem beter is dan op een ander.
quote: "It’s a confusing question and I hope my answer brings a little bit of light to it. We seem a little bit discredited for the amount of effort that goes into it, quite honestly. We want it to be great on all systems, that’s our approach.”
Heeft de man een punt of lijkt het een excuus om het standpunt van de ontwikkelaar te verdedigen?
|